Minecraft Beta & Preview 1.21.20.23
Minecraft Beta & Preview 1.21.20.23, Xbox, PlayStation, Windows ve iOS cihazlarda mevcuttur. Daha fazla bilgi haberimizin devamındadır.
Minecraft Preview ve Beta hakkında bilgiler:
Bu çalışma aşamasındaki sürümler kararsız olabilir ve nihai sürüm kalitesini temsil etmeyebilir.
Minecraft Preview, Xbox, PlayStation, Windows ve iOS cihazlarda mevcuttur. Daha fazla bilgi için aka.ms/PreviewFAQ adresine bakabilirsiniz.
Beta sürümü Android (Google Play) üzerinde mevcuttur. Betaya katılmak veya ayrılmak için aka.ms/JoinMCBeta adresinde ayrıntılı talimatlar bulunabilir.
Süslemeli çömleklerle yapılmış bir balıkçı şeridinin yanında duran bir köylü ve buzlu bir gölde bağlı bir ladin kayığı var. Arka planda bir köy bulunuyor.

Bu hafta yeni bir Minecraft Preview ve Beta yayınlanıyor, daha fazla düzenleme ve hata düzeltmesi ile! İşte bu hafta yenilikler:
Özellikler ve Hata Düzeltmeleri
Erişilebilirlik
- Apple Pencil’ın geçerli bir giriş yöntemi olarak tanınmadığı bir sorun düzeltildi (MCPE-158895).
Bloklar
- “light_block_0” ve türevlerinin artık blok sesleri tanımlandı (MCPE-183449).
Oyun İpuçları
- Yüzme oyun ipucu artık sadece suyun içinde nefes almıyorken görünebilir.
Oynanış
- Dokunmatik Kontroller ve Özel Kameralar kullanırken girişin beklenildiği gibi çalışmayı durdurabileceği bir durum düzeltildi.
Metin Girişi
- Önceden kullanılan metin alanının içeriğinin Xbox’taki Tabelalara taşınmasıyla ilgili bir sorun düzeltildi (MCPE-182645).
Kullanıcı Arayüzü
- Sohbet hızlı erişim geçmişi artık tekrar eden sohbet girişlerini saklamıyor.
- Hızlı hareket ettirilen bir yığın, dolu yığınlara taşındığında öğe simgesinin titremesi sorunu düzeltildi.
Vanilla Paritesi
- Halatlar artık kayıkların ortasına değil ön kısmına bağlanıyor (MCPE-182145).
Teknik Güncellemeler
Editör
- Editör ve ilgili API’si erken gelişim aşamasındadır ve Windows PC Bedrock Preview yapılarında klavye/fare için mevcuttur. Sosyal medyada #BedrockEditor ile bizi etiketleyin.
- Editörün nasıl kullanılacağını öğrenin, ekiple etkileşim kurmak için GitHub Tartışma forumuna katılın ve başlangıç kiti ve örnekler aracılığıyla uzantılar oluşturmaya başlayın.
Bu haftaki güncellemeler:
- Blok hızlı erişim çubuğu, hava olmayan varsayılanlarla güncellendi.
- Varsayılan hızlı erişim çubuğu için kalıcılık eklendi.
- In-World UI Temasını temsil edecek olan “ExtensionContext.settings.theme” eklendi.
- Bu özellik şu anda üç işlev içerir: resolveColorKey(string): Color, setCurrentTheme(string): void ve getThemeList(): string[].
- Tek bir “minecraft:default” tema vardır.
- Gelecek çalışmalar, varsayılan temaların değiştirilemeyeceği, ancak özel temalar oluşturma, değiştirme ve silme yeteneğini ekleyecektir.
- IObservable modelini kullanmak için PropertyPane API’sinin bir alt kümesi güncellendi.
- Yeni property item için IVector3PropertyItem ve IVector3PropertyItemOptions arayüzleri eklendi.
- Property bag Vector3 oluşturma işlevi addVector3_deprecated olarak yeniden adlandırıldı.
- Tür güvenli IObservableProp değeri API’si kullanarak yeni bir property item ekleme işlevi olan Property Pane addBoolAPI eklendi.
- Yeni property item için IBoolPropertyItem ve IBoolPropertyItemOptions arayüzleri eklendi.
- Property bag bool item oluşturma işlevi addBool_deprecated olarak yeniden adlandırıldı.
- Property Pane addText API, IObservableProp kullanacak şekilde dönüştürüldü.
- Buton property item için IButtonPropertyItem ve IButtonPropertyItemOptions arayüzleri eklendi.
- IPropertyPane addButtonAPI artık düz bir işlev alabilir.
- ButtonVariant türü kaldırıldı ve ButtonPropertyItemVariant enum API eklendi.
- EDITOR_PANE_PROPERTY_ITEM_TYPE enum API’si PropertyItemType olarak yeniden adlandırıldı.
- Property pane addImageAPI, IObservable desteği verecek şekilde dönüştürüldü. Ayrıca ImageResourceData değeri ile özel görüntü formatlarını (ikon ve blok gibi) kullanmak da mümkün olacak.
- IImagePropertyItemOptions API’sine onClick işlevi ve hizalama özelliği eklendi.
Varlık Bileşenleri
- “behavior.follow_owner” teleportasyon mantığı iyileştirildi:
- Varlıklar, sahibine teleport olduktan sonra sorunsuz bir şekilde gezinmeye devam eder.
- Bir varlığın sahibine teleport olduktan sonra yerleştirileceği mesafeyi belirlemeyi sağlayan “post_teleport_distance” alanı eklendi.
- Eğer bir değer belirtilmezse, “stop_distance” bir artırılarak kullanılacaktır.
- Bu değişiklikler yalnızca 1.21.20 veya üzeri sürüm formatına sahip varlıkları etkiler.
Genel
- “Holiday Creator Features” deneyi kaldırıldı. Deneysel özellikleri kullanan içerikler artık düzgün çalışmayabilir.
Teknik Deneysel Güncellemeler
Creator Kamera – Odak Hedefi
- Odak hedefi deneyi artık mevcut, gelecekteki sürümlerde daha fazla işlevsellik eklenecek.
- Varlıkları hedeflemek ve ekranın merkezinde tutmak için yeni bir kamera komutu eklendi.
- Varlığın merkezinden bir offset ekleme seçeneği içerir.
- Hedefi kaldırma seçeneği içerir.