AndroidiOS

Minecraft Beta ve Önizleme – 1.19.50.21

Minecraft Önizleme ve Beta hakkında bilgiler: 

  • Bu devam eden çalışma sürümleri kararsız olabilir ve nihai sürüm kalitesini temsil etmeyebilir
  • Minecraft Önizleme Xbox, Windows 10/11 ve iOS cihazlarda kullanılabilir. Daha fazla bilgiyi aka.ms/PreviewFAQ adresinde  bulabilirsiniz.
  • Beta, Android’de (Google Play) mevcuttur. Betaya katılmak veya  betadan çıkmak için ayrıntılı talimatlar için aka.ms/JoinMCBeta adresine bakın.

Minecraft Live 2022 sadece birkaç gün önce tamamlandı ama hepimiz Agnes, Chi ve Nir’in gösteri sırasında bize anlattığı özellikleri denemeye hazırız! Bu doğru, deve, bambu ahşap set, yontulmuş kitaplık ve asılı tabelaların tümü bu haftanın Minecraft Önizlemesi’nde, yani henüz tazeyken hepsini deneyebilirsiniz! Belki de bu, saatlerce kulaklarını kıpırdatan bir deveyi izlemek, bir bambu salda bulutları seyrederken yüzmekte ya da yontulmuş kitaplığınızdan çektiğiniz güzel bir kitapla kıvrılmak anlamına gelir. Veya uzun boylu devenin tepesinden yakın dövüş çeteleri sürüsü ile kavga edecek, arkadaşlarınızın bulması için şifreli mesajlar asacak ve masum bir kitap koleksiyonu gibi görünen gizli bir geçit oluşturacaksınız. Ben? İndirilmeden önce Minecraft Live setinde biraz vakit geçireceğim.aka.ms/MC120Feedback ve hataları bugs.mojang.com adresine bildirin .

Deneysel Özellikler

  • Bir sonraki büyük güncelleme deneysel geçişi ile tanışın. Yeni bir sonraki büyük güncelleme içeriğini denememize ve geliştirmemize yardımcı olun!
  • Deneysel geçişleri kullanan dünyaların her zaman Deneysel olarak işaretleneceğini lütfen unutmayın. Bu Deneysel dünyaları ana kayıtlarınızdan ayrı kopyalar olarak saklamanızı öneririz. Daha fazla bilgi  bu makalede bulunabilir .

Bambu Ahşap Çeşitleri

  • Bambu Ağacı türleri için yeni taban blokları eklendi
  • Bambu Ağacı türleri için tarifler eklendi
  • Bambu Döşeme blok çeşitleri eklendi
  • Bambu Sal ve Sandıklı Sal eklendi

Deve

  • Camel temel mafya işlevi eklendi
  • Camel’e iki koltuklu sürücü işlevi eklendi
  • Camel’e Atılma yeteneği ekle
  • Develer rastgele kısa bir süre otururlar
  • Çöl köylerinde develer yumurtlayabilir
  • Deve uzun bir hayvandır ve binicisi, yakın dövüşçülerin onlara ulaşamayacağı kadar havadadır.

yontulmuş kitaplık

  • Bookshelf’in yeni, yontulmuş bir varyasyonu
  • 6 Kalas ve 3 Ahşap Levha ile hazırlanmış
  • Kitapları, Kitapları ve Tüyleri ve Büyülü Kitapları saklayabilir
    • 6 kitaba kadar tutar
    • Dünyanızın hikayelerini ve bilgisini güvende tutar
  • Karşılaştırıcılar, yerleştirilen/kaldırılan son kitabı algılayabilir
    • Ürkütücü kitaplığınızdaki sırları saklamak için mükemmel

Asılı İşaret

  • Bir bloğun altına ve yanına yerleştirilebilen Asma İşaretler eklendi
  • Tüm ahşap türleri ve tarifleri için Asma İşareti eklendi
  • Asma Levhalar, merkez destekli dar blokların altına yerleştirilebilir.
  • Asılı İşaretler, tabelaya metin yazarken kendi özel kullanıcı arayüzüne sahiptir

Deneysel Olmayan Özellikler ve Hata Düzeltmeleri

Giyinme odası

  • Kadroya Steve ve Alex için 7 yeni arkadaş eklendi: Ari, Efe, Zuri, Sunny, Makena, Kai ve Noor
  • Oyuncu kadrosunu tanıtan soyunma odasına ilk kez yeni bir modal eklendi
  • Temel karakteriniz olarak varsayılan bir oyuncu seçmek için soyunma odasındaki “karakter oluşturma” süreci güncellendi
  • Karakter yaratıcısına her oyuncuya kıyafet parçası eklendi

Vanilya Paritesi

Seyirci Modu

  • Allays artık İzleyici Modunda ( MCPE-162873 ) oyunculara eşya atmıyor

Bloklar

  • Ahşap Kapılar, Demir Kapılar, Ahşap Kapılar, Demir Kapılar ve Çit Kapılar artık Java Sürümü ile aynı açma ve kapama ses efektlerini kullanıyor
  • Baskı Plakaları, davranışlarına göre Java Sürümü ile eşleşecek şekilde farklı eğimlere sahip olacak şekilde güncellendi
  • Ahşap Düğmeler için Java Sürümü ile eşleşmesi için benzersiz düğme tıklama sesi eklendi
  • Crimson ve Warped blok setleri artık benzersiz bir ses setine sahip

köylü

  • Etiket oynarken, bebek Köylüler artık Java Sürümü ile eşleşen daha hızlı çalışacak

Dokunmatik Kontroller

  • Saldırı ve Etkileşim düğmelerinden eylem gecikmesi kaldırıldı
  • Joystick’in kilidi açıldığında, sürüklenebilir aralık, joystick’in kilitli olduğu zamankiyle aynı olacak şekilde değiştirildi. Her iki modda da, otomatik hızlı koşma etkinleştirilirse, joystick arka planın biraz üzerine sürüklendiğinde başlayacaktır. Joystick kontrolü daha sonra joystick arka plan alanına geri taşınırsa, otomatik sprint devre dışı kalacaktır.
  • Bir dokunuş hareketi artık yüklü bir Arbalet ateşleyecektir. Daha önce, cıvata ateşlenmeden önce hareketi 400 ms tutmak gerekiyordu.
  • Oyuncuların Örs ekranında sürükleyip/bırakamaması sorunu düzeltildi

Kullanıcı arayüzü

  • Artık tam klavye oyunu açıkken kopya koordinat tuşlarını bağlayabilirsiniz ( MCPE-163082 )

Dünya ve Boyutlar

  • Oyuncuların boyutları değiştirirken “Bina Arazisi” ekranında takılıp kalmasına neden olabilecek bir hata düzeltildi ( MCPE-158215 )

Oynanış

  • İlk önce ilgili bir sorun ele alınırken, yetiştirilmiş çeteler tarafından devralınan efektler için düzeltme geçici olarak geri alındı ​​( MCPE-81890 )

Teknik Güncellemeler

Aktör Özellikleri

  • Aktör Özellikleri artık deneysel değildir (bu, Molang sorgularını ve özellik filtrelerini içerir, ancak Permütasyonları içermez)

Eklentiler ve Komut Dosyası Motoru

  • Alt paketleri olan Kaynak Paketlerinin alt paketini değiştirmenin, oyun yeniden başlatılıncaya kadar değişiklikleri uygulamama sorunu düzeltildi ( MCPE-162002 )

AI Hedefleri

  • “minecraft:offer_flower” AI davranışı için, kalabalığın çiçeği sunduğu zaman, hedefin başlama şansı ve AABB’nin sunacak bir çete aramak için kullandığı boyutları gibi şeyleri belirtmek için yeni veri parametreleri ortaya çıktı bir çiçek
  • “minecraft:offer_flower” AI davranışı artık sadece Iron Golem değil, herhangi bir çete tarafından kullanılabilir
  • “minecraft:offer_flower” AI davranışı artık yalnızca en yakın olanı değil, belirtilen aralıktaki tüm çeteleri arayacak, bu da bu hedefin eskisinden daha tutarlı bir şekilde kullanılma potansiyeline sahip olduğu anlamına geliyor.
  • Hedefe başlamak için karşılanması gereken koşullar, çiçeği almadan önce minimum ve maksimum bekleme süreleri ve bir bir çiçek almak için mafya
  • “minecraft:take_flower” AI davranışı artık sadece bebek Köylüler tarafından değil, herhangi bir çete tarafından kullanılabilir

Kararlılık ve Performans

  • Eğitim Sürümü öğeleri, Eğitim Sürümü geçişi açılmadan işlenirse meydana gelen bir kilitlenme düzeltildi ( MCPE-161587 )

Deneysel Teknik Özellikler

Komutlar

  • Komutların çalışma biçiminde yapılacak olası değişikliklerin bir önizlemesi olarak, Yaklaşan Oluşturucu Özellikleri denemesindeki yeni deneysel işlevsellik, tüm komut yürütmelerinin geçerli onay işaretinin sonunda çalışmasına neden olur

Genel

  • ‘minecraft:nefes alabilirlik’ bileşeninin işlevselliği kaldırıldı. Bileşenin özel tanımlı blok üzerinde hiçbir etkisi olmayacaktır.

API

  • İlk API’ler beta sürümünden çıkıyor ve deneysel bir bayrak olmadan kullanılabilecek.
  • Yayınlanacak ilk modül, 1.0.0 sürümü olarak @minecraft/server’dır. Buna dahil olan API’ler aşağıda listelenmiştir.
    • @minecraft/server 1.0.0 modülünde bulunanlar gibi beta olmayan API’ler, Beta API denemesinin açılmasını gerektirmez ve zamanla daha kararlı olacaktır.
    • Bu ilk API seti dardır, ancak önümüzdeki aylarda beta olmayan modüllere daha fazla API eklemeyi planlıyoruz.
  • @minecraft/server Beta’da gelişmeye devam edecek ve bu Beta API’leri sürümde 1.1.0-beta’ya yükseltildi; Beta @minecraft/server API’lerini kullanmaya devam etmek istiyorsanız, manifest.json referanslarının 1.1.0-beta’ya güncellenmesi gerekecektir.
  • @minecraft/server sürüm 1.0.0 sürümüne dahil edilen API’ler:
    • Sistem türü (systemglobal örneği aracılığıyla ortaya çıkar)
      • run() – bir sonraki tikte bir işlevi çalıştırır (tik üzerinde bir oyun döngüsü tikini korumak için kullanılabilir)
    • Dünya türü (worldglobal örneği aracılığıyla ortaya çıkar)
      • getDimension()
      • getAllPlayers()
    • MinecraftDimensionTypes türü
      • alt
      • dünya dışı
      • son
    • Boyut türü
      • İD
      • runCommandAsync()
    • KomutSonucu türü
      • komutSonuç
    • varlık türü
      • İD
      • tür kimliği
      • boyut
      • runCommandAsync()
    • Oyuncu türü
      • isim

Bilinen Sorunlar

  • Bu Önizleme güncellemesinde, çok oyunculu modda portallar arasında seyahat ederken çökmeye neden olabilecek bilinen bir sorunumuz var. Bunun için bir düzeltme üzerinde çalışıyoruz ve mümkün olan en kısa sürede ele alınmasını umuyoruz, sabrınız için teşekkür ederiz!

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Emek veriyorum ve sizlerden karşılığını bekliyorum. Kazançlarım zaten yetersiz ve bu yüzden Reklam engelleyici özelliğinizi devre dışı bırakmanızı istiyorum. Anlayışınız için teşekkürler.