Minecraft Beta ve Önizleme – 1.19.0.20/21
Minecraft Bedrock Edition için yeni bir beta sürümü olan v1.19.0.20/21 yayınlandı. Android, Xbox, Windows 10 Edition kullanıcıları betayı test edebilir. iOS kullanıcıları betayı deneyemezler.
Yayınlandı: 6 Nisan 2022
Minecraft Önizleme ve Beta hakkında bilgiler:
- Önizleme Sürümü: 1.19.0.21 | Beta Sürümü: 1.19.0.20
- Önizleme ve Beta arasındaki sürüm numaraları farklı olsa da oyun içeriğinde herhangi bir fark yoktur.
- Bu devam eden çalışma sürümleri kararsız olabilir ve nihai sürüm kalitesini temsil etmeyebilir
- Minecraft Önizleme Xbox, Windows 10/11 ve iOS cihazlarda kullanılabilir. Daha fazla bilgi ms/PreviewFAQ adresinde bulunabilir.
- Beta, Xbox, Windows 10/11 ve Android’de (Google Play) mevcuttur. Betaya katılmak veya betadan çıkmak için ayrıntılı talimatlar için ms/JoinMCBeta’ya bakın.
Ne? Neresi? Ne zaman? Niye ya? Biraz başım dönüyor olabilir, ancak bugüne kadarki en çok hayranlık uyandıran biyomun büyük tanıtımına hazırlanırken suları bulandırmak için elimden geleni yapıyorum. Tahmin etmiş olabilirsiniz – bu haftanın Bedrock betasında, mangrov bataklığı biyomu olan karanlık mucizeye gidiyoruz.
Bu yeni biyoma ek olarak, bu betada yer alan çamur bloğu ve mangrov ağacının yanı sıra ağaç türleri gibi özellikleri de bulacaksınız. Her zaman olduğu gibi, geri bildirim yoluyla düşüncelerinizi duymak bizim için dünyalar (her neyse, bir kısmı) anlamına gelir . Şimdi bazı özelliklerin son durumuna yaklaştığımız için, bu sefer onları test etmek için deneysel geçişte onları etkinleştirmeniz gerekmeyecek!
İşte bu haftanın Beta’sındaki yeniliklerin bir listesi! Her zaman olduğu gibi, lütfen bugs.mojang.com adresinde bulabileceğiniz hataları arayın ve bildirin .
Özellikler ve Hata Düzeltmeleri
Vahşi Güncelleme Özellikleri
- Wild Update özellikleri artık deneysel geçişin etkinleştirilmesini gerektirmiyor
- Yeni Wild Update açılış ekranı metinleri eklendi
- Yeni Wild Update yükleme ekranı ipuçları eklendi
Mangrov Bataklığı Biyomu
- Mangrov Bataklığı biyomu eklendi
- Mangrov Ağacı özelliği eklendi
- Mangrov Propagule taban işlevi eklendi
- Mangrov Kökleri ve Çamurlu Mangrov Kökleri Eklendi
- Tüm yeni Mangrov Ağaç Türleri eklendi
Çamur
- Çamurla ilgili blok tarifleri eklendi
- Uygulanan Çamur yürüyüş/batan
çamur bloğu
- Temel Çamur blok işlevi eklendi
- Çamur blok sesleri eklendi
- Çamur blok yenilenebilirliği eklendi
Çamur Tuğla Bloklar
- Çamur Tuğla bloğu eklendi
- Mud Brick sesleri eklendi
- Çamur Tuğla Döşeme/Merdiven/Duvar blokları eklendi
paketlenmiş çamur
- Paketlenmiş Çamur bloğu eklendi
Allay
- Halihazırda bir eşya tutuyorsa Allay artık tasmalı olabilir ( MCPE-153068 )
- Allay, halihazırda bir öğeyi tutuyorsa artık bir Ad Etiketi ile adlandırılabilir ( MCPE-153079 )
- Allays artık ilk seslere sahip
- Allay artık sahibini takip etmeye çalışmadığında daha yavaş hareket ediyor ve sadece sahibini eskisinden daha uzak bir mesafeden takip etmeye başlayacak.
Kurbağa
- Kurbağalar artık çeteleri yerken vıraklamıyor
Oynanış
- Muhafızların geçici olarak titreşimleri fark edemeyebileceği ve Allays’in Nota Bloklarının çalındığını fark edemeyebileceği bir hata düzeltildi
- Warden’ın kendisine ve cansız çetelere kızmasını durdurun
- Karanlık efektinin artık Körlük etkisinin nasıl çalıştığına benzer bir siyah mesafe sisi var
- Papağanlar artık Muhafız’ı taklit ediyor
- The Warden’ın yeni bir kızgın dinleme sesi var
- Muhafız artık sesleri ve özel ölüm ve acı seslerini güncelledi
- Warden’ın umutsuz varlıklara karşı öfke seviyesini korumasına izin ver
- Parçalanmasına neden olan aşınmış Badlands biyom yerleştirme hatası düzeltildi
Sculk Sensörü
- Sculk Sensörleri artık daha geniş bir titreşim yelpazesini algılayabilir
- Sculk Sensörleri artık üzerlerine gizlice giren oyuncuları algılayabilir
- Sculk Sensörleri artık gizlice girerken ok atan oyuncuları algılayamıyor
- Sculk Sensörleri artık Lava düşen oyuncuları algılayabilir
- Sculk Sensörleri artık Suya gizlice giren oyuncuları algılayabilir ( MCPE-117244 )
- Sculk Sensörleri artık iniş mermilerini algılayabilir
- Sculk Sensörleri artık açılan veya kapanan kapları algılayabilir ( MCPE-135140 )
- Sculk Sensörleri artık mumların yerleştirildiğini, yakıldığını veya yanmadığını algılayabilir ( MCPE-141453 )
- Sculk Sensörleri artık yemek yiyen veya iksir içen oyuncuları algılayabilir ( MCPE-135114 )
- Sculk Sensörleri artık çalınmakta olan Keçi Boynuzlarını algılayabilir
- Sculk Sensörleri artık durumlarını değiştiren Büyük Damlacıkları algılayabilir ( MCPE-153115 )
Erişilebilirlik Özellikleri
- Artık Ayarlar’da, efekt sırasında ekranın ne kadar karanlık olabileceğini ayarlayan bir Karanlık efekti gücü kaydırıcısı var.
grafiksel
- Muhafızın biyolüminesan dokusunda, sağ kolun alt yüzünün biyolüminesans renklerine sahip olmadığı bir doku hatası düzeltildi ( MCPE-153664 )
- Mesafe sis ayarlarının ‘fog_start’ olarak negatif değer kullanmasına izin vermek için sis JSON şeması güncellendi. Yakındaki blokların da sis rengiyle renklendirilmesine izin vermek
- Zamanla genişleyebilen veya küçülebilen ayarlanabilir sis efekti eklendi. Kullanıcılar suya girerken gözlerin ayarlandığını hissedecekler
Mobil Dokunmatik Kontroller
- Oyuncular klasik olmayan dokunmatik kontrollerle hareket etmek için ikinci parmaklarını kullanırken blok kırma parmaklarını ekrandan kaldırırsa blok vurguları artık kalmayacak
- Teknelerin yeni dokunmatik kontrollerle kontrol edilememesi sorunu düzeltildi ( MCPE-152984 )
- Oyuncuların İskele’nin tepesindeyken aşağı inememe sorunu düzeltildi ( MCPE-152989 )
- Öne bakan üçüncü şahıs kamerası ( MCPE-153168 ) olduğunda hareketin tersine çevrilmesi kaldırıldı
Genel
- Oyuncuyu sürerken Parrot’un kafasının her zaman oyuncuya dönük olmasına neden olan bir hata düzeltildi
- Düşerken bir Yatağa girdikten sonra oyuncunun düşme hasarı almasına neden olan hata düzeltildi ( MCPE-153122 )
- Bebek Llamas’ın başlarının üstünden lama tükürüğü fırlatmasına neden olan hata düzeltildi ( MCPE-144948 )
- Varlık bileşenlerinde, component_groups ve “add”/”remove” olaylarında ( MCPE-151377 ) ( MCPE-151380 ) JSON olmayan nesne içeren bir Behavior Pack yüklenirken oluşan kilitlenme düzeltildi
- Çitler ve Duvarlar artık Çanlara bağlanmıyor ( MCPE-152757 )
grafiksel
- Üç Dişli Mızrak , Yay, Spyglass, Arbalet ve Kalkan’ın Allay ( MCPE-152965 ) tarafından tutulduğunda görünmemesine neden olan bir hata düzeltildi
- Trident, Bow, Spyglass ve Crossbow’un bir Tilki tarafından alındığında işlenmemesine neden olan bir hata düzeltildi ( MCPE-135346 )
- Örümcek’in sol bacaklarını yansıttı ( MCPE-152927 )
- Kurt’un sol kulağını ve sol bacaklarını yansıttı ( MCPE-152931 )
- Brewing Stand’ın kol dokularının tabana dokunmamasına neden olan bir hata düzeltildi ( MCPE-152932 )
- Brewing Stand’ın temel UV’leri taşındı ve temel doku güncellendi
- Brewing Stand’ın kollarının dönüşü düzeltildi
Güncellenmiş Blok Dokuları
- End Portal Frame yan dokusu ile End Stone ( MCPE-152930 ) arasında daha iyi bir geçiş oluşturuldu
- Uç Çubuğu dokusunda kullanılmayan pikseller kaldırıldı ( MCPE-152929 )
- Mycelium’un yan dokusu, diğer kir bazlı dokularla eşleşecek şekilde güncellendi ( MCPE-152928 )
grafik
- End Crystal ışınlarının hedef bloklarının çok yukarısını göstermesine neden olan bir hata düzeltildi.
- Skull ( MCPE-149125 ) giyerken oyuncunun kafasının altında z-dövüşünün oluşmasına neden olan bir hata düzeltildi
Mobil Kontroller
- Y Eksenini Ters Çevir ayarının dokunmatik kontrollerle düzgün çalışmaması sorunu düzeltildi
gezgin tüccar
- Gezgin Tüccar artık kapıları açmıyor veya kapatmıyor ( MCPE-113452 )
- Gezgin Tüccar artık rastgele hareket ediyor ( MCPE-45756 )
- Wandering Trader artık Java Edition’ın içme sesleriyle eşleşiyor ( MCPE-47057 )
- Gezgin Tüccar artık Görünmezlik kazanırken/kaybederken kaybolan/yeniden görünen ses efektlerine sahip
- Gezgin Tüccar artık bir İsim Etiketi ile adlandırılabilir (bu onun umutsuzluğa düşmesini engellemez)
Kararlılık ve Performans
- Bir dünyadan ayrılırken kalan biyom/blok/hafif bellek temizlendi
- Belirli senaryolarda Yıldırım Çubuğuna yıldırım çarptığında meydana gelebilecek bir çökme düzeltildi
Kullanıcı arayüzü
- Xbox cihazlarında internet bağlantısı olmadığında uygun mesajlaşma eklendi
vanilya paritesi
köylüler
- Köylüler artık Yatağın yanında bir şey sürerken uyumaya başlamayacak
Teknik Güncellemeler
Genel
- Hacim örnekleri artık oyun oturumları arasında kalıcı olarak dünyada depolanıyor
- Veriye dayalı bloklarda yol dizelerini ve loc kimliği dizelerini 256 karakterle sınırlayın
- CraftingTableComponent’te etiket dizeleri oluşturma uzunluğunu 64 karakterle sınırlayın
- BlockMaterialInstancesComponent’in malzeme_örnekleri alanındaki öğe sayısını 64 ile sınırlayın
- BlockPlacementFieldComponent’in koşullar ve blok_filtre alanlarındaki öğelerin sayısını 64 ile sınırlayın
- minecraft:block_collision ve minecraft:aim_collision bileşenlerinin orijin ve boyut alanları için güncellenmiş belgeler
Öğe Bileşenleri
- Yeni veriye dayalı Öğe bileşeni eklendi minecraft:chargeable- Kullanım eylemi düğmesi on_complete tutulduğunda öğenin şarj edilmesini sağlar (Elma veya Yay gibi) – Öğelerin kullanım süresi tamamlandığında tetikleme yürütülür
Komutlar
- Yeniden yükle komutu artık yeni işlev ve komut dosyaları keşfedecek
Adanmış sunucu
- UTF-16 kodlu unicode girişini ( BDS-3791 ) okumak için Windows Ayrılmış Sunucu konsolunu etkinleştirin
aktörler
- Yolcu olan bir aktörün, kök aracı arayan sonsuz bir döngüyü önlemede bulunan araç tarafından binilmesini önlemek için kontrole eklendi ( MCPE-133774 )
AI Hedefleri
- “minecraft.behavior.sleep” için “can_sleep_while_riding” yeni veri parametresi gösterildi. Yanlış olarak ayarlanırsa, mafya sürüyorsa hedef başlamaz
Komutlar
- ‘/spreadplayers’ komutu artık daha tehlikeli konumlardan kaçınacak
Oynanış
- Bazı Marketplace dünyalarında sabit kilitlenme sorunu
Genel
- Aktör özellikleri artık oyuncu varlıklarına uygulanabilir. Bunu desteklemek için güncellenmiş ağ protokolü sürümü ( MCPE-129628 )
çeteler
- KnockbackRoarGoal kullanan varlıklar, hasarı belirlemek için varlık filtrelerini bir kez daha doğru şekilde kullanabilir
molang
- Atılan iksirlerle ve geçersiz iksir kimlikleriyle ilgili query.variant’ta bir kilitlenme düzeltildi
Deneysel Özellikler
Oyun Testi Çerçevesi
- Date.now() öğesinin artık 32 bit tam sayıya kesilmemesi düzeltildi
mojang-gametest modülü : Test
- Döndürme Vector işlevi eklendi – Bir vektörü GameTest yapı döndürmesine göre döndürür
mojang-minecraft modülü
- Player’da yeni özellik: onScreenDisplay : ScreenDisplay – ekran içeriğini tetiklemek için yeni bir arayüz sunar
- Ekran Görüntü Türü
- setTitle(title : String, options? : TitleDisplayOptions) – isteğe bağlı olarak altyazıyı belirterek oyuncunun HUD’sinde bir başlığın görünmesine ve kararma, kalma ve kararma zamanlarına neden olur
- clearTitle() – başlığı ve alt başlığı temizle
- updateSubtitle(subtitle : String) – altyazıyı güncelle (başlığı değil)
- setActionBar(text : String) – eylem çubuğu metnini ayarla
- TitleDisplayOptions nesnesi
- alt yazı? : Dize – isteğe bağlı altyazı
- fadeInSeconds : Int – yeni başlık ve alt başlıkta solmaya kadar geçen saniye sayısı
- staySeconds : Int – başlığın ve alt başlığın ekranda kalması için geçen saniye sayısı
- fadeOutSeconds : Int – başlığın ve alt başlığın karartılacağı saniye sayısı
Komut dosyasının Dünya veya Varlık başına verileri kalıcı kılmak için kullanabileceği dinamik özelliklerin desteği. Özelliklerin yeni WorldInitialize etkinliğinde propertyRegistry kullanılarak kaydedilmesi gerektiğini unutmayın.
- DynamicPropertiesTanım
- Eklenen işlev defineNumber(tanımlayıcı: dize): void- Dinamik bir sayı özelliği tanımlar
- Eklenen işlev defineString(tanımlayıcı: dize, maxLength: sayı): void- Dinamik bir dize özelliği tanımlar
- Eklenen işlev defineBoolean(tanımlayıcı: dize): void- Dinamik bir boole özelliği tanımlar
- WorldInitialize(worldInitializeEvent: WorldInitializeEvent) olayı eklendi – Dünya yükü sırasında patlar ve dinamik özellikleri bildirmek için kullanılan özellik kayıt defterini içerir
- Mülk Kayıt Defteri
- Eklenen fonksiyon registerEntityTypeDynamicProperties(propertiesDefinition: DynamicPropertiesDefinition, entityType: EntityType)- Verilen EntityType için dinamik özellik tanımlarını kaydeder
- Eklenen fonksiyon registerWorldDynamicProperties(propertiesDefinition: DynamicPropertiesDefinition)- Dünya için özellik tanımlarını kaydeder
- Dünya nesnesi/Varlık nesnesi eklemeleri:
- Eklenen işlev setDynamicProperty(tanımlayıcı: dize, değer: boolean | dize | sayı)- Dünyaya/varlığa dinamik bir özellik ekler
- GetDynamicProperty (tanımlayıcı: dize) işlevi eklendi: boole | dize | sayı- Varsa dünyadan/varlıktan dinamik bir özellik alır, aksi takdirde tanımsız döndürür
- Eklenen işlev removeDynamicProperty(tanımlayıcı: dize): boolean- Dünyadan/varlıktan bir dinamik özellik değerini kaldırır
- Yeni etkinlikler:
- Etkinlik etkinlikleri eklendi.projectileHit- Bir mermi bir Blok veya Varlığa çarptığında ateşlenir
- Etkinlik etkinlikleri eklendi.itemStartUseOn- Oyuncu bir blokla ilk etkileşim kurduğunda gönderilir
- Olay eventleri eklendi.itemStopUseOn- Blokla başarılı bir şekilde etkileşime geçildiğinde ve blok değiştiğinde – örneğin çim bir Kürek ile bir yola çevrildiğinde ateşlendiğinde gönderilir
- Etkinlik etkinlikleri eklendi.itemStartCharge– Oyuncu, şarj eden/animasyonlu bir öğeyi ilk kez kullanmaya başladığında gönderilir
- Event Events.itemCompleteCharge eklendi- Öğe ücretlendirme işlemini tamamladığında gönderilir
- Event Events.itemReleaseCharge eklendi- Kullanıcı öğeyi kullanmayı bitirdiğinde ve oluşturma eylemini bıraktığında gönderilir
- Etkinlik etkinlikleri eklendi.itemStopCharge- Oyuncu bir öğe kullanım döngüsünü bitirdiğinde veya oyuncu öğeyle kullanım eylemini bıraktığında gönderilir
- ItemStartUseOnEvent Eklendi salt okunur özellik buildBlockLocation- Sonuç yapı bloğu konumu. Bir bloğun nereye yerleştirildiğini belirlemek için kullanışlıdır
- Üye oyuncu eklendi mi?: Playerto the LeverActivate etkinliği – Kolu etkinleştiren oyuncu
Mangrove Biomunu bulmak için dünyayı oluştururken tohum yazan yere şu numarayı yazın, 7159122465189192029 ardından dünyaya girdiğinizde sohbet yerine /tp @s 4000 200 300 yazın ve bioma erişin.
Abi bunu nasıl apk indirebilirim
Abi ne zaman link gelecek çok heyecanlıyımda