MCPE GüncellemeleriMinecraft

Minecraft Bedrock 1.21.20.21 Beta ve Önizleme Güncellemesi

Minecraft Bedrock 1.21.20.21 beta önizleme güncellemesi yayınlandı. Bu güncelleme ile birlikte oyuna birçok düzeltme ve değişiklikler eklenmiştir.

Selamlar sevgili okuyucular! Bu hafta Minecraft 1.21.20.21 Beta ve Önizlemelerine başlıyoruz ve güncelleme sürümlerini yakından takip eden birçoğunuzun yakında bir perakende güncellemesi bekleyeceğini biliyoruz. Ancak dikkatli bir incelemenin ardından 1.21.10 güncellemesini atlamamaya karar verdik. Bunun yerine, daha fazla kalite ve kararlılık iyileştirmelerine öncelik vermek için 1.21.20’ye odaklanacağız. Ancak korkmayın; son Betalar ve Önizlemelerdeki tüm ince ayarlar kaybolmayacaktır! Bunlar aynı zamanda 1.21.20’ye de dahil edilecek ve 1.21.1’de yaptığımız gibi düzeltmelerdeki kritik hataları değerlendirip ele alacağız. Sabrınız ve anlayışınız için teşekkür ederiz. Lütfen geri bildirimlerinizi ve hata raporlarınızı bize göndermeye devam edin. Katkılarınızı gerçekten takdir ediyoruz!

İşte bu haftaki yeniliklerin listesi:

Özellikler ve Hata Düzeltmeleri

Afişler

  • Skull, Guster ve Flow afiş dokularının arka yüzü yansıtıldı ( MCPE-179894 )

Bloklar

  • Quartz Slab’ın dokusuyla ilgili bir sorun düzeltildi ( MCPE-182604 )
  • Tüm blok varyantlarını hedeflemeyi amaçlayan doku geçersiz kılmaları artık yalnızca varsayılan varyantı geçersiz kılmıyor
  • “light_block” bloğu artık benzersiz örneklere bölünmüştür: “light_block_0”, “light_block_1”, “light_block_2”, “light_block_3”, “light_block_4”, “light_block_5”, “light_block_6”, “light_block_7”, “light_block_8”, “light_block_9” , “light_block_10”, “light_block_11”, “light_block_12”, “light_block_13”, “light_block_14” ve “light_block_15”
  • “minecraft:yellow_flower” bloğu “minecraft:dandelion” olarak yeniden adlandırıldı, eski ad hala komutlardan ve verilerden anlaşılıyor
  • “sandstone” bloğu artık benzersiz “sandstone”, “chiseled_sandstone”, “cut_sandstone” ve “smooth_sandstone” örneklerine bölünmüş durumda
    • “smooth_sandstone” imha süresi 0,8’den 2,0’a, patlama direnci ise 0,8’den 6,0’a değiştirildi

Oynanış

  • Eski dünyalarda Deneme Oluşturucularının ganimetleri dışarı atmama sorunu düzeltildi ( MCPE-182758 )
  • Ominous Trial Spawners tarafından yaratılan yaratıklar artık topladıkları eşyaları düşürüyor ( MCPE-182630 )
  • Alan Efekti Bulutları artık etkiye karşı bağışıklığı olan varlıklar tarafından girildiğinde küçülmüyor
  • Bir fırında “smooth_sandstone” üretmek için “chiseled_sandstone” ve “cut_sandstone” kumtaşı çeşitlerinin kullanılabileceği bir tarif hatası düzeltildi. Artık yalnızca normal “kumtaşı”nı kabul edebiliyor, başka türdeki kumtaşını kabul edemiyor
  • “red_sandstone_slab” öğesini bir bileşen veya sonuç öğesi olarak içeren Sabit Vanilya tarifleri, bunun yerine yanlışlıkla “red_sandstone” öğesini kullanırdı
    • “red_sandstone_slab” artık 3 yatay “red_sandstone:0” ile yeniden üretilebilir
    • “red_sandstone_slab” artık 3 yatay “red_sandstone:1” ile yeniden üretilebilir
    • “red_sandstone:1” artık 2 dikey “red_sandstone_slab” ile tekrar üretilebilir
  • Saldırı sırasında bloklardan oluşan bir çatının altındayken Breeze’in bir yerde takılıp kalmasına neden olan bir hata düzeltildi
  • Oyuncular tarafından atılan Rüzgar Yükleri artık vuruş başına 1’den fazla hasar verme şansına sahip değil
  • Zıplama artık daha önceki daha büyük yukarı doğru hızı geçersiz kılmaz ve bu nedenle ikisi aynı anda gerçekleştiğinde Rüzgar Patlaması patlamasından kaynaklanan momentumu iptal etmez
  • Trident’i Riptide büyüsüyle kullanmak artık Rüzgar Yükü’nden kaynaklanan düşme hasarı azaltımını doğru şekilde iptal ediyor
  • Rüzgar Yükünden kaynaklanan düşme hasarı korumasının, ikinci kez iniş sırasında düşme hasarını hatalı bir şekilde önlediği bir hata düzeltildi

Diyarlar

  • Birden fazla Eklenti uygulanırken, sahibi paketleri değiştirmeden Realms Ayarları ekranına girip çıkarsa oyuncular artık Realm’den atılmıyor
  • Hikayelerin ilk sayfasını okuduktan sonra Realms Hikayeleri Hikaye Akışı sekmesinden ayrılmak, kullanıcı en son gönderileri gördüğünden okunmamış hikayeler rozetini kaldıracaktır.
  • Hikaye Akışı ilk açıldığında yepyeni Diyar Etkinliklerinin düzgün görüntülenmemesine neden olan hata düzeltildi.
  • Yakın zamanda talep edilen bir Önizleme Diyarı’na katılma sürecini iptal ettikten sonra oyuncuları sonsuz bir döngüde kilitleyen bir hata düzeltildi

Güncellenmiş Bölgeler Sekmesi

Yepyeni bir Realms sekmesini kullanıma sunduk. Yeni Oynatma Ekranında bulunur, ancak ne yazık ki bir Bölgeye bu şekilde katılmada bir sorun var! (Kusura bakmayın!) Önizlemede Realms’a katılmak için eski kullanıcı arayüzüne geçmeniz gerekecek; bu sorunun mümkün olan en kısa sürede çözülmesini umuyoruz.

Sonraki birkaç önizlemede görünmesini bekleyebileceğiniz şeyler şunlardır:

  • Diyarlar Listesi: Sahip olduğunuz veya katıldığınız tüm Diyarları kolayca görüntüleyin.
  • Oynamaya Başla: Bu ekrandan doğrudan Krallığınızı başlatın.
  • Çevrimiçi Oyuncu Sayısı: Her Bölgede şu anda kaç oyuncunun çevrimiçi olduğunu görün.
  • Bölge Yönetimi: Dünyaları düzenleyerek ve abonelikleri yöneterek sahip olduğunuz Bölgelerin kontrolünü elinize alın.
  • Diyarlar Ekle veya Katıl: Yeni Diyarlar ekleyerek veya katılarak onları keşfet.
  • Realm Stories: Realm hikayelerini görüntüleyin.

Gelecek sürümlerde Bölgeler sekmesini geliştirmeye devam edeceğiz. Lütfen geri bildiriminizi aka.ms/realmstabfeedback adresinden bize gönderin.

Ses

  • Crafter zanaat ve başarısızlık sesleri artık rastgele bir perde farkına sahip
  • Crafter başarısızlığı sesi artık 5 yerine 3 blokluk maksimum mesafeye sahip
  • Copper Bulb kırılma, yerleştirme ve vuruş sesleri artık farklı şekilde seslendiriliyor
  • Copper Grate kırılma, yerleştirme ve vurma sesleri artık farklı şekilde ayarlandı)
  • Bakır Izgara adım sesleri daha düşük bir ses seviyesinde çalınır
  • Bakır kapının “açık” sesi artık farklı bir şekilde duyuluyor
  • Deneme Çıkma Yeri’nin kırılma ve yerleştirme sesleri artık farklı şekilde seslendiriliyor
  • Kasa kırılma ve yerleştirme sesleri artık farklı şekilde seslendiriliyor
  • Kırma, yerleştirme ve vurma sesleri artık Tüf, Tüf Tuğlaları ve Cilalı Tüf Blokları için farklı perdelerde

Müzik

  • “Rüzgardaki Yankı” artık Lush Caves biyomunda oynanıyor ( MCPE-182278 )
  • “5”, “Otherside”, “Relic”, “Creator”, “Creator (Music Box)” ve “Precipice” artık Jukebox / Noteblock kaydırıcısına atandı ( MCPE-169933 )

Yapı Bloğu

  • Seviyeyi kaydederken ve çıkarken oyuncu kimliğinin yapı bloklarına kaydedilmemesi sorunu düzeltildi ( MCPE-149183 )
  • 1.21.20 sürümlerinden itibaren, bir yapı bloğundan yüklenen evcilleştirilmiş yaratıklara verilen oyuncu kimliği her zaman orijinal sahibinin kimliği olacaktır

Kullanıcı arayüzü

  • Kaplumbağa Miğferi takıldığında su nefes alma efekti simgesi ve zamanlayıcı artık titreşmiyor ( MCPE-142173 )
  • Bed Screen’in yeni sürümü etkinleştirildi. Kullanıcı, Ayarlar-Video Sekmesi altındaki bir özellik geçişini kullanarak katılabilir veya katılamaz. (Yalnızca önizleme)

Vanilya Paritesi

  • Doğal olarak ortaya çıkan Mantar sapları artık madencilik yapıldığında Mantar düşürmüyor ( MCPE-71123 )
  • Kahverengi ve Kırmızı Mantar Bloklarından Mantar düşürme şansı (maksimum 2) Java ile eşleşecek şekilde Mantar başına %10’dan %11,11’e çıkarıldı
  • Kirpi Balığı artık tüketildiğinde Bulantı II yerine Bulantı I efekti veriyor. ( MCPE-98458 )
  • Zoglinler artık oyuncuyu veya yaratıkları kovalarken kızgın sesler çıkarıyor ( MCPE-95523 )
  • Arılar artık su altında kaldıktan bir saniye sonra boğulma hasarı almaya başlıyor ( MCPE-114688 )
  • Stonecutter’da Oksitlenmiş Kesilmiş Bakır ile işçilik artık bir yerine iki levha üretiyor ( MCPE-136077 )
  • Kuvars Bloklarından Kuvars Tuğlaları üretmek artık 1 yerine 4 Kuvars Tuğla sağlıyor ( MCPE-69281 )

Teknik Güncellemeler

Eklentiler ve Komut Dosyası Motoru

  • Özel bir sunucuya bir Eklenti uygulanmasının, oyuncuların katılmak için o sunucuya uygulanan tüm kaynak paketlerini indirmeye zorlanmasına neden olan bir hata düzeltildi. Not: Bu sorun nedeniyle istenmeyen paketler indirdiyseniz, bir dünyaya katılırken uygulanmalarını önlemek için bunları cihazınızdan yerel olarak silmeniz gerekebilir ( MCPE-180344 )
  • “minecraft:geometry” blok bileşeni, geometrilerin 30/16 birim sınırlarına uyup uymadığını ve her eksende uzunluklarının en az 1/16’sının birim küp içinde olup olmadığını doğrulamak için güncellendi. Bu doğrulama, json sürümü 1.21.0 veya üzerini kullanan tüm bloklardaki tüm geometri bileşenleri için gerçekleşir. ( MCPE-178607 )

AI Hedefleri

  • “minecraft:behavior.swim_up_for_breath” AI hedef bileşeni, bir çetenin solunabilir kaynağı tükenmek üzereyken hava alabileceği bir yere hareket etmesini sağlar. Vanilla’da bu, Dolphin tarafından kullanılır. 1.21.20 sürümünde veya üstünde Vanilla dolphin’den oluşturulan herhangi bir özel içerik, bu AI davranışını etkinleştirmek için bu bileşeni manuel olarak eklemelidir.

API

  • VarlıkKiralanabilirBileşen
    • EntityLeashableComponent sınıfı  betadan 1.13.0’a  taşındı

Bloklar

  • “infested_stone” ve türevleri artık blok seslerine sahip ( MCPE-182290 )

Editör

Editör ve karşılık gelen API’si erken geliştirme aşamasındadır ve Windows PC Bedrock Preview sürümlerinde klavye/fare için kullanılabilir. Bizi sosyal kanallarda #BedrockEditor etiketiyle etiketleyin. 

Editörü nasıl kullanacağınızı öğrenin , ekiple etkileşim kurmak için GitHub Tartışma forumuna katılın ve başlangıç ​​seti ve örnekler aracılığıyla uzantılar oluşturmaya başlayın . 

Bu haftaki güncellemeler:

  • Ertelenmiş aydınlatma için atmosferik, global aydınlatma ve renk derecelendirme ayarlarını değiştirmek üzere ayarlar paneli eklendi (ertelenmiş aydınlatma kaynak paketi ve ayarların etkinleştirilmesini gerektirir)
    • Bilinen sorun: Kullanıcı arayüzü öğelerinden gölgeler düşüyor. Geçici bir çözüm olarak artı işareti modunu CTRL + SEKME yoluyla değiştirebilirsiniz
    • Bilinen sorun: ertelenmiş aydınlatma etkinleştirildiğinde yapıştırma önizlemesi (CTRL+SHIFT+V) düzgün şekilde oluşturulmuyor.
  • Mevcut tüm tuş bağlamalarını ve giriş bağlamlarını görüntüleyen bir modeli açan Giriş Eşlemeleri eylem çubuğu öğesi eklendi  .
    • Tuş bağlamaları, bağlamayı ayarlamak için basılan tuşları algılayan kısayol alanı kullanılarak yeniden yapılandırılabilir. Bekleyen değişiklikler, kaydedilene veya temizlenene kadar metni vurgulayacaktır. Modun kapatılması, bekleyen tüm değişiklikleri geri alır.
    • Seçili kısayol alanı üzerine sağ tıklandığında bağlama temizlenir veya alanın yanındaki temizle butonu kullanılabilir.
    • Gelişmiş giriş senaryolarını desteklemek amacıyla özel ( API’de Yok ) anahtar eylemler için bir geçiş eklendi.
    • Değiştirilen bağlamalar, bağlama, etkin içerik ve değiştirilen tüm bağlamalar için geri yükleme düğmeleri tıklatılarak geri yüklenebilir.
    • Kaydedilen bağlamalara farklı düzenleyici projelerinde erişilebilir.
  • Daha fazla dışa aktarma seçeneğinin yanı sıra dışa aktarma düzeyi verilerine uygulama seçenekleri içeren genişletilmiş oyun seçenekleri
  • Kısayollara ek bilgi atamak için anahtar bağlama kaydı API işlevlerine isteğe bağlı bir KeyBindingInfo bağımsız değişkeni eklendi  .
  • Özellik Bölmesi API’sine yeni  BlockList kullanıcı arayüzü öğesi eklendi.
  • ModalToolCreationParameters  API’sine, modal araçlar için kullanıcı tanımlı modal araç tanımlayıcılarını temsil etmek üzere inputContextId ve  inputContextLabel  isteğe bağlı özellikleri  eklendi  .
  • Bu nesneyi almak için KeyBinding arayüzü eklendi  ve anahtar bağlama kayıt API yöntemleri değiştirildi.
  • Açılır menüler, pencere sınırlarının dışına taştıklarında ters yönde açılmaya çalışacaktır.
  • Varyant eklendi  : ColorPickerVariant isteğe bağlı özelliği,   farklı renk seçici özellik öğelerini desteklemek için  IPropertyItemOptionsColorPicker API’sine eklendi. Varsayılan varyant, bölme düzenine uyacak şekilde değiştirildi. Varsayılan  ve  Satır içi  varyantlar için degrade seçici, seçili renk kutusuna tıklanarak erişilebilen bir açılır pencereye taşındı.
  • Düzenleyici seçicide görünen güncellenmiş varlık grubu
  • Editör seçicide görünen blok kümesi güncellendi
  • Varlığın şu anda yol bulup bulmadığını kontrol eden yeni bir “is_navigating” filtresi tanıtıldı. Bunun için bir “minecraft:navigation” bileşeni gerekir

Genel

  • Filtre Grupları için güncellenmiş şema belgeleri

Grafiksel

  • Kaynak paketlerindeki 2 Kanal dokuları artık düzgün bir şekilde destekleniyor. Yüklendiklerinde her zaman üç renk kanalını temsil etmek için ilk kanalı ve alfa için ikinci kanalı kullanacaklardır (IE A normal dokusu  (R, G, B, A) olacaktır ; burada 2 kanallı bir doku her zaman  (R, R, R, A) )
  • Veri odaklı bloklar için ayıklama kurallarının dönüşüm bileşeniyle birlikte dönmediği hata düzeltildi

Teknik Deneysel Özellikler

API

  • VarlıkBreathableComponent
    •  beta sürümündeki setAirSupply(value: number): işlevi geçersiz airSupply: number özelliğine  değiştirildi 
    • readonly canBreathe: boolean’dan beta’ya özellik eklendi 
  • isHardcore 1.14.0 beta’ya eklendi  .

Grafiksel

  • Özel gökyüzü kutuları artık Ertelenmiş Teknik Önizlemede ( MCPE-174200 ) destekleniyor
  • Ertelenmiş Teknik Önizleme etkinleştirilmiş dünyalar için boş beyaz küçük resimlerin oluşturulduğu bir hata düzeltildi ( MCPE-178373 )
  • Ertelenmiş Teknik Önizleme’deki gama kalibrasyon menüsü aracılığıyla dünyadaki belirli nesnelerin görünür olduğu bir hata düzeltildi
  • EXT_texture_cube_map_array uzantısı artık GLES 3.1’i destekleyen Android cihazlarda Ertelenmiş Teknik Önizleme’yi çalıştırmak için gerekli. Bazı cihazlar desteği kaybedecek ancak çoğu cihaz etkilenmeyecek

Bloklar

  • Blok geometrisi dosyasına “item_display_transforms” denetimi eklendi. Bu, bir bloğun UI’de, oynatıcıda ve yerde yüzerken görsel olarak nasıl temsil edileceğini denetler. Minecraft:geometry içinde bulunur ve format_version 1.21.20 gerektirir
    • Varsayılan değerler örneği:
    • “item_display_transforms”: {
      “gui” : {
                      “translation”: [0, 0, 0],
                      “rotation”: [30, 225, 0],
                      “scale”: [0.625, 0.625, 0.625]
        },
        “firstperson_righthand”: {
                      “translation”: [0, 0, 0],
                      “rotation”: [0, 45, 0],
                      “scale”: [0.4, 0.4, 0.4]
        },
        “firstperson_lefthand”: {
          “translation”: [0, 0, 0],
          “rotation”: [0, -135, 0],
          “scale”: [0.4, 0.4, 0.4]
        },
        “thirdperson_righthand”: {
          “translation”: [0, 2.5, 0],
          “rotation”: [75, 45, 0],
          “scale”: [0.375, 0.375, 0.375]
        },
        “thirdperson_lefthand”: {
          “translation”: [0, 2.5, 0],
          “rotation”: [75, 45, 0],
          “scale”: [0.375, 0.375, 0.375]
        },
        “ground”: {
          “translation”: [0, 3.0, 0],
          “rotation”: [0, 0, 0],
          “scale”: [0.25, 0.25, 0.25]
        },
        “fixed”: {
          “translation”: [0, 0, 0],
          “rotation”: [0, 0, 0],
          “scale”: [0.5, 0.5, 0.5]
        },
        “head”: {
          “translation”: [0, 0, 0],
          “rotation”: [0, 0, 0],
          “scale”: [1, 1, 1]
        }
      }

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Emek veriyorum ve sizlerden karşılığını bekliyorum. Kazançlarım zaten yetersiz ve bu yüzden Reklam engelleyici özelliğinizi devre dışı bırakmanızı istiyorum. Anlayışınız için teşekkürler.