AndroidiOS

Minecraft Beta ve Önizleme – 1.19.70.22

İşte bu haftaki Minecraft Önizleme ve Beta’daki yeniliklerin bir listesi! Bedrock Sürümü Beta ve Ön İzleme’ye Zırh Süslemeleri eklemek için gereken teknoloji üzerinde hâlâ çalışıyoruz. Onlarla deney yapabilmeniz için hazır olur olmaz size haber vereceğiz.

Minecraft Önizleme ve Beta ile ilgili bilgiler: 

  • Bu devam eden çalışma sürümleri kararsız olabilir ve son sürüm kalitesini temsil etmeyebilir
  • Minecraft Preview; Xbox, Windows 10/11 ve iOS cihazlarda mevcuttur. Daha fazla bilgi aka.ms/PreviewFAQ adresinde  bulunabilir.
  • Beta, Android’de (Google Play) mevcuttur. Betaya katılmak veya betadan ayrılmak   için ayrıntılı talimatlar için aka.ms/JoinMCBeta adresine bakın.
Çetelerin olduğu bir köyün Minecraft ekran görüntüsü.

İşte bu haftaki Minecraft Önizleme ve Beta’daki yeniliklerin bir listesi! Bedrock Sürümü Beta ve Ön İzleme’ye Zırh Süslemeleri eklemek için gereken teknoloji üzerinde hâlâ çalışıyoruz. Onlarla deney yapabilmeniz için hazır olur olmaz size haber vereceğiz.  En son güncellemeler için gözünüz  Minecraft.net’te olsun!

Her zaman olduğu gibi, tüm geri bildirimlerinizi ve fikirlerinizi bize aka.ms/MC120Feedback adresinden  gönderebilir  ve hataları  bugs.mojang.com adresine bildirebilirsiniz .

Deneysel Özellikler

Bloklar

  • Bambu Çitler ve Bambu Çit Kapıların kenarlarındaki siyah çizgiler kaldırıldı ( MCPE-163360 )
  • Deneysel blokları deneysel olmayan bir dünyaya Yapı Bloğu kullanılarak içe aktarmak artık etkileşimli olmayan bilinmeyen blokları doğru bir şekilde yerleştirecek

Deve

  • Develer bir buçuk blok yüksekliğindeki engelleri bir kez daha aşabilir ( MCPE-166452 )

Kullanıcı arayüzü

  • Mangrov ve Bambu Asma Tabelaları artık Yaratıcı Envantere ( MCPE-163340 ) doğru bir şekilde yerleştirildi.

Özellikler ve Hata Düzeltmeleri

Vanilya Paritesi

  • Amethyst blokları ve kümeleri üzerindeki mermilerin çarpma sesleri artık duyulabilir
  • Dead Bush artık, Silk Touch büyüsüne sahip olanlar da dahil olmak üzere Makaslar dışında herhangi bir araçla kırıldığında Çubukları düşürecek. Sarmaşıklar aynı durumda hiçbir şey düşürmez ( MCPE-163246 )
  • Çanlar artık altlarına veya üstlerine bir blok yerleştirildiğinde kırılmaz ( MCPE-166742 )

Seyirci Modu

  • Üçüncü şahıs görünümünde blokları aşamalı olarak geçmek artık kameranın oyuncunun kafasına doğru yakınlaştırma ve uzaklaştırma yapmasına neden olmuyor ( MCPE-160467 )
  • Bitiş Ağ Geçitleri artık İzleyici Modunda kullanılamaz ( MCPE-165689 )

Oynanış

  • Redstone kaynağı artık tek bir bloğa aynı anda farklı yönlerden güç sağlayabilir ( MCPE-163651 )
  • Oyuncular artık ayağa kalkacak yerleri yoksa uçmaya başlayamazlar ( MCPE-166413 )
  • Oyuncular artık gizli düğmeyi basılı tutmazlarsa gizlice hareket ederken bir kenardan düşebilirler

Bloklar

  • Composter artık dolduğunda her zaman bir öğe tüketiyor ( MCPE-162020 )

Çeteler

  • Cadılar, Kamp Ateşi üzerinde dururken Ateşe Direnç İksiri içerler.

Öğeler

  • Arbalet artık okları doldururken sallanıyor ( MCPE-152952 )
  • Ganimet tablosu koşulları, işlevler içinde kullanıldığında artık oyun içinde göz ardı edilmiyor ( MCPE-164582 )
  • Snow Golem, Wither ve Trader Lama için yumurtalar artık envanterde ve kısayol çubuğunda doğru şekilde görünüyor

pazar yeri

  • Pazar yeri ekranı kenar çubuğuna yeni bir ‘Pazar yeri’ simgesi eklendi

Kullanıcı arayüzü

  • Havuç artık can_place_on ve can_destroy öğe bileşenlerinde kullanıldığında öğe ipuçlarında uygun adı gösteriyor ( MCPE-160838 )
  • Metin giriş alanları için Android cihazlardaki klavye etkileşiminde ince ayar yapıldı

komutlar

  • Summon komutu artık bazı varlıkların belirli bir açıyla ortaya çıkmasına neden olmuyor.

Teknik Güncellemeler

Varlık Özellikleri

  • Diğer olayların neden olduğu aktif davranışların kaldırılmasının bir parçası olarak tetiklenen olaylar tarafından yapılırsa, Varlık Özelliği değeri değişikliklerinin atılabilmesi sorunu düzeltildi

Deneysel Teknik Özellikler

API

Genel setVelocity çağrısı, varlıklara impuls uygulama yöntemleriyle değiştirildi:

  • clearVelocity() işlevi  eklendi: void – Varlığın geçerli hızını sıfıra ayarlar
  • ApplyImpulse(vector: Vector3) işlevi eklendi  : void – Varlığın geçerli hızına dürtü vektörü uygular
  • ApplyKnockback (directionX: number, directionZ: number, horizontalStrength: number, VerticalStrength: number) işlevi eklendi: void –  Dikey ve yatay güce dayalı olarak, Varlığa belirtilen yönde geri itme uygular
  • setVelocity işlevi kaldırıldı 

Yalnızca veri içeren basit nesneler ve özelliklerle çalışırken daha tutarlı kullanım yöntemlerine yönelik genel değişiklikler:

  • Patlama Etkinliğinden Önce
    • getImpactedBlocks() işlevi  eklendi: Vector3[] – Patlamadan etkilenen blok konumlarını alır
    • setImpactedBlocks(blocks: Vector3[]) işlevi eklendi  : void – Patlamadan etkilenen blok konumlarını ayarlar
    • ImpactedBlocks özelliği kaldırıldı 
  • BeforeItemUseOnEvent
    • getBlockLocation() işlevi  eklendi: Vector3 – Etkilenen bloğun konumunu alır
    • BlockLocation özelliği kaldırıldı 
  • BlockInventoryComponent
    • Mülk konumu kaldırıldı 
  • BlockLavaContainerComponent
    • Mülk konumu kaldırıldı 
  • Blok Piston Bileşeni
    • getAttachedBlocks() işlevi eklendi  : Vector3[] – Bu pistonun etkinleştirilmesinden etkilenen blok konumlarını alır
    • AttachedBlocks özelliği kaldırıldı 
    • Mülk konumu kaldırıldı 
  • BlockPotionContainerComponent
    • Mülk konumu kaldırıldı 
  • BlockRecordPlayerComponent
    • Mülk konumu kaldırıldı 
  • BlockSignComponent
    • Mülk konumu kaldırıldı 
  • BlockSnowContainerComponent
    • Mülk konumu kaldırıldı 
  • BlockWaterContainerComponent
    • Mülk konumu kaldırıldı 
    • getHeadLocation() işlevi  eklendi: Vector3 – Varlığın baş konumunu alır
    • headLocation özelliği kaldırıldı 
  • PatlamaEtkinliği
    • getImpactedBlocks() işlevi  eklendi: Vector3[] – Patlamadan etkilenen blok konumlarını alır
    • ImpactedBlocks özelliği kaldırıldı 
  • ItemStartUseOnEvent
    • getBlockLocation() işlevi  eklendi: Vector3 – Etkilenen bloğun konumunu alır
    • getBuildBlockLocation() işlevi  eklendi: Vector3 – Ortaya çıkan yapı bloğunun konumunu alır
    • BlockLocation özelliği kaldırıldı 
    • buildBlockLocation özelliği kaldırıldı 
  • ItemStopUseOnEvent
    • getBlockLocation() işlevi  eklendi: Vector3 – Etkilenen bloğun konumunu alır
    • BlockLocation özelliği kaldırıldı 
  • ItemUseOnEvent
    • getBlockLocation() işlevi  eklendi: Vector3 – Etkilenen bloğun konumunu alır
    • BlockLocation özelliği kaldırıldı 
  • NavigasyonSonucu
    • getPath() işlevi  eklendi: Vector3[] – Navigasyon rotasını oluşturan blokların konumlarını alır
    • Özellik yolu kaldırıldı 
  • oyuncu
    • getHeadLocation() işlevi  eklendi: Vector3 – Player’ın baş konumunu alır
    • headLocation özelliği kaldırıldı

ItemStack API geliştirmeleri:

  • Salt okunur  getMaxAmount özelliği eklendi: sayı – Öğe için maksimum yığın boyutunu döndürür
  • Salt okunur özellik  isStackable eklendi: bool – Öğenin istiflenebilir olup olmadığını döndürür
  • isStackableWith(itemStack: ItemStack) işlevi eklendi  : bool – Öğenin verilen öğeyle istiflenip istiflenemeyeceğini döndürür
  • Salt okunur özellik  türü eklendi: ItemType – Öğenin türünü döndürür
  • Clone() işlevi eklendi  : ItemStack – Öğe yığınının bir kopyasını döndürür
  • KeepOnDeath özelliği  eklendi: bool – Öğenin öldüğünde tutulup tutulmayacağını ayarlar
  • LockMode özelliği  eklendi: ItemLockMode – Öğenin taşınabileceğini veya bırakılabileceğini ayarlar
  • setCanPlaceOn(blockIdentifiers?: string[]) işlevi eklendi  – Öğenin hangi bloklara yerleştirilebileceğini ayarlar
  • setCanDestroy(blockIdentifiers?: string[]) işlevi eklendi  – Bu öğenin hangi blokları yok edebileceğini ayarlar

İlgili Makaleler

Bir Yorum

Bir yanıt yazın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Emek veriyorum ve sizlerden karşılığını bekliyorum. Kazançlarım zaten yetersiz ve bu yüzden Reklam engelleyici özelliğinizi devre dışı bırakmanızı istiyorum. Anlayışınız için teşekkürler.