MCPE GüncellemeleriMinecraft

Minecraft Beta & Preview – 1.21.30.22

Minecraft Beta 1.21.30.22 yayınlandı. Bu güncelleme Xbox, PlayStation, Windows, ve iOS cihazlarda mevcuttur. Detaylar haberimizin devamında.

İşte bu haftanın Önizleme ve Beta sürümlerindeki yenilikler:

Özellikler ve Hata Düzeltmeleri

Bloklar

  • “sünger” bloğu artık benzersiz örneklere bölündü: “sünger” ve “ıslak_sünger”
  • Renkli Meşale bloğu örnekleri, “colored_torch_rg” ve “colored_torch_bp” artık “colored_torch_red”, “colored_torch_green”, “colored_torch_blue” ve “colored_torch_purple” benzersiz örneklerine bölündü 
  • “minecraft:destructible_by_mining” blok bileşenine yeni deneysel alan “item_specific_speeds” eklendi 

Komutlar

  • all Komuta parametre  eklendi  /reload . Bu, oyuncuların dünyadan çıkıp yeniden katılmasına ve tüm davranış ve kaynak paketlerinin yeniden yüklenmesine neden olur

Oynanış

  • Trial Spawners için çarpışma şekli düzeltildi; artık sıradan bir blokla aynı boyutta ( MCPE-178305 ) 
  • Oyuncular Mace saldırısıyla yenildiklerinde yeni bir ölüm mesajı eklendi 

Grafiksel

  • Maksimum kare hızı kaydırıcısının adı “Kare Hızı Sınırı” olarak değiştirildi ve amacını daha iyi açıklayan bir araç ipucu eklendi

Vanilya Paritesi

  • Sadece bir olası seviyeye sahip olan büyüler artık adlarında “I” seviyesini göstermiyor 
  • Birçok öğe ve bloğun adı Java Edition ile aynı seviyeye getirildi. Aşağıdaki liste soldaki eski adları ve sağdaki yeni adları ayrıntılı olarak göstermektedir: ( MCPE-101388 )
    • Kitap ve Kalem -> Kitap ve Kalem
    • Zincir Kask -> Zincir Posta Kask
    • Zincir Göğüs Zırhı -> Zincir Posta Göğüs Zırhı
    • Zincir Taytlar -> Zincir Zırh Taytlar
    • Zincir Botlar -> Zincir Posta Botları
    • Büyülü Elma -> Büyülü Altın Elma
    • Pişmiş Dana Eti -> Biftek
    • Kavun -> Kavun Dilimi
    • Parıldayan Kavun -> Parıldayan Kavun Dilimi
    • Süt -> Süt Kovası
    • Tohumlar -> Buğday Tohumları
    • Kar -> Kar Bloğu
    • Üst Kar -> Kar
    • Çim -> Kısa Çim
    • Çift Uzun Ot -> Uzun Ot
    • Şeker Kamışı -> Şeker Kamışı
    • Kil Blok -> Kil
    • Kil -> Kil Topu
    • Deniz Kaplumbağası Yumurtlama Yumurtası -> Kaplumbağa Yumurtlama Yumurtası
    • Deniz Kaplumbağası Yumurtası -> Kaplumbağa Yumurtası
    • Tuğla Blok -> Tuğlalar
    • Nether Tuğla Bloğu -> Nether Tuğlaları
    • Kırmızı Nether Tuğlası -> Kırmızı Nether Tuğlaları
    • Prizmarin Tuğla Levha -> Prizmarin Tuğla Levha
    • Taş Tuğla Levha -> Taş Tuğla Levha
    • Tuğla Levha -> Tuğla Levha
    • Bulaşmış Taş Tuğla -> Bulaşmış Taş Tuğlalar
    • Gün Işığı Sensörü -> Gün Işığı Dedektörü
    • Büyüleyici Masa -> Büyüleyici Masa
    • Ağırlıklı Basınç Plakası (Ağır) -> Ağır Ağırlıklı Basınç Plakası
    • Ağırlıklı Basınç Plakası (Hafif) -> Hafif Ağırlıklı Basınç Plakası
    • Hafif Hasarlı Örs -> Çentikli Örs
    • Çok Hasarlı Örs -> Hasarlı Örs
    • Baş -> Oyuncu Başı
    • Işık Bloğu -> Işık
  • Taş Ustası köylü mesleğinin adı Java Sürümü ile eşleşmesi için Mason olarak değiştirildi
  • Mooshroom’lar artık ışık seviyesi 9 ve üzeri olduğunda ortaya çıkıyor ( MCPE-66830 )

Kullanıcı arayüzü

  • Oyun menüsüne ekran görüntüsü almak için bir düğme eklendi. Ekran görüntülerinizi profil sayfanızdaki ekran görüntüsü galerisinde görüntüleyebilirsiniz
    • Bu özellik hakkındaki geri bildirimlerinizi ve önerilerinizi duymaktan mutluluk duyarız! Geri bildirimlerinizi bize buradan gönderebilirsiniz:  aka.ms/MCBedrockScreenshots 

Teknik Güncellemeler

API

  • @minecraft/server-ui sürüm 1.3.0’ın erişilemez olduğu sorunu düzeltildi

Editör

Editör ve karşılık gelen API’si erken geliştirme aşamasındadır ve Windows PC Bedrock Preview sürümlerinde klavye/fare için kullanılabilir. Bizi sosyal kanallarda  #BedrockEditor etiketiyle etiketleyin.   Editörü  nasıl kullanacağınızı öğrenin  ,   ekiple etkileşim kurmak için  GitHub Tartışma forumuna katılın ve başlangıç ​​seti   ve  örnekler aracılığıyla uzantılar oluşturmaya başlayın  .

Bu haftaki güncellemeler:

  • Water Panelin içine açılır menü  eklendi  Deferred Lighting Settings .
  • ExportDosya menüsüne, dosyaya aktarmadan önce dünya ayarlarının özelleştirilmesine olanak tanıyan bir bölme eklendi  .
  • Fırça Aracı ek özellikler ve iyileştirilmiş performansla güncellendi.
    • Single Block Daha ince taneli düzenlemeye olanak sağlamak için fırça şekli eklendi  .
    • Masking Mode Fırçaların dünyayla nasıl etkileşime gireceğini özelleştirmek için eklendi  .
      • Replace fırçalama sırasında değiştirilecek blokların bir listesini oluşturacaktır. Bu listede olmayan bloklar etkilenmeyecektir.
      • Mask fırçalama sırasında maskelenecek/yok sayılacak blokların bir listesini oluşturacaktır. Sadece listede olmayan bloklar etkilenecektir.
  • Özellik bölmesi API kullanılabilirliğini iyileştirmek için  IRootPropertyPane arayüzler  eklendi ISubPanePropertyItem
    • Yeniden adlandırıldı  createPropertyPane ve   ve   için  removePropertyPane işlevler  .IPropertyPanecreateSubPaneremoveSubPane
    • Kök özellik bölmesi başlığı için eylem düğmesi desteği eklendi.
    • Alt bölmeler için görsel özelleştirme desteği eklendi.
  • Yeni istemci widget çerçevesiyle mesafeleri ölçmek için Cetvel aracı eklendi.
  • Blok paleti öğesindeki ağırlık değerine kısıtlama eklendi. Geçerli değerler [1.100] aralığındadır. 
  • Eksik Widget bağlama dışa aktarımı eklendi 

Grafiksel

  • Ayın daha karanlık görünmesine neden olan bir hata düzeltildi ( MCPE-172971 )
  • Veri odaklı bloklar için ayıklama kurallarının dönüşüm bileşeniyle birlikte dönmediği hata düzeltildi 

Kaynak ve Davranış Paketleri

  • Oyuncunun “helmet_layer_visible” değişkeni artık Molang sorgusunun sonucuna dayanıyor  has_head_gearve oyuncu ve persona render kontrolcüsünün kask katmanı için parça görünürlüğü artık başlık varlığını kontrol etmiyor. Bu, “helmet_layer_visible” değerini 1.0’a ayarlayan eklenebilir betikleri artık düzgün çalışacak şekilde düzeltiyor ve persona saçı ve başlıklarının mob ve Pumpkin kafalarının dışında kesilmesini önleyen bir düzeltmeyi sürdürüyor  ( MCPE-183058 )

Deneysel Özellikler

API

  • Olaydan Önce ÖğeKullanımı
    • Beta’ya özellik eklendi  readonly isFirstEvent: boolean . Bu değer, olay oyuncunun ilk etkileşim düğmesine basması ile tetiklenirse doğru, etkileşim düğmesini basılı tutarak tetiklenen olaylarda yanlış olacaktır.
  • Olaydan Sonra Öğe Kullanımı
    • Beta’ya özellik eklendi  readonly isFirstEvent: boolean . Bu değer, olay oyuncunun ilk etkileşim düğmesine basması ile tetiklenirse doğru, etkileşim düğmesini basılı tutarak tetiklenen olaylarda yanlış olacaktır.

Grafiksel

  • Ertelenmiş Teknik Önizleme’de su parametrelerini veriye dönüştürme yeteneği eklendi. Daha fazla bilgi için güncellenmiş Yaratıcı portalına bakın 
  • Ertelenmiş Teknik Önizlemeye yeni bir özellik eklendi: gerçekçi dalgalar! Bu yeni özellik bir kaynak paketi aracılığıyla seçilmelidir ve varsayılan olarak etkinleştirilmeyecektir. Daha fazla bilgi için güncellenmiş Yaratıcı portalına bakın
  • Editörün Ertelenmiş Grafik Ayarlarına su kontrolleri eklendi 

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Emek veriyorum ve sizlerden karşılığını bekliyorum. Kazançlarım zaten yetersiz ve bu yüzden Reklam engelleyici özelliğinizi devre dışı bırakmanızı istiyorum. Anlayışınız için teşekkürler.