MCPE GüncellemeleriMinecraft

Minecraft Beta 1.21.30.23 Yayınlandı

Bu haftanın önizlemesi çok heyecan verici . Çünkü paketler artık Minecraft: Bedrock Edition’ın ön sürümlerinde test için mevcut!

Deneysel Özellikler

Paketler (Bundles)

Bir Paket, farklı blokları veya öğeleri aynı envanter yuvasına yığmanıza olanak tanıyan bir öğedir. Farklı öğeler normalde birlikte yığılmaz, bu nedenle her yuvada yalnızca birkaç öğe bulundurarak yer israfı yapabilirsiniz. Bir Paket, bu öğeleri bir araya koymanızı sağlar, böylece boşa harcanan yer olmaz.

  • Paketler deneysel bir özelliktir – bunları kullanmak için yeni bir dünya oluştururken Paket deneyini açmanız gerekir
  • Bir Paket, farklı öğeleri aynı yığın halinde bir araya getirebilen bir öğedir
  • Bir Paket yalnızca bir yığına uyar (genellikle 64 öğe) ancak birçok farklı öğe türünün bir karışımı olabilir
  • Öğeleri doğrudan envanterden bir Pakete ekleyebilirsiniz
  • Paketlerin içindeki öğeleri gösteren bir araç ipucu vardır
    • Bir Paketin içinde 8’den az öğe türü varsa, araç ipucu hepsini gösterecektir
    • Aksi takdirde, araç ipucu öğelerin en üstteki iki satırını gösterecek ve diğerleri altta gizlenecektir
  • Paketten çıkarmak için görünür öğelerden herhangi birini seçebilirsiniz
    • Faredeki kaydırma tekerleğini, oyun kumandasındaki sağ çubuğu kullanın veya dokunmatik bir cihaza dokunun

Geliştirici Notu: Orijinal Bundle deneyinde yalnızca en üstteki öğeyi seçebiliyordunuz. Oyuncuların öğeleri çıkarırken daha fazla esneklik istediklerine dair çok sayıda geri bildirim aldık. Bunu ele almak için Minecraft’ta daha önce hiç yapılmamış bir şekilde Bundle’ın içine bir alt menü koyduk!

  • Kaldırılacak bir öğe seçildiğinde, Paket simgesi, öğenin Paket’ten dışarı çıktığını gösterir
  • Bir Bundle’ı elinizde tuttuğunuzda, onu yere boşaltabilirsiniz
  • Paket, bir Deri üzerinde bir İp ile hazırlanmıştır

Geliştirici Notu: Bundles’ın orijinal prototipi üretmek için çok daha pahalıydı ve yalnızca belirli biyomlarda bulunan Rabbit Hide’ı kullanıyordu, bu yüzden oyuncunun ilk Bundle’ını almak için keşfetmesi gerekiyordu. Bu versiyonda bunu daha ucuz hale getirdik ve neredeyse her biyomda evde üretebileceğiniz bir şey yaptık. Bundles’ı yeni bir dünyada elde etmenin kolay olmasını istiyoruz, böylece erken maceralarınızda kullanabilirsiniz.

  • Bilinen sorunlar:
    • Paket tarifi önerilen bir işçilik öğesi olarak görünmeyebilir, ancak yine de işlenebilir
    • Dokunmatik cihazlarda öğeleri taşırken, yanlış öğe simgesi kısa bir süre görünebilir

Özellikler ve Hata Düzeltmeleri

Bloklar

  • “tnt” bloğu artık benzersiz örneklere bölündü: “tnt” ve “underwater_tnt” 
  • blocks.json ayrıştırması artık format_version’ı geçersiz kıldığı blok adlarından büyük veya eşitse İçerik Hatası üretiyor
  • Aşağıdaki blok adları artık format_version 1.21.30’dan itibaren “blocks.json”da güncelliğini yitirmiş olarak kabul ediliyor ( MCPE-100267 )
    • minecraft:carpet
    • minecraft:colored_torch_bp
    • minecraft:colored_torch_rg
    • minecraft:concrete
    • minecraft:concrete_powder
    • minecraft:coral
    • minecraft:coral_block
    • minecraft:coral_fan
    • minecraft:coral_fan_dead
    • minecraft:coral_fan_hang
    • minecraft:coral_fan_hang2
    • minecraft:coral_fan_hang3
    • minecraft:double_plant
    • minecraft:double_stone_block_slab
    • minecraft:double_stone_block_slab2
    • minecraft:double_stone_block_slab3
    • minecraft:double_stone_block_slab4
    • minecraft:double_wooden_slab
    • minecraft:fence
    • minecraft:hard_stained_glass
    • minecraft:hard_stained_glass_pane
    • minecraft:leaves
    • minecraft:leaves2
    • minecraft:light_block
    • minecraft:log
    • minecraft:log2
    • minecraft:monster_egg
    • minecraft:planks
    • minecraft:red_flower
    • minecraft:sapling
    • minecraft:shulker_box
    • minecraft:stained_glass
    • minecraft:stained_glass_pane
    • minecraft:stone_block_slab
    • minecraft:stone_block_slab2
    • minecraft:stone_block_slab3
    • minecraft:stone_block_slab4
    • minecraft:stonebrick
    • minecraft:tallgrass
    • minecraft:terracotta
    • minecraft:wood
    • minecraft:wooden_slab
    • minecraft:wool
  • “chemistry_table” 4 benzersiz örneğe bölündü: “compound_creator”, “material_reducer”, “element_constructor” ve “lab_table”
    • Eğitim Sürümü geçişini gerektirir

Oyun Oynanışı

  • Son Geçit Portallarının bazı oyuncuları yanlış bir şekilde ışınlayabildiği sorun düzeltildi ( MCPE-66061 ) 
  • Mevcut bir kamera enterpolasyonu çalışırken ‘/camera set’ komutu artık doğru sırayla çalışacak ( MCPE-183986 ) 

Genel

  • Varlıkların üzerinde görüntülenen ad etiketlerinde giriş glif desteğinin eklenmesi

Öğeler

  • 1.5.0’dan eski dünyalar içe aktarılırken sabit blok öğelerinin yanlış bir türe dönüşmesi sorunu giderildi ( MCPE-181944 ) 
  • EDU: Sabit Malzeme Azaltıcı tarifleri Andezit veya Terracotta gibi bazı düzleştirilmiş bloklarla çalışmıyor

Çeteler

  • Breeze’in artık bir hedefe saldırmak için gereken minimum mesafe yok ( MCPE-183011 ) 
  • Papağanlar artık Endermitleri taklit edebiliyor
  • Papağanlar artık Boğulmuş’u taklit ediyor ( MCPE-46302 )

Sesler

  • Basalt Deltas artık tekrar kasvetli bir ortam sesine sahip

Kullanıcı Arayüzü

  • OreUI Oynatma ekranındaki “Tüm dünyalar” sekmesi “Dünyalar” olarak yeniden adlandırıldı (sadece Önizleme) 
  • Yeni Oynatma ekranında dünyalarda görüntülenen hardcore kalp artık dünya üzerine gelindiğinde canlanıyor (Yalnızca Önizleme)
  • Beacon başlık metni artık Pocket UI’daki diğer kapsayıcılardan farklı değil ( MCPE-176186 ) 
  • Klasik UI’de tarif kitabını gizledikten sonra Pocket UI’de zanaat kategorisi sekmelerinin görünmemesine neden olan bir hata düzeltildi ( MCPE-183825 ) 
  • Taş Kesici ekranındaki ok artık diğer benzer ekranlarda olduğu gibi her zaman görünür durumda ( MCPE-160236 )
  • Belirli ekranlarda öğelerin dayanıklılığı ve depolama çubuğunun yanlış boyutta ve yerleşimde olduğu sorun düzeltildi
  • Oyun kumandasında ve klavyede ekran görüntüsü almak için kısayol tuşları eklendi. Fare/klavyede: F2. Kumandada: LB+RB, L1+R1, L Button+R Button

Vanilya Paritesi

  • Woodland Mansion’daki Kaba Toprak yerine yanlış bir şekilde Toprak üreten Mantar Çiftlikleri düzeltildi 
  • Aşağıdaki bloklar Redstone gücü için Java Edition ile eşitliğe getirildi:
    • minecraft:mangrove_roots -> artık çalışıyor ( MCPE-153838 )
    • minecraft:beacon -> artık güç verilmiyor
    • minecraft:tnt -> artık güç verilmiyor
    • minecraft:sea_lantern -> artık güç verilmiyor ( MCPE-79271 )
  • Silk Touch büyülü Kürek ile Top Snow madenciliği yaparken, Top Snow artık bloğun katman sayısına karşılık gelen miktarda düşüyor ( MCPE-59729 )
    • 8 katman varsa, bunun yerine bir Kar Bloğu düşecektir

Teknik Güncellemeler

AI Hedefleri

  • minecraft:behavior.peekHiç kullanılmayan AI hedef bileşeni kaldırıldı

API

  • Yineleyicilerin kendi durumlarını düzgün bir şekilde depolamasını, basitleştirilmesini ve yaygın kullanımları daha iyi işlemesini sağlamak için yineleyicilerde değişiklikler yapıldı
  • nextTekrarlanabilir nesneler için yöntem düzeltildi
  • Aşağıdaki API’ler deneysel olarak gönderildi: PlayerCursorInventoryComponentAPI, Aktör Özellikleri API’leri için Hedef Seçici ve Blok Kayıt Oynatıcı Bileşeni API’leri

Bloklar

  • Blok geometrilerindeki “item_display_transforms” alanı artık “Yaklaşan İçerik Oluşturucu Özellikleri” geçişini gerektirmiyor 

Editör

Editör ve karşılık gelen API’si erken geliştirme aşamasındadır ve Windows PC Bedrock Preview sürümlerinde klavye/fare için kullanılabilir. Bizi sosyal kanallarda #BedrockEditor etiketiyle etiketleyin. Editörü nasıl kullanacağınızı öğrenin , ekiple etkileşim kurmak için GitHub Tartışma forumuna katılın ve başlangıç ​​seti ve örnekler aracılığıyla uzantılar oluşturmaya başlayın .

Bu hafta Editor V0.7’yi yayınlıyoruz! Bu sürüm bir sürü birkaç özellikle doluydu:

  • Önizlemeyi Yapıştır
  • Ertelenmiş Aydınlatma Ayarları
  • Özel Giriş Eşlemesi
  • Varlık İşlemleri
  • Hata Ayıklayıcıyı Ekle
  • İstemci Widget Sistemi
  • Dışa Aktarma Bölmesi
  • Fırça Aracı + maskeleme desteği
  • Cetvel Aracı
  • Yapı Yöneticisi
  • Gezinme Paneli
  • Basit Araç Sarmalayıcı
  • Güncellenen Özellik Bölmesi API’si
  • Eylem Çubuğu API’si

GitHub Tartışma sayfasında demolarla birlikte tam değişiklik günlüğünü inceleyin .

Bu haftaki güncellemeler:

  • Dünyanızda ışınlanmanızı sağlayacak bir mini harita ekleyen ve önemli noktalar için etiketler ekleyen Gezinme Paneli eklendi 
  • Projede saklanan yapıları yönetmek için Yapı Paneli eylem çubuğu öğesi eklendi.
    • Arayüz için Editör Yapı Yöneticisi API’si eklendi 
  • Dışa aktarma bölmesinde bir seçenek olarak Hardcore modu eklendi 
  • API’ye eklendi getSelectedToolIdve setSelectedToolIdişlevlerIModalToolContainer
  • Editör işlemlerinin tüm kullanılabilir işaretleme alanlarını tüketerek gelecekteki tüm işlemlerin başarısız olmasına neden olabilecek bir hata düzeltildi 
  • IModalTool.onModalToolActivationBazen API olayının yanlış sırayla çağrıldığı  bir hata düzeltildi
  • Bazen fırça maskelerinin yüklenememesine neden olabilen bir hata düzeltildi

Öğeler

  • 1.16.100+ sürümündeki öğe verileri artık paket yığınında 1.16.100+ sürümündeki öğe verileriyle geçersiz kılınabilir 
  • Oluşturucuların 1.16.100+ veri odaklı Vanilla öğelerini 1.16.100+ veriyle geçersiz kılmalarını sağlar
  • Bir öğenin, kendisiyle ilişkili dinamik konteynerin verilerini depolamasına izin vermek için “minecraft:storage_item” öğe bileşeni eklendi
    • Bu bileşen, Paketler geçişinin etkinleştirilmesini gerektirir
    • Dinamik bir kapsayıcı, bir blok veya varlık yerine bir öğeye bağlı olan öğeleri depolamak için bir kapsayıcıdır
    • Bu bileşeni kullanmak için öğenin “minecraft:max_stack_size” değerinin 1 olarak ayarlanması gerekir
    • “max_slots” alanı (1 ila 64), dinamik konteynerin yuva sayısını tanımlar
    • “max_weight_limit” alanı, dinamik konteynerin tüm yuvalarındaki öğelerin ağırlığının izin verilen maksimum toplamını tanımlar
      • 64’e kadar istiflenebilen öğelerin her biri 1, 16’ya kadar istiflenebilen öğelerin her biri 4 ve istiflenemeyen öğelerin her biri 64 ağırlığındadır.
    • “allow_nested_storage_items” alanı, “minecraft:storage_item” bileşenine sahip diğer öğelerin içine konulmasına olanak tanır
    • “weight_in_storage_item” (0 ila 64), öğenin başka bir depolama öğesinin içindeyken eklediği ek ağırlığı tanımlar
      • 0 değeri, bu öğenin başka bir depolama öğesinin içinde bulunmasına izin verilmediği anlamına gelir
    • “banned_items” alanı, öğenin dinamik kabında bulunmasına izin verilmeyen öğeleri tanımlar
    • “allowed_items” alanı, öğenin dinamik kabında yalnızca izin verilen öğeleri tanımlar
      • Boşsa, öğenin dinamik kabında tüm öğelere izin verilir
  • Pakete özgü etkileşim şemasını ve araç ipucunu etkinleştirmek için “minecraft:bundle_interaction” öğe bileşeni eklendi
    • Bu bileşen, Paketler geçişinin etkinleştirilmesini gerektirir
    • Bu bileşeni kullanmak için öğenin “minecraft:storage_item” bileşeninin tanımlanmış olması gerekir
    • “minecraft:bundle_interaction” bileşeni, “minecraft:storage_item” bileşeni tarafından oluşturulan kapsayıcıyla etkileşime girer
    • “num_viewable_slots” alanı (1 ila 64), diğer yuvalar gizliyken, paketin üstünden erişilebilen maksimum öğe yığını sayısını tanımlar
    • [item_name]_open_front ve [item_name]_open_back adlı dokular textures/textures_list.json dosyasına eklenmelidir

Ticaret Tabloları

  • Ticaret Tablosu dosyaları artık sürümlendirildi
    • TradeTier’ın “total_exp_required” üyesi 1.21.30 sürümünden itibaren zorunlu bir üyedir
    • TradeTier’ın “grupları” 1.21.30 sürümünden itibaren zorunlu bir üyedir
    • TradeItem’in “min” miktarı 1.21.30 sürümünden itibaren “max”tan düşük olamaz

Deneysel Teknik Güncellemeler

API

  • Sınıfı PlayerCursorInventoryComponentşuraya taşıdı beta:1.14.0

Bloklar

  • Özel bloklar için ‘minecraft:redstone_conductivity’ desteğiyle ilgili bir sorun düzeltildi  

Grafiksel

  • Ertelenmiş Teknik Önizlemede sabit gece görüş iksirlerinin hiçbir etkisinin olmaması düzeltildi 
  • Ertelenmiş Teknik Önizleme’de FOV ayarı değiştirildiğinde, oltalar artık birinci şahıs bakış açısıyla doğru şekilde işleniyor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Emek veriyorum ve sizlerden karşılığını bekliyorum. Kazançlarım zaten yetersiz ve bu yüzden Reklam engelleyici özelliğinizi devre dışı bırakmanızı istiyorum. Anlayışınız için teşekkürler.