MCPE GüncellemeleriMinecraft

Minecraft Beta & Preview – 1.21.70.24

It’s time for another Preview and Beta! For the full list of goodies, browse the changelog below. And as always, we’re keen to get your feedback on these new features at feedback.minecraft.net!

Özellikler ve Hata Düzeltmeleri

Yumurtlama Yumurtaları

  • Okunabilirliği ve erişilebilirliği artırmak için her Spawn Egg’in görselleri elden geçirildi
    • Her Spawn Egg’in artık, ortaya çıkardığı canavarın kişiliğini ve karakterini yansıtan kendine özgü bir görseli var
    • Her yumurta görseli, ortaya çıkardığı canavarın dünyadaki boyutunu yansıtacak şekilde şekil olarak değişir
      • Örneğin, daha küçük çetelerin daha küçük bir Spawn Yumurtası olma eğilimi vardır

Biyomlar

  • Karlı biyomlardaki yaprakların kar yağarken beyazlaşmaması hatası düzeltildi ( MCPE-189693 )

Yaprak çöpü

  • Yaprak Çöpü, hangi biyomda olduğuna bağlı olarak renklendirilir

Oyun Oynanışı

  • Bir Shulker kutusunu yok edip almanın, dünya yeniden yüklenene kadar envanterde görünmez görünmesine neden olan sorun düzeltildi 

Genel

  • Eski dünyalarda parçaların düzgün kaydedilmediği bir sorun düzeltildi

Grafikler

  • Oyun duraklatıldığında yangın kaplaması artık animasyon göstermeyecek ( MCPE-188464 )
  • Oyun duraklatıldığında bloklar artık animasyonlarını oynatmayacak ( MCPE-188459 ) 
  • Oyun duraklatıldığında tutulan eşyalar artık yanlış görüntülenmiyor ( MCPE-190218 ) 
  • Oyun duraklatıldığında el pozisyonu aynı kalmalıdır ( MCPE-190290 ) 

Yaprak çöpü ve çimen için ses

  • Leaf Litter için ses dosyalarındaki ses seviyesi düşürüldü (mola, adım, yer)
  • Grass (dig) için ses dosyalarında ses seviyesi düşürüldü

Kullanıcı Arayüzü

  • Ekran görüntüsü almak artık oyuncuyu duraklatma ekranından çıkarmıyor
  • “Yerleştir” denetleyici ipucu artık ek Pembe Yapraklar, Yabani Çiçekler veya Yaprak Çöpü yerleştirilebildiğinde yanlış bir şekilde gizlenmiyor. ( MCPE-190225 )
  • Yeni dünya oluşturma ve dünyayı düzenleme bölümünde Çok Oyunculu sekmesinde değişiklikler yapıldı! Oyuncu izin simgeleri, rolleri daha iyi belirtmek için güncellendi ve PlayStation ve Nintendo konsollarında artık oyuncuya çok oyunculu özelliklere erişmek için oturum açması gerektiğini bildiren bir mesaj gösteriliyor. Mesajın altında oyuncuyu ilgili konsol oturum açma akışına götürecek bir düğme var

Kurt Çeşitleri

  • Benzersiz ortam, acı, ölüm, hırlama, sızlanma ve nefes sesleri içeren 6 yeni Kurt ses çeşidi eklendi
    • Her Kurt, 6 yeni varyanttan ve orijinal varyanttan kendisine atanan rastgele bir ses varyantına sahip olacak
    • Ses varyantı doku varyantıyla ilgili değildir

Teknik Güncellemeler

API

@minecraft/server 1.18.0

  • CameraFixedBoomOptionsBetadan kararlı sürüme geçildi 
  • LiquidTypeEnum betadan kararlıya taşındı 
  • BlockSıvı algılama yöntemleri betadan kararlıya taşındı 
  • BlockPermutationSıvı algılama yöntemleri betadan kararlıya taşındı 
  • Yöntem  Player.spawnParticlebetadan kararlı sürüme taşındı

Bloklar

  • minecraft:material_instances bileşeni, örnek tanımlarında isteğe bağlı bir “tint_method” alanını destekler
    • “tint_method”, bloğun içinde bulunduğu biyomla hesaplanan bir renk tonuyla bir yüz rengini çarpan bir dize alanıdır. Desteklenen değerler “none, “default_foliage”, “birch_foliage”, “evergreen_foliage”, “dry_foliage”, “grass” ve “water”dır.
    • Tutulan blok öğeleri “ova” biyomundaymış gibi renklendirilir.
      Örnek:
      “minecraft:material_instances”: {
      “*”: {
      “texture”: “minimal”,
      “render_method”: “opaque”,
      “tint_method”: “water”
      }

Bileşenler

  • Uçan binek araçlarını kontrol etmeyi sağlayan “minecraft:input_air_controlled” bileşeni eklendi
    • “minecraft:input_ground_controlled” ile benzer şekilde çalışır, ancak bu bileşen ivmeyi XZ düzlemiyle sınırlamak yerine, oyuncunun üç boyutta baktığı yöne doğru ivme uygular
    • Yatay hareket ve geriye doğru hareket hızlarında ayarlamaları destekler, varlıkların her yöne eşit hızlarda uçmalarına veya yatay hareket veya geriye doğru hareket ederken daha yavaş hareket etmelerine olanak tanır
    • Bu bileşen deneyseldir ve bu nedenle “use_beta_features”ın etkinleştirilmesini gerektirir
    • Gelişim ilerledikçe önemli değişikliklere uğrayabilir veya hatta değiştirilebilir

Yaratıcı

  • Ganimet tablosu koşulundaki ItemTag desteği  match_toolartık “Yaklaşan Yaratıcı Özellikleri” deney geçişini etkinleştirmeyi gerektirmiyor

Editör

  • Blok seçiciye Terracotta eklendi
  • Seçimlerde aynı türdeki tüm blokların güncellenmesine olanak tanıyan seçimler için Workbench desteği eklendi
  • Daha iyi çözünürlük ve işlevsel netlik için düzenleyici kullanıcı arayüzündeki çeşitli simgeler güncellendi
  • Düzleştirme Aracı, artık Nişangah Moduna geçildiğinde etkin kalmayacak şekilde güncellendi
  • Piramit fırçasının maksimum yüksekliği 40 bloğa güncellendi 
  • Blok seçiciden Son Ağ Geçidi veya Yapı Bloğu kaldırıldı
  • Blok seçiciden lekeli cam bloklarını filtreleyen bir hata düzeltildi
  • Bölmelerde yalnızca Klavye imleç denetimi için Project Through Water onay kutusunun etkin olmasına neden olan bir hata düzeltildi
  • Günün Saati bölmesi için özel saat ayarlarının devre dışı kalmasına neden olan bir hata düzeltildi
  • Navigasyon Panelinde oyuncu pozisyon limitinin yanlış değerlere sahip olmasına neden olan hata düzeltildi. 
  • Açılır menünün dışına sürüklendikten sonra kaydırma çubuğunun bırakılmasıyla kapanmasına neden olan hata düzeltildi. 
  • Düğme düzeninin ve iç simge boyutunun yanlış olmasına neden olan bir hata düzeltildi
  • Banner, Conduit, Creeper Head, Decorated Pot, Dragon Head, Piglin Head, Player Head, Skeleton Skull, Wither Skeleton Skull ve Zombie Head küçük resimleriyle ilgili bir render sorunu düzeltildi 
  • Oluşturucu paketlerinde veya eklentilerde özel blok oluşturma bileşenlerinden kaynaklanan bir iddia/çökme düzeltildi 
  • minecraft:block_face ve  özelliklerini kullanan blok ile Sabit Tezgah işlevselliği  minecraft:vertical_half .

Hedefler

  • “minecraft:behavior.float_wander” AI hedefine “use_home_position_restriction” alanı eklendi; hedef pozisyonları seçerken çetelerin ev pozisyonu kısıtlamalarına uyup uymadığını kontrol etmek için
    • Biçim sürümü 1.21.70’in altındaki varlıklar için varsayılan değer false, 1.21.70 ve üzeri için true’dur
    • Doğru olduğunda, çete hedef pozisyonları seçerken ana pozisyon kısıtlamalarına uyacaktır

Ağ Protokolü

  • ActorFlags::WASD_AIR_CONTROLLED eklendi

Teknik Deneysel Güncellemeler

API

@minecraft/server 2.0.0-beta

  • typeid Sınıfın özelliğinin  Effectdil seçeneğinize göre çevrildiği bir hata düzeltildi 
  • Bilgi Girişi uzunluğu için sınır 50’den 1000’e ve satır sayısı 20’den 100’e çıkarıldı. ItemStack.setLore
  • ‘e üç yeni yöntem eklendi  Player. Bu Varlık Geçersiz Kılmalar yalnızca hedefine uygulanır  Player. Değişiklikler bir sonraki tik’e kadar uygulanmaz ve diğer oyunculara uygulanmaz.
    • setPropertyOverrideForEntity: Hedef Varlıktaki bir Varlık Özelliğini sağlanan değere geçersiz kılar. Bu özellik istemci tarafından senkronize edilmelidir.
    • removePropertyOverrideForEntity: Hedef Varlıkta belirtilen Varlık Özelliğinin geçersiz kılınmasını kaldırır.
    • clearPropertyOverridesForEntity: Hedef Varlıktaki tüm Varlık Özelliklerinin tüm geçersiz kılmalarını kaldırır.

Deneysel

  • Deneysel Üçüncü Kişi Kameraları geçiş düğmesi kaldırıldı ve tüm gelecekteki deneysel kameralar için Deneysel Yaratıcı Kamera Özellikleri geçiş düğmesi eklendi

Grafiksel

  • Dekore edilmiş kaplar artık Ertelenmiş Teknik Önizleme’de elde tutulduğunda doğru şekilde işleniyor. ( MCPE-181679 )
  • İstemci Biyomu JSON 1.21.70 Şemasına 4 isteğe bağlı bileşen eklendi. Ancak, bu bileşenler Ertelenmiş Teknik Önizleme ile gelecekte kullanılmak üzere tasarlanmıştır ve geçerli derlemelerde, Önizleme veya başka bir şekilde hiçbir etkileri yoktur. Bu değişiklikle Ertelenmiş kaynak paketi kuralları biraz değişti:
    • Oyun artık bir Deferred kaynak paketinin “atmospherics”, “color_grading”, “lighting” ve “water” dizinlerindeki tüm geçerli JSON dosyalarını yükleyecektir. Her kategorideki her geçerli JSON dosyasının identifierşemasında benzersiz bir ” ” alanı olmalıdır.
    • Her şema kategorisi için ayrılmış dosya adları (örneğin, “atmospherics/atmospherics.json” veya “lighting/global.json”) hala bir paket için genel/varsayılan ayarlar olarak ele alınacaktır.
    • Ertelenmiş kaynak paketindeki bir Biome JSON’u bu yeni tanımlayıcı bileşenlerden herhangi birini içeriyorsa, tanımlayıcılar ilgili Ertelenmiş yapılandırmalar kümesinde bulunan tanımlayıcılara göre doğrulanacaktır. Örneğin, bir Biome JSON’u bir ” ” girişi içeriyorsa , sağlanan tanımlayıcı paketin Water JSON’larından birinde minecraft:water_identifiergeçerli bir ” ” ile eşleşmelidir .identifier
    • Eğer bir Biyom JSON’u yeni tanımlayıcılardan birini içermiyorsa, ayrılmış dosya adlarındaki genel/varsayılan tanımlayıcı otomatik olarak söz konusu biyoma eklenecektir.
"format_version": "1.21.70",
"minecraft:client_biome": {
  ...
  "components": {
    ...,
    "minecraft:atmosphere_identifier": {
      "atmosphere_identifier": "mypack:default_atmospherics"
    },
    "minecraft:color_grading_identifier": {
      "color_grading_identifier": "mypack:default_color_grading"
    },
    "minecraft:lighting_identifier": {
      "lighting_identifier": "mypack:default_lighting"
    },
    "minecraft:water_identifier": {
      "water_identifier": "mypack:default_water"
    }
  }
}

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Emek veriyorum ve sizlerden karşılığını bekliyorum. Kazançlarım zaten yetersiz ve bu yüzden Reklam engelleyici özelliğinizi devre dışı bırakmanızı istiyorum. Anlayışınız için teşekkürler.