MCPE GüncellemeleriMinecraft

Minecraft: Bedrock Edition 1.21.40 – Cesaret Paketleri

Bugün üçüncü oyun ganimeti lansmanımız: Cesaret Paketleri! Yerden tasarruf sağlayan paketler ve piyasadaki en zor Hayatta Kalma modu (Hardcore modu!) içeren bu ganimetin konusu yeni bir maceraya atılmak, yol boyunca toplayabildiğiniz her şeyi toplamak ve kesinlikle ölmemek.

Hardcore modu hardcore bahisler getirdiği için, Hardcore dünyalarınızı yedeklemenizi yeterince tavsiye edemeyiz; özellikle de yeni ganimeti düşük internet hızlarında oynayacaksanız (Bu hatalar hakkında daha fazla bilgi edinmek için buraya tıklayın !). Bunlar bir değişiklik günlüğüne sığdırılacak kadar yeterli değilmiş gibi, 140’tan fazla hatayı düzelttik, yerden yüksekte yarasaların ortaya çıkma oranını artırdık (çünkü sevimliler ve daha fazla oyuncu onları görmeli) ve içerik oluşturucular için bir yığın teknik değişiklik yaptık. Aman Tanrım, bu çok fazlaydı, değil mi! Belki de hepsini bir pakete sığdırmalıydım?

Özellikler ve Hata Düzeltmeleri

Hardcore Modu

Bedrock Edition için yeni bir oyun modu!

  • Bu dünyayı yarattıktan sonra Hardcore modunu kapatamazsınız
  • Oyun en yüksek zorluk seviyesine kilitlendi
  • İkinci bir şans yok. Ölürsen oyun biter!
  • Öldüğünüzde, yalnızca bir izleyici olarak yeniden canlanabilirsiniz. Dünyanızı keşfetmeye ve başkalarını izlemeye devam edebilirsiniz, ancak artık etkileşime giremez veya yeniden inşa edemezsiniz

Geliştirici Notu: Hardcore modunun çoğu Bedrock oyuncusu için sorunsuz çalışacağından eminiz ancak hala bazı küçük hataları gidermek için çalışıyoruz. Bunlardan ikisi çok oyunculu oynanışı etkiliyor; biri düşük internet hızlarıyla ilgili, diğeri ise Yaratıcı mod Diyarı’nı Hardcore mod dünyasıyla değiştirmekle ilgili. Bu son hatalar için bir düzeltme geliştirirken, tüm oyuncuların dünyalarını düzenli olarak yedeklemelerini ve bunları tetikleyebilecek faktörler hakkında daha ayrıntılı bilgi için aşağıya bakmalarını öneriyoruz.

Paketler

Bir Paket, farklı blokları veya öğeleri aynı envanter yuvasına yığmanıza olanak tanıyan bir öğedir. Farklı öğeler normalde birlikte yığılmaz, bu nedenle her yuvada yalnızca birkaç öğe bulundurarak yer israfı yapabilirsiniz. Bir Paket, bu öğeleri bir araya koymanızı sağlar, böylece boşa harcanan yer olmaz.

  • Bir Paket, farklı öğeleri aynı yığın halinde bir araya getirebilen bir öğedir
  • Bir Paket yalnızca bir yığına uyar (genellikle 64 öğe) ancak birçok farklı öğe türünün bir karışımı olabilir
  • Öğeleri doğrudan envanterden bir Pakete ekleyebilirsiniz
  • Paketlerin içindeki öğeleri gösteren bir araç ipucu vardır
    • Bir Paketin içinde 12’den az öğe türü varsa, araç ipucu bunların hepsini gösterecektir
    • Aksi takdirde, araç ipucu öğelerin en üstteki üç satırını gösterecek ve diğerleri altta gizlenecektir
  • Paketten çıkarmak için görünür öğelerden herhangi birini seçebilirsiniz
    • Faredeki kaydırma tekerleğini, oyun kumandasındaki sağ çubuğu kullanın veya dokunmatik bir cihaza dokunun
  • Kaldırılacak bir öğe seçildiğinde, Paket simgesi, öğenin Paket’ten dışarı çıktığını gösterir
  • Bir Bundle’ı elinizde tuttuğunuzda, onu yere boşaltabilirsiniz
  • Paket, bir Deri üzerinde bir İp ile hazırlanmıştır

Geliştirici Notu:  Bundles’ın orijinal prototipi üretmek için çok daha pahalıydı ve yalnızca belirli biyomlarda bulunan Rabbit Hide’ı kullanıyordu, bu yüzden oyuncunun ilk Bundle’ını almak için keşfetmesi gerekiyordu. Bu versiyonda bunu daha ucuz hale getirdik ve neredeyse her biyomda evde üretebileceğiniz bir şey yaptık. Bundles’ı yeni bir dünyada elde etmenin kolay olmasını istiyoruz, böylece erken maceralarınızda kullanabilirsiniz.

Erişilebilirlik Özellikleri

  • Dokunmatik cihazlarda envantere erişim için sol el modu yeniden uygulandı ( MCPE-179608 )
  • Marketplace Pass İçerik sekmesindeki ve Realms İçerik sekmesindeki öğeler için metinden sese dönüştürme eklendi 

Android

  • Bazı oyun kumandalarında analog tetikleyiciler kullanıldığında sabit çift giriş ( MCPE-175113 )

Bloklar

  • Komutlarla yerleştirilen sarmaşıklar artık görünür ( MCPE-131854 )
  • “mushroom_stem” artık kendi bloğudur ve artık “red_mushroom_block” ve “brown_mushroom_block”un bir çeşidi değildir
  • “skull” 7 benzersiz örneğe bölündü: “skeleton_skull”, “wither_skeleton_skull”, “zombie_head”, “player_head”, “creeper_head”, “dragon_head”, “piglin_head”
  • Mob Spawner adım sesleri ve vuruş sesleri artık amaçlanan ses seviyesinde çalınıyor
  • Trial Spawner vuruş sesleri artık amaçlanan ses seviyesinde çalınıyor
  • Gemi enkazlarının yalnızca alt levhalar oluşturmasıyla ilgili bir sorun düzeltildi. (Bu düzeltme halihazırda oluşturulmuş gemi enkazlarını değiştirmeyecektir) ( MCPE-186235 )
  • Davranış paketi ahşap tarif dosyalarındaki eski blok adlarına yapılan referanslar güncellendi
  • Kalan davranış paketi tarif dosyalarındaki eski blok adlarına yapılan referanslar güncellendi
  • Bir bloğun Vault bloğuna yerleştirilebildiği ve garip blok davranışlarına neden olan bir hata düzeltildi ( MCPE-186627 )
  • Kalan davranış paketi dosyalarındaki eski blok adlarına yapılan referanslar güncellendi

Komutlar

  • Oyun kuralı ShowRecipeMessages artık hile olarak kabul edilmiyor ( MCPE-177299 )
  • Kamera komutuna ‘entity_offset’ parametresi eklendi
  • Bazı komutların belirli blok veya öğe adlarını tanımaması sorunu düzeltildi 

Yaratıcı Envanter Değişiklikleri

Geliştirici Notu : Yaratıcı envanterdeki öğeler ve bloklar, genel sıralamayı daha sezgisel hale getirmek amacıyla yeniden düzenlendi.

  • Duruşma Odası maddeleri
  • Doğa sekmesindeki taş grubu
    • Stone, sonunda Stone grubuna taşındı ( MCPE-116364 )
    • Stone artık Stone grubunun ön bloğu
    • Bazalt ve Pürüzsüz Bazalt Taş grubuna taşındı
    • Tüf ve Cilalı Tüf Taş grubuna ( MCPE-176383 ) taşındı
  • İnşaat sekmesinde Dekoratif Taş
    • Pürüzsüz Taş Dekoratif Taş’a taşındı
    • Tüf Tuğla, Yontma Tüf ve Yontma Tüf Tuğlalar, Doğa Kategorisinden İnşaat Kategorisinde Dekoratif Taşa taşındı
    • Prismarine Tuğlalar Dekoratif Taş grubundan taşındı, şimdi Prismarine ve Dark Prismarine’in yanında
  • Bakır ailesi vb. ( MCPE-176384 )
    • Yeniden Sıralanmış Ham Demir, Ham Bakır, Ham Altın Ham Bakır, Ham Demir, Ham Altın
    • Bakır, Demir ve Altın blokları, Ham versiyonların siparişine uyacak şekilde taşındı
    • Bakır Kapılar diğer tüm Kapılara taşındı
    • Bakır Kapılar diğer tüm Kapılarla birlikte gruba taşındı, bu bir tuzak değil
    • Bakır Bloklar ve Bakır Izgaralar artık Oksidasyon seviyesi ve Blok türü yerine Blok türüne ve ardından Oksidasyon seviyesine göre sıralanıyor
  • Tuff ailesi
    • Tüf Merdivenler, Tüf Döşemeler, Tüf Duvarlar ve bunların cilalı versiyonları Doğa sekmesinden İnşaat Sekmesine, kendi gruplarına taşındı
  • Diğer bloklar
    • Tuğlalar artık Levhalar grubunun önüne yerleştiriliyor
      • Bu değişiklik yalnızca Kilden yapılmış Tuğlaları etkiler ve tüm tuğla bloklarını etkilemez
    • Yontulmuş Nether Tuğlaları ve Çatlak Nether Tuğlaları, Nether Tuğla Bloğu ve Kırmızı Nether Tuğlasının yanına taşındı
    • Diğer Kuvars bloklarının yanına yerleştirilen Kuvars Tuğlalar
    • Rooted Dirt artık diğer Dirt bloklarının yanında
    • Birçok Toprak bloğu ve Çimen çeşidi Java Sürümü ile eşleşecek şekilde karıştırıldı
    • Çakıl artık Taş grubundan sonra sıralanıyor ve Kum ve Kırmızı Kum’un yanında yer alıyor
    • Kil, İnşaat Kategorisinden Doğa Kategorisine taşındı ve Çamur Bloğunun yanına yerleştirildi

Oyun Oynanışı

  • Rüzgar Yükleri vurulamaz ve fırlatıldıktan kısa bir süre sonra yeniden yönlendirilemez
  • Bir Yatakla etkileşime girildiğinde artık yakındaki düşmanlara bakılmaksızın yeniden canlanma noktası olarak ayarlanıyor ( MCPE-152134 )
  • Hardcore modu artık tamamen yayınlandı. Bu mod oyuncunun oyun modunu Survival’a kilitler, zorluğu Hard’a kilitler ve hileleri devre dışı bırakır. Oyuncuların Hardcore modunda yalnızca bir canı vardır, ölürseniz yeniden canlanamazsınız, yalnızca izleyebilirsiniz
  • Oluşturulan dünyanın kenarına çarpan oyuncular hızlarını koruyacaklar. Örnek: Elytra ile uçarken, oyuncu tüm hızını anında kaybetmek yerine havada asılı kalacak
  • Sızıntı, Dokuma ve Rüzgar Yüklü efektlerinin oyuncunun ölümünde uygulanmadığı bir hata düzeltildi ( MCPE-180640 )
  • Çeteler artık Mace Smash saldırıları gerçekleştirebilir
  • Mace’in Smash Saldırısı ile öldürülen oyuncular artık doğru ölüm mesajını alıyor ( MCPE-185952 )
  • Oyuncunun doğru şekilde yeniden canlanmasını engelleyebilecek bir sorun düzeltildi ( MCPE-186324 )
  • TNT patlamaları artık diğer düşen Primed TNT’lerin momentumunu sıfırlamıyor. Bu, TNT toplarında meydana gelen tüm sorunları düzeltmelidir ( MCPE-181055 )

Genel

  • Yalnızca Minecraft Education: Control Tips, Code Builder ve Immersive Reader’da bulunması gereken bazı Klavye tuş bağlamaları Ayarlar’dan kaldırıldı
  • PlayStation®5 kullanıcıları için donanımı daha iyi kullanarak daha akıcı bir performans sağlayan oyunun geliştirilmiş bir sürümü olan Minecraft for PlayStation®5 eklendi

Grafiksel

  • Büyük Yakınlaştırma kullanıldığında oyunun iOS’ta pembe görünmesine neden olan sorun giderildi ( MCPE-174398 ) ( MCPE-185373 )
  • Veri odaklı öğeler artık ekran görüntülerinde yanlış yerleştirilmiyor ( MCPE-185132 )

Hardcore Modu

Özellikle Hardcore modunda oynarken can sıkıcı olabilecek düzelttiğimiz hatalardan bazıları şunlardır!

  • Son Geçit Portallarının bazı oyuncuları yanlış bir şekilde ışınlayabildiği sorun düzeltildi ( MCPE-66061 )
  • Bazen oyuncunun sütuna bindiğinde itilmesine neden olabilen bir hata düzeltildi ( REALMS-9874 )
  • Rastgele düşme hasarı almayla ilgili sorunlar düzeltildi ( MCPE-120140  ,  MCPE-136406 )

Bilinen Sorunlar:  Bunlar nadiren ortaya çıkabilecek ve yavaş bağlantıya sahip bir dünyada oynarken daha da kötüleşebilecek sorunlardan bazılarıdır

  • Yağmur/kar bazen gerçek hava durumuyla görsel olarak uyuşmuyor ( MCPE-131325 )
  • Bloklar yerleştirildiğinde bazen kayboluyor ( MCPE-112420 )

Bilinen Diyarlar Sorunu:

  • Mevcut bir Realms Creative dünyasını bir Hardcore dünyasıyla veya tam tersini değiştirmek, yeni yüklenen dünya için bazı dünya ayarlarını bozabilir. Bu sorunu önlemek için yalnızca Survival modu dünyasını bir Hardcore modu dünyasıyla değiştirmek en güvenlisidir.

Çeteler

  • Kutup ayısı artık ateş veya lav tarafından öldürüldüğünde Pişmiş Balık düşürüyor ( MCPE-122488 )
  • Pillager’ın ‘celebrate3’ sesi artık çalışıyor ( MCPE-121058 )
  • Sahiplerine yetişmeye çalışan Kurtlar, Kediler ve Papağanlar artık onlara ışınlandıktan sonra sorunsuz bir şekilde navigasyona devam edebilecekler
  • Kurtlar, Kediler ve Papağanlar artık paniklediklerinde ve yeterince uzakta olduklarında sahiplerine ışınlanabiliyorlar
  • Kurtlar artık kavga halindeyken ve yeterince uzaktayken sahiplerine ışınlanıyorlar, böylece geride kalmaları önleniyor ( MCPE-151765 )
  • Piglinler artık Elektrikli Raylı eşyaları alıp hayranlıkla izlemeyecek ( MCPE-91187 )
  • Wither Skeleton adım sesleri artık amaçlanan ses seviyesinde çalınıyor ( MCPE-185913 )
  • Oyulmuş Balkabağı ve Kafatası artık giyildiğinde Bogged’in başıyla birlikte dönüyor ( MCPE-178959 ) 
  • Breeze artık bir Bal Bloğunun üstündeyse bir oyuncudan uzağa zıplayamıyor ( MCPE-176991 ) 
  • Bir Nether Portalı tarafından ortaya çıkarılan Zombileştirilmiş Domuzgiller artık Portalı kullanabilmeleri için 15 saniyelik bir bekleme süresine sahipler 
  • Zıplama Artışı artık bir Esintinin zıplayabileceği yüksekliği artırıyor ( MCPE-176922 )
  • Minecartların beklenmedik şekilde durması ve ardından yalnızca bir yöne itilebilmesiyle ilgili sorun düzeltildi ( MCPE-185643 )
  • Dünyada Yarasaların ortaya çıkma kuralları güncellendi:
    • Yarasa artık, alan kapalı ve yeterince karanlık olduğu sürece herhangi bir yükseklikte yumurtlayabilir
    • Yarasalar aşağıdaki bloklardan birinde ortaya çıkmalıdır: Taş, Granit, Diyorit, Andezit, Tüf veya Derin Kaya
    • Sonuç olarak, Yarasa artık yüzeyin üstünde yumurtlayabilir

Diyarlar

  • İki yeni Realm Etkinliği eklendi. Bunları keşfedebilir misin?
  • Bir Realm için eklentinin Marketplace üzerinden etkinleştirilmesini engelleyen bir hata düzeltildi

Kullanıcı Arayüzü

  • Boyut değiştirirken ve dünyaya yeniden girerken bir varlığın inmesiyle ilgili ipucu artık görünmüyor ( MCPE-182876 )
  • Zırh HUD’u artık oyuncunun giydiği zırh kırıldığında düzgün bir şekilde güncelleniyor ( MCPE-103592 ) 
  • Kontrolcü kullanılırken Stonecutter panelindeki kapatma düğmesi alt panelinin gizli olması yerine boş olmasına neden olan hata düzeltildi
  • Belirli bir platformda bir Pazar Şablonu mevcut olmadığında açıklama yapmak için yeni bir mesaj eklendi
  • Mobil cihazlarda Klasik UI’deki açlık ve sağlık çubukları deneyim çubuğuyla hizalandı ( MCPE-177192 )
  • Hava kabarcıkları artık açlık çubuğuyla düzgün bir şekilde hizalanıyor ( MCPE-185268 )
  • Oyuncu kağıt bebeğinin kullanıcı arayüzündeki konumu artık Klasik ve Cep kullanıcı arayüzü ayarları arasında tutarlı ( MCPE-57498 )
  • Yüzdeye dayalı etkilere sahip iksirler artık araç ipuçlarında yüzde işaretini doğru şekilde gösteriyor (mobil cihazlarda) ( MCPE-28531 )
  • Bir Muhafızın dikenleri tarafından öldürülürken, ölüm mesajı artık “‘Oyuncu’ ‘Çete’ye zarar vermeye çalışırken öldürüldü” şeklinde okunuyor ( MCPE-114752 )
  • Sohbet mesajları artık bir pikselle örtüşmüyor ( MCPE-119761 )
  • Etkileşim kurulamayan bir varlığa bakıldığında öğe metni artık yukarı çıkmıyor ( MCPE-161140 ) 
  • Smithing Table ve Loom için Kapat ve Yardım düğmesi görselleri, Cartography Table ( MCPE-166008 )  görselleriyle eşleşecek şekilde değiştirildi
  • “Denetleyici İpuçlarını Gizle” artık Köylü ticaret menüsündeki tüm kontrol ipuçlarını düzgün bir şekilde gizler ( MCPE-167134 )
  • Oyuncuların uyku yüzdesi oyun kuralının belirli değerleri için deneysel yatak ekranında yanlış mesajın gösterildiği hata düzeltildi ( MCPE-183431 )
  • Tek dokunuşla yok etme artık Yaratıcı modda joystick/nişangah kontrolleriyle çalışıyor ve blokların bozulmasına neden olmuyor ( MCPE-181789 )
  • Realms davet bağlantılarının metin kutularının dışına taşmasına neden olan bir hata düzeltildi
  • Tarif ekranından aynı öğeyi bıraktıktan sonra artık öğeler üretim ızgarasında takılıp kalmıyor ( MCPE-73593 )
  • Bir oyun kumandası kullanılarak bir Paket içindeki bir öğe seçildiğinde Paketten Al işlevi artık Sıcak Çubuğu Temizle işlevinden önceliklidir ( MCPE-186359 )
  • Envanter ekranı artık tarif kitabı arama ekranı gerçekten görünür olmadığı sürece araç ipuçlarında ürün kategorilerini göstermiyor ( MCPE-128464 )
  • Dokunmatik kontrollerle Atlama ve Gizlice Hareket seçeneğini kullanırken, gizlice hareket etme düğmesi artık ona yakın bastığınızda titremiyor ( MCPE-159557 )
  • Boş olmayan Paketler artık bir Paketin içindeyken bir doluluk çubuğuna sahip ( MCPE-185457 ) 
  • Yeni OreUI Edit World ekranında bir dünyanın küçük resmini düzenleme olanağı eklendi

Vanilya Paritesi

  • Sürüngenler artık Bogged ( MCPE-179008 ) tarafından öldürüldüklerinde bir Müzik Diski düşürüyorlar
  • Bogged artık bir Oyuncu tarafından evcilleştirilen Canavarlar tarafından öldürüldüğünde Zehirli Oklar düşürüyor
  • Kediler ve Köpeklerde Koyun ve tasma boyama artık Java Sürümündeki ( MCPE-150684 ) gibi boyama sesini çalıyor
  • Kompostörde kullanılan Mantar Saplarının dolum şansı %85’ten %65’e ayarlandı 
  • Her tarafı gözenekli mantar bloğu yaratıcı envanterden kaldırıldı
  • Büyülü Altın Elmalar artık Java Sürümü ( MCPE-103061 ) ile uyumlu olarak Rejenerasyon V yerine Rejenerasyon II veriyor
  • Etki komutuna sonsuz süre seçeneği eklendi. /effect <player: target> <effect: Effect> infinite [amplifier: int] [hideParticles: Boolean]
  • Efekt komutuna özel efekt kaldırma seçeneği eklendi. /effect <player: target> clear <effect: Effect> 
  • Kakao Çekirdeklerini Yerleştirmek artık bir ses çalıyor ( MCPE-49126 ) 
  • Arı Kovanı ve Arı Yuvası artık Fırınlarda yakıt olarak kullanılamayacak ( MCPE-128393 ) 
  • Aynı Lodestone Pusula öğeleri artık Java Sürümü ( MCPE-109595 ) ile uyumlu olarak 64’e kadar istifleniyor

VR / MR

  • VR/MR cihazlarını destekleme yeteneğimiz sona erdi ve Mart 2025’ten sonra, son güncellemenizi aldığınızda artık güncellemelerde desteklenmeyecek. Son güncellemeyi aldıktan sonra, PC’nizde güncellemeleri almaya devam edecek ve bir VR/MR cihazı olmadan oynayabileceksiniz. Bu noktadan sonra dünyalarınızda inşa etmeye devam edebilirsiniz ve Marketplace satın alımlarınız (Minecoin’ler dahil) bilgisayar monitörü gibi VR/MR olmayan bir grafik cihazında kullanılabilir olmaya devam edecektir. En son güncellemelerde artık desteklenmeyeceği için VR/MR cihazınızı Minecraft ile kullanamayacaksınız.

Teknik Güncellemeler

Eklentiler ve Script Motoru

  • “bone_visibility” öğesinin bir blok geometrisi için kullanılmasının “item_display_transforms” öğesinin düzgün uygulanmamasına neden olduğu bir hata düzeltildi ( MCPE-185868 )
  • Yeni 1.21.30 ticaret tablosu formatının oyun içinde yüklenmesini engelleyen sorun düzeltildi 
  • “minecraft:looked_at” ve “minecraft:home” varlık bileşenlerindeki yeni Beta seçenekleri artık kök JSON nesnesinde “use_beta_features”ın belirtilmesini düzgün bir şekilde gerektiriyor 

API

  • Mevcut sürümde ItemStack.getComponents desteklenmeyen bileşenlerin döndürülmesini engelleyen  sabit yöntem @minecraft/server
  • Geçersiz ModalFormData’nın sözünü asla reddetmediği veya çözmediği sorun düzeltildi ( MCPE-178148 ) 
  • BlockLiquidContainerComponentsAPI (su, lav, iksir, kar) betadan kaldırıldı 
  • BlockFluidContainerComponent API, betaya eklendi ve değiştirildi BlockLiquidContainerComponents
  • entityRemoveDünya etkinliğinin bazen tetiklenmediği  bazı durumlar düzeltildi 
  • Geçersiz bir varlıkta  getDimension çağrıldığında  meydana gelebilecek bir çökme düzeltildi onBeforeActorRemove
  • getRedstonePower Şuradan  taşındı  beta : 1.15.0 
  • isHardcoreBetadan 1.15.0’a taşındı 
  • EntityBreathableComponent Şuradan  taşındı  beta : 1.15.0
  • breathesAir Şuradan  taşındı  beta : 1.15.0
  • breathesLava Şuradan  taşındı  beta : 1.15.0
  • breathesSolids Şuradan  taşındı  beta : 1.15.0
  • breathesWater Şuradan  taşındı  beta : 1.15.0
  • generatesBubbles Şuradan  taşındı  beta : 1.15.0
  • inhaleTime Şuradan  taşındı  beta : 1.15.0
  • suffocateTime Şuradan  taşındı  beta : 1.15.0
  • totalSupply Şuradan  taşındı  beta : 1.15.0
  • componentId Şuradan  taşındı  beta : 1.15.0
  • getBreatheBlocks() Şuradan  taşındı  beta : 1.15.0
  • getNonBreatheBlocks() Şuradan  taşındı  beta : 1.15.0
  • Sınıfı  BlockLocationIterator şuraya  taşıdı beta : 1.15.0
  • Sınıfı  InvalidIteratorError şuraya  taşıdı beta : 1.15.0 
  • BlockVolumeBase.getBlockLocationIterator Taşınmış  mülk beta ​ 1.15.0 
  • Enum  BlockVolumeIntersection şuradan  şuraya taşındı beta : 1.15.0 
  • Sınıfı  BlockVolume şuraya  taşıdı beta : 1.15.0 
  • Eklendi DyeableItemComponent ​ beta 
  • Taşındı  PlayerInteractWithBlockBeforeEvent ve  PlayerInteractWithBlockAfterEvent şuradan  beta şuraya 1.15.0 
  • Taşındı  PlayerInteractWithEntityBeforeEvent ve  PlayerInteractWithEntityAfterEvent şuradan  beta şuraya 1.15.0 

Bloklar

  • “carried_textures” veya “blockshape” blocks.json dosyasına yanlış yazıldığında içerik uyarısı eklendi
  • Jigsaw Bloğu güncellendi
    • “Bitti”ye basıldığında blok verilerinin kaydedilmediği bir hata düzeltildi ( MCPE-181405 )
    • Jigsaw Block kullanıcı arayüzü güncellendi
    • Seçim Önceliği ve Yerleştirme Önceliği alanları eklendi

Kamera

  • Ön ayar  minecraft:follow_orbitartık deneysel geçişin arkasında değil 

Komutlar

  • scheduleSıraya alınmış bir işlevi temizlemenize olanak tanıyan komut  için yeni aşırı yüklemeler eklendi
    • /schedule clear <function name> – Verilen adla eşleşen tüm sıralanmış işlevleri temizler
    • /schedule on_area_loaded clear function <function name>on_area_load – Adına  göre zamanlanmış tüm sıralanmış işlevleri temizler 
    • /schedule on_area_loaded clear tickingarea <tickingarea name> [function name] – Alan adını işaretleyerek zamanlanmış tüm sıraya alınmış işlevleri temizler  on_area_load (ve isteğe bağlı olarak işlev adını da kontrol eder)

Bileşenler

  • “minecraft:home” bileşenine “restriction_type” alanı eklendi ve bu, bir varlığın ana konumuna nasıl kısıtlanacağının tanımlanmasına olanak sağlıyor:
    • Değerleri şunlardır:
      • “hiçbiri”, hiçbir kısıtlama oluşturmayan
      • “rastgele_hareket”, ana konum etrafındaki rastgele hareketi kısıtlar
      • “all_movement”, ana konum etrafındaki her türlü hareketi kısıtlar
    • “all_movement” değeri şu anda [Beta] aşamasındadır ve daha sonraki bir tarihte tamamen yayınlanması planlanmaktadır
    • Evlerinden çok uzaklaşan varlıklar, istendiğinde her zaman evlerine daha yakın bir yere taşınabilecekler
    • Kısıtlamanın yarıçapı hala “restriction_radius” ile belirtiliyor
    • 1.21.40’tan önceki bir biçim sürümüne sahip varlıklar, mevcut davranışlarını koruyacak şekilde yeni alanı kullanacak şekilde yükseltilecektir
  • Varlıkların portallar aracılığıyla boyut değiştirmesini engelleyen “minecraft:dimension_bound” bileşeni eklendi
    • Vanilya içeriğinde bu, Ender Ejderhası, Balıkçılık Kancası ve bazı mermiler tarafından kullanılır
  • “minecraft:transient” bileşeni eklendi, bu bileşene sahip varlıklar asla kaydedilmeyecek. Vanilla içeriğinde, bu şu anda Fishing Hook için kullanılıyor
  • “minecraft:lookat” bileşeninin adını, işlevselliğini daha iyi yansıtacak şekilde “minecraft:looked_at” olarak değiştirdik
    • “look_event” alanı da “looked_at_event” olarak yeniden adlandırıldı
    • “look_cooldown” alanı da “looked_at_cooldown” olarak yeniden adlandırıldı
  • “minecraft:looked_at” bileşeninin işlevselliği, altı yeni [Beta] alanının eklenmesiyle genişletildi:
    • “find_players_only”, sahip varlığa bakan varlıkları yalnızca Oyuncularla sınırlandırır ve belirtilen “filtreleri” karşılayan en yakın Oyuncunun seçilmesini sağlar
    • “look_at_locations”, bakılması hedeflenen sahiplik varlığının bölümlerini tanımlar
      • Bu parçalar için, görüşü engelleyen herhangi bir engel olmadığından emin olmak amacıyla görüş hattı kontrolü gerçekleştirilir
      • Desteklenen değerler “baş”, “vücut” ve “ayak”tır
    • “not_looked_at_event”, uygun bir varlık sahip varlığa bakmadığında tetiklenecek olayı belirtir
    • “field_of_view”, sahip varlığa bakan varlıklar için görüş alanının genişliğini derece cinsinden tanımlar:
      • “scale_fov_by_distance” true olarak ayarlanırsa, bu değer varlıklar arasındaki bir blok mesafedeki görüş alanına karşılık gelir
    • “scale_fov_by_distance”, görüş alanının, sahip varlık ile ona bakan varlık arasındaki mesafe arttıkça daralıp daralmadığını belirler
      • Bu, sahip varlık konumundaki görünüm konisinin genişliğinin, mesafeden bağımsız olarak nispeten sabit kalmasını sağlar
    • “line_of_sight_obstruction_type”, görüş hattı engellerini kontrol ederken hangi blok şeklinin dikkate alınacağını tanımlar
      • Desteklenen değerler “anahat”, “çarpışma” ve “çarpışma_kamerası”dır
    • Ayrıca, “set_target” artık üç farklı değeri destekliyor:
      • “asla”, görünen varlıklar asla hedef olarak belirlenmez, ancak olaylar yayılır
      • “once_and_stop_scanning”, ilk algılanan görünümlü varlık hedef olarak ayarlanır, ancak sahip varlık bir hedefe sahip olana kadar tarama ve olay yayımı askıya alınır
      • [Beta] “once_and_keep_scanning”, ilk algılanan görünümlü varlık hedef olarak ayarlanır, ancak tarama ve olay yayımı devam eder
    • Tüm bu alanların [Beta]’dan çıkarılması ve daha sonraki bir tarihte tamamen yayınlanması planlanıyor
  • “minecraft:redstone_conductivity” bileşeni format_versions 1.21.30 ve üzeri için Yaklaşan İçerik Üretici Özellikleri deneyinden çıkarıldı 
  • “minecraft:damage_sensor” bileşeninin “deals_damage” alanı artık üç değeri destekliyor:
    • “evet”, alınan hasar varlığa uygulanır
    • “hayır”, alınan hasar varlığa uygulanmaz
    • “no_but_side_effects_apply”, alınan hasar varlığa uygulanmaz, ancak saldırının yan etkileri uygulanır
      • Bu, saldırganın silahının dayanıklılığını kaybetmesi, büyü yan etkilerinin uygulanması vb. anlamına gelir.
    • Önceden var olan içerik, orijinal davranışını korumak için otomatik olarak güncellenecektir
  • “minecraft:looked_at bileşeninden” “allow_invulnerable” alanı için destek kaldırıldı
    • Bu alan hiçbir zaman işlevselliğe sahip olmadı, bu nedenle bu değişiklik önceden var olan veya gelecekteki içeriği hiçbir şekilde etkilemeyecektir
    • Alan, 1.21.40’tan daha düşük bir biçim sürümüne sahip herhangi bir içerik için yok sayılacaktır
    • Bu alanı kullanan ve 1.21.40’a eşit veya daha yüksek bir biçim sürümüne sahip herhangi bir içerik için bir içerik hatası yayımlanacaktır

Varlıklar

  • At zırhı artık 1.17.0 veya daha düşük minimum motor sürümüne sahip kaynak paketleri kullanıldığında atlarda doğru şekilde işleniyor ( MCPE-185316 )

Varlık Bileşenleri

  • “behavior.fire_at_target” artık bir mermi tanımı eksikse kullanılamaz ve bu durumda içerik hatası verecektir

Varlık Olay Yanıtları

  • Varlığın blokta ana konumunda bir olayı yürütmesine izin veren “execute_event_on_home_block” varlık olay yanıtı eklendi
    • “Olay” alanı, yürütülecek olayın belirtilmesine olanak tanır
    • Bunun düzgün çalışması için, varlığın ayarlanmış bir ana konuma sahip bir “minecraft:home” bileşenine sahip olması gerekir
  • Bir varlığın hedefini sıfırlamasına olanak tanıyan “reset_target” varlık olay yanıtı eklendi 
  • “behavior.jump_around_target” artık bir Honey Block’un üstündeki bir Varlık tarafından kullanılamaz ( MCPE-176991 ) 
  • Zıplama Artışı artık “behavior.jump_around_target” ( MCPE-176922 ) kullanıldığında bir Varlığın zıplayabileceği yükseğe kadar artar
  • Rüzgar Yükleri artık  minecraft:explode bileşeni  kullanıyorminecraft:wind_burst
  • minecraft:explode Aşağıdaki yeni alanlarla genişletilmiştir  :
    • damage_scaling: Patlamanın varlıklara verdiği hasara uygulanan bir ölçek faktörü. 0 değeri, patlamanın herhangi bir hasar vermesini engeller. Negatif değerler, patlamanın varlıkları iyileştirmesine neden olur
    • toggles_blocks: Eğer doğruysa, patlama patlama yarıçapındaki blokları değiştirecektir
    • knockback_scaling: Patlamanın neden olduğu geri tepme kuvvetine uygulanan bir ölçek faktörü
    • particle_effect: Kullanılacak parçacık efektinin adı. Kabul edilen dizeler  wind_burst veya ‘  dır breeze_wind_burst. Diğer tüm girdiler varsayılan patlama parçacıklarını kullanacaktır
    • sound_effect: Patlama tetiklendiğinde çalınan ses efektinin adı
    • negates_fall_damage: Patlamanın, çarpışma noktasının üzerindeki Oyunculara düşme hasarı olumsuzlaması uygulayıp uygulamayacağını tanımlar
    • allow_underwater: Eğer doğruysa, patlama su altındaki blokları ve varlıkları etkileyecektir

Özellik

  • “pregeneration_pass” içinde desteklenmeyen özellik yerleşiminin kullanılması artık çökme yerine içerik hatası verecektir

Genel

  • ‘minecraft:single_block_feature’ dosyasında aşağıdaki değişiklikler yapıldı
    • ‘places_block’ artık ağırlıklı blok belirteçlerinin bir listesini destekliyor
    • Yeni ‘randomize_rotation’ özelliği
    • Yeni ‘may_not_attach_to’ yerleştirme koşulları
    • ‘may_attach_to’ koşulları için yeni bir seçenek olarak ‘diyagonal’ eklendi
    • Dosya biçimi sürümü 1.21.40’a yükseltildi

Grafiksel

  • Aşağıdaki bloklar için Redstone tozunun mozaiklenmesinin tozun güçlendirilmiş durumuyla uyuşmadığı hata düzeltildi:
    • minecraft:*_levha
    • minecraft:zincir
    • minecraft:koro_çiçeği
    • minecraft:koro_bitkisi
    • minecraft:tarım arazisi
    • minecraft:çim_yolu
    • minecraft:ağır_çekirdek
    • minecraft:yapboz
    • minecraft:deniz_feneri
    • minecraft:sniffer_yumurta
    • minecraft:yapı_bloğu
  • Kaynak paketlerinde biyom başına işleme ve ses ayarlarını içeren ilk yeni dosya türü olarak yeni the_end.client_biome.json ekleyin 
  • Temel oyun sürümü 1.21.40’tan başlayarak, yerleşik biomes_client.json dosyaları artık yüklenmeyecek. Diğer paketlerden gelen bu dosya yüklenmeye devam edecek. Su ve sis ayarları artık kaynak paketlerindeki bireysel client_biome.json dosyalarında. Hem biomes_client.json hem de bireysel client_biome.json dosyası rekabet eden değerler belirttiğinde, yaratıcı içerikten yüklenen biomes_client.json önceliğe sahip olacak

Bloklar

  • Eski blok kimliklerinin, blocks.json format_version 1.21.20 veya üzeri ( MCPE-186255 )  dosyasından gelen yeni blok kimliklerinin verilerinin üzerine yanlış bir şekilde yazılmasına neden olan bir hata düzeltildi
  • Davranış paketi renk tarifi dosyalarındaki eski blok adlarına yapılan referanslar güncellendi 
  • Davranış paketi özellik dosyalarındaki eski blok adlarına yapılan referanslar güncellendi
  • Biyom tanım dosyalarındaki eski blok adlarına yapılan referanslar güncellendi

Öğeler

  • Nesne  "minecraft:item"1.21.40’tan gelen sıkı bir yükleyici ile ayrıştırıldı
    • Sayılar ve Boole değerleri artık JSON girişinde birbirinin yerine kullanılamaz
    • Tam sayının beklendiği durumlarda artık kayan nokta sayıları kabul edilmiyor

Molanga

  • Molang sorguları “wing_flap_position” ve “wing_flap_speed” artık Tavuk için çalışıyor 

Kaynak ve Davranış Paketleri

  • Yerleşik paketler artık bazı platformlarda gelişmiş yükleme performansı için arşiv dosyalarını da içeriyor 

Stabilite ve Performans

  • Kaydedilen parça verilerindeki biyom kimliklerinin boyutu 8 bitten 16 bitlik değerlere çıkarıldı 
  • Aşırı hızlı hareket eden varlıkların oyunun çökmesine neden olduğu bir hata düzeltildi. Varlıklar artık tek bir tikte 16 bloktan fazla hareket edemez. (Referans olarak, Hızı 255 olan bir varlık tek bir tikte ~11 blok hareket eder.)
  • Son Şehir yakınındaki bir dünyayı yüklerken oyun artık çökmeyecek
  • Mağaralar ve Uçurumlar güncellemesinden önce Deneysel Özel Biyomlar ile oluşturulan dünyaların Parçalardaki Özel Biyomları varsayılan bir Biyomla (Ocean for Overworld) değiştirilecek
  • Özel biyom kimlikleri artık 30.000’den başlayan değerlerle atanıyor ve dünya verilerindeki ‘BiomeIdsTable’da saklanıyor, böylece kimlik atamaları dünya boyunca devam ediyor 
  • Nintendo Switch’te, oyuncunun maksimum kare hızı ayarlandığında komşu parçaların daha hızlı yüklenmesine yardımcı olabilecek bir değişiklik yapıldı ( MCPE-120971 )

Kaynak ve Davranış Paketleri

  • CDN’nin etkinleştirildiği bir sunucuya katıldığınızda paketlerin indirilmediği veya uygulanmadığı sorunu düzeltildi
  • Sunucuda CDN etkinleştirildiğinde, sunucuya katılım sırasında kaynak paketlerini indirme/uygulama için kullanıcı seçiminin göz ardı edildiği sorun düzeltildi

Ticaret

  • Negatif ‘max_use’ değerlerine sahip işlemlerin işlem göremediği bir sorun düzeltildi

Deneysel Teknik Güncellemeler

Eklentiler ve Script Motoru

  • “minecraft:block_placer” öğe bileşeniyle özel öğeler için destek ekleyin ve öğenin simgesi olarak başvurulan “blok”u kullanın
    • “minecraft:icon” bileşeni belirtilirse, “blok” simgesini geçersiz kılacaktır
    • 1.21.40 “Yaklaşan Yaratıcı Özellikleri” geçişini gerektirir. Item json sürümü veya daha yüksek sürümü kullanılmalıdır 
  • “minecraft:block_placer” öğe bileşenine “replace_block_item” alanı eklendi. Bu alan, bu öğenin yerleştirdiği veri odaklı blok için oluşturulan varsayılan öğeyi değiştirmesini belirtmenize olanak tanır. Bu alanı kullanmak için, öğenin tanımlayıcısı yerleştirdiği bloğun tanımlayıcısıyla eşleşmelidir. Bu alan isteğe bağlıdır ve varsayılan olarak false’tur. 

API

  • PlatformType
    Enum export enum PlatformType {
    Konsol = ‘Konsol’,
    Masaüstü = ‘Masaüstü’,
    Mobil = ‘Mobil’,
    }
    Sınıfı  eklendi ScriptClientSystemInfo
    • Alan eklendi platformType
    • Alan eklendi maxRenderDistance

Kameralar

  • Kamerayı  kullanırken hiçbir etkisinin olmadığı  rider_rotation_lock bir  sorun düzeltildi minecraft:rideableminecraft:follow_orbit
  • Eklendi minecraft:camera_attach_to_player ​ minecraft:follow_orbit 
  • align_target_and_camera_forwardÜçüncü şahıs kamera ön ayarı deneyi etkinleştirildiğinde kullanılabilen kamera ön ayarı davranış paketi JSON’una seçenek  eklendi 
  • 3. şahıs kamera deneyi – Yaratıcı kameraların yarıçap özelliği artık 0,1 ile 100 arasında bir değere sınırlandırıldı
  • Üçüncü şahıs bom kamerası artık kamera komutuna ‘varsayılan’ parametresi geçirildiğinde json’da belirtilen başlangıç ​​dönüş değerlerine sıfırlanacak
  • “Yeni Üçüncü Kişi Ön Ayarları” deneysel geçişine kameranın göreceli hareketi eklendi
    • Kamera bağıl hareketi, devralan  minecraft:follow_orbit ve ayarlanan  align_camera_and_target_forward herhangi  bir kamerada etkinleştirilirfalse
  • Odak Hedef Kamera deneysel geçişine yatay ve dikey dönüş sınırları eklendi 
  • Belirlenen dönüş sınırlarının dışında kalan varlıkları izlemek için Odak Hedef Kamera deneysel geçişine “continue_targeting” bool’u eklendi 

Molanga

  • Yakında eklenecek içerik oluşturucu özellikleri:
    • query.client_memory_tier. İstemci RAM bellek katmanını temsil eden bir sayı döndürür, 0 = ‘Belirsiz’, 1 = ‘Çok Düşük’, 2 = ‘Düşük’, 3 = ‘Orta’, 4 = ‘Yüksek’ veya 5 = ‘Çok Yüksek’. Yalnızca İstemcide (Kaynak Paketleri) kullanılabilir
    • query.server_memory_tier. Sunucu RAM bellek katmanını temsil eden bir sayı döndürür, 0 = ‘Belirsiz’, 1 = ‘Süper Düşük’, 2 = ‘Düşük’, 3 = ‘Orta’, 4 = ‘Yüksek’ veya 5 = ‘Süper Yüksek’. Yalnızca sunucu tarafında (Davranış Paketleri) kullanılabilir

Komut dosyası

  • Enum eklendi MemoryTier
    export enum MemoryTier {
        Undetermined = 0,
        SuperLow = 1,
        Low = 2,
        Mid = 3,
        High = 4,
        SuperHigh = 5
    }
  • Temel sınıf eklendi SystemInfo
    • Alan MemoryTier
  • Sınıf eklendi  ClientSystemInfo.
    • Alan MemoryTier
  • Sınıf Player
    • Eklenen özellik clientSystemInfo
  • Sınıf System
    • Eklenen özellik serverSystemInfo

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Emek veriyorum ve sizlerden karşılığını bekliyorum. Kazançlarım zaten yetersiz ve bu yüzden Reklam engelleyici özelliğinizi devre dışı bırakmanızı istiyorum. Anlayışınız için teşekkürler.