Minecraft Beta ve Önizleme – 1.19.80.21
Minecraft Bedrock Android, iOS, Windows, Xbox, Playstation ve Nintendo Swithc gibi platformlara aynı anda gelen 1.19.80.21 sürüm güncellemesine gözatalım.
Minecraft Önizleme ve Beta ile ilgili bilgiler:
- Bu devam eden çalışma sürümleri kararsız olabilir ve son sürüm kalitesini temsil etmeyebilir
- Minecraft Preview; Xbox, Windows 10/11 ve iOS cihazlarda mevcuttur. Daha fazla bilgi aka.ms/PreviewFAQ adresinde bulunabilir.
- Beta, Android’de (Google Play) mevcuttur. Betaya katılmak veya betadan ayrılmak için ayrıntılı talimatlar için aka.ms/JoinMCBeta adresine bakın.
Anonim zırhınızın günleri sona erdi çünkü bu hafta deneysel özellikler olarak Bedrock’a zırh süslemeleri geliyor! Farklı süslemeler için şablonlar Minecraft dünyasının her yerinde bulunabilir, bu yüzden malzemeleri stoklayın ve aramaya başlayın! Bir şablonu elinize aldıktan sonra boyamak için demircilik masasını kullanın ve bunu bir kask, tozluk, göğüs plakası veya botlara uygulayın. Artık sadece şık ve renkli değil, aynı zamanda mütevazisiniz çünkü artık maceralı seyahatlerinizle övünmek için kelimeler kullanmanıza gerek yok! Bu yıl Trails & Tales Güncellemesinde Minecraft’a katılacak olan şüpheli çakıl ve diğer yeni özelliklerin yanı sıra zırh kaplamalarına göz atın. Tüm geri bildirimlerinizi ve fikirlerinizi aka.ms/MC120Feedback adresinden bize göndermeyi ve hataları bugs.mojang.com’a bildirmeyi unutmayın.
Deneysel Özellikler
Zırh Döşemeleri
- Artık Smithing Table’da çeşitli benzersiz kaplamalarla zırhınızı görsel olarak özelleştirebilirsiniz.
- Zırh Süslemeleri, oynanış açısından hiçbir avantaj sağlamadan tamamen görseldir ve yalnızca Kasklara, Göğüs Zırhlarına, Taytlara ve Çizmelere uygulanabilir.
- Bir zırhın öğe simgesindeki tüm süsleme desenleri görsel olarak aynıdır, ancak kaplama malzemesine göre renk yine de değişecektir.
- Bir zırh parçasının hangi süsleme desenine sahip olduğunu kontrol etmek için envanterde üzerine gelebilirsiniz.
- Zırh Döşeme Smithing Şablonları dünyanın her yerinde bulunabilir ve aşağıdaki yapıların her biri kendi benzersiz Smithing Şablonunu içerir:
- Yağmacı Karakolu
- Nöbetçi Zırh Döşemesi
- Çöl Piramidi
- Kumul Zırh Döşemesi
- gemi enkazı
- Sahil Zırh Döşemesi
- Orman Tapınağı
- Vahşi Zırh Süslemesi
- Okyanus Anıtı
- Gelgit Zırh Döşemesi
- Antik şehir
- Totem Zırhı Süslemesi
- Ormanlık Konak
- Vex Zırh Kaplaması
- Cehennem Kalesi
- Kaburga Zırh Döşemesi
- Tabya Kalıntısı
- Burun Zırh Döşemesi
- Kale
- Göz Zırhı Döşemesi
- Bitiş Şehri
- Spire Zırh Kaplaması
- Demircilik Şablonları, Okyanus Anıtı dışında, ilgili yapılarında Sandıklarda bulunur. Elder Guardians, onu Sandıklarda bulmak yerine bazen yenildiğinde bir Smithing Template düşürür.
- Bazı Armor Trim Smithing Şablonları diğerlerinden daha nadirdir, bu yüzden arkadaşlarınızı etkilemek için onlara dikkat edin!
- Bir Zırh Döşemesinin iki özelliği vardır: bir model ve bir malzeme
- Desen, kırpmayı uygulamak için kullanılan Smithing Şablonu tarafından tanımlanır ve kırpmanın görsel modelini temsil eder.
- Malzeme, döşemeyi uygulamak için kullandığınız bileşenle tanımlanır ve döşemenin rengini temsil eder.
- Zırh Döşemenizin rengini tanımlamak için kullanabileceğiniz geçerli bileşenler şunlardır:
- Ütü
- Bakır
- Altın
- lapis
- Zümrüt
- Elmas
- Netherite
- Kırmızı taş
- Ametist
- Kuvars
- Yağmacı Karakolu
Bloklar
- Piglin Kafa Bloğunun kulakları artık kullanıcı araç kullanırken kanat çırpıyor
- Kiraz Soyulmuş Ahşap artık Kiraz Soyulmuş Tomruktan üretilebilir ( MCPE-168053 )
- Kiraz Yaprakları ve Kiraz İşareti dokuları güncellendi ( MCPE-168059 )
Arkeoloji özellik seti:
- Şüpheli Çakıl bloğu eklendi
Çeteler
- Cherry Grove biyomunda doğan kurbağalar artık soğuk varyant yerine ılıman varyanttır ( MCPE-168083 )
Netherite Ekipmanı
- Netherite ekipman işçiliği artık bir Netherite Yükseltme Smithing Şablonu gerektiriyor
- Netherite Yükseltme Smithing Şablonları, tüm Bastion Remnant sandıklarında rastgele bulunabilir ve her Treasure Room Bastion Remnant’ta 2 adetlik bir garanti vardır.
- Bu değişiklik çeşitli nedenlerle yapılmıştır:
- Oyuncuların Netherite’den önce Elmas ekipmanı kullanma süresini artırır
- Netherite ekipmanını oyunun ilerlemesinde daha önemli bir başarı haline getirin
- Netherite’i yeni Smithing Table işçiliği sistemine daha doğal bir şekilde uyarlar
Demircilik Şablonları
- Demirci Masaları, fiziksel ekipman yükseltmeleri ve modifikasyonları için bir iş istasyonuna dönüştürüldü.
- Bir ekipman ve malzeme parçasını birleştirmek için yuvaların yanı sıra artık Smithing Şablonları adı verilen bir öğe türü için gerekli bir yuva var.
- Smithing Şablonları, ekipmana ne tür bir yükseltme yapacağınızı tanımlar
- Hem ne tür öğeleri yükseltebileceğinizi hem de yükseltmeyi özelleştirmek için hangi bileşenlerin geçerli olduğunu belirtir.
- Şu anda iki Smithing Şablonu kategorisi vardır: Armor Trim ve Netherite Upgrade
- Smithing Şablonları, Smithing Table’daki bir öğeyi yükseltmek için kullanıldığında tüketilir.
- 7 Elmas + şablonun yapıldığı 1 blok malzeme ile Üretim Tablosunda bir Demircilik Şablonunun bir kopyasını oluşturabilirsiniz + 1 Smithing Şablonu, aynı Smithing Şablonundan 2 çıktı verir
Özellikler ve Hata Düzeltmeleri
Erişilebilirlik Özellikleri
- İksir içeriğinin rengini gizlediği için artık iksirlerin büyü parıltısı yok.
- İksirlerin renkleri, birbirlerinden daha ayırt edilebilir olmaları için ayarlandı.
- Artık Erişilebilirlik Ayarlarında değiştirilebilen, büyülü öğelerdeki parıltının varsayılan görünürlüğü azaltıldı
Bloklar
- “fence” bloğu artık “oak_fence”, “acacia_fence”, “birch_fence”, “dark_oak_fence”, “jungle_fence” ve “spruce_fence” gibi benzersiz adlara bölünmüş durumda
- Komutlar “fence” ile çalışmaya devam edecek, ancak komut isteminde yalnızca yeni çit adı önerilecek
Oynanış
- Işınlanmadan sonra deneyim küre konumu senkronizasyonu düzeltildi ( MCPE-59584 )
- Üçüncü şahıs görünümünde lavın içine girmek artık kameranın kararmasına neden olmuyor ( MCPE-166861 )
- Oyuncuların bir sunucuya veya Bölgeye ( MCPE-164765 ) bağlandıktan sonra yerel bir oyunu yüklerken yanlış veri yüklemesine neden olan bir sorun düzeltildi
- Gizli geçiş ( MCPE-167559 ) varken veya yokken oyuncu kamera yüksekliğinin yanlış olduğu bir sorun düzeltildi
Grafiksel
- Clientside Chunk Generation etkinleştirildiğinde LevelChunks artık The End boyutunda titremiyor
Kullanıcı arayüzü
- Daha önce atlanan gamepad veya klavye kullanılırken Dünyayı Düzenle menüsünde geçiş gezinme düzeltildi
- Önizlemede oturum açma ve kaydolma ekranları için güncellenmiş tasarımlar
Vanilya Paritesi
- Reklam envanteri ekranındaki arama çubuğu, klavye kullanılırken artık otomatik olarak seçiliyor
köylüler
- Köylüler artık geçerli bir pozisyonda uyanacak ve bloklardan geçmeyecek ( MCPE-142544 )
Teknik Güncellemeler
Yapay Zeka Hedefleri
- “minecraft:behavior.nearest_attackable_target” hedefindeki tanımlayıcıları hedeflemek için “bekleme süresi” alanı eklendi
Bloklar
- Süngerler artık su altında su damlası parçacıkları yaymaz ( MCPE-122138 )
komutlar
- Oyun sürümü 1.19.80 ve üzerini kullanan dünyalar için, bir komut aracılığıyla özel bir yumurtlama yumurtası elde etmek, bir aux değeri yerine yalnızca tam adıyla başarılı olabilir, örn. “/ @s ad alanı ver: aktör_spawn_egg”
- /fill /setblock ve /clone’da ( MCPE-167959 ) diğer isteğe bağlı bağımsız değişkenler kullanılırken blockState bağımsız değişkenlerine ilişkin gereksinim kaldırıldı
- Oyuncunun kamerasını veya hareketini etkin veya devre dışı olarak ayarlamaya izin veren “inputpermission” komutu uygulandı
- Sözdizimi: /inputpermission set <hedef: oyuncu> <izin: kamera | hareket> <durum: etkin | devre dışı>
- Oyuncu izin seviyelerine göre seçime izin veren “izinli” hedef seçici uygulandı
Genel
- Sürüm 1.19.80 ve üzerini kullanan davranış paketleri için, tarifler artık öğenin veri alanı için bir Molang sorgusu kabul etmez, bunun yerine öğenin tam adını kullanır, örn. { “item”: “namespace:actor_spawn_egg” } yerine { “item”: “spawn_egg”, “data”: “query.get_actor_info_id(‘namespace:actor’)” } kullanın
Deneysel Teknik Özellikler
Editör
Editör erken geliştirme aşamasındadır ve Windows PC Bedrock Preview yapılarında klavye/fare için kullanılabilir. Tartışma forumumuza katılın, hatalar gönderin, daha ayrıntılı sürüm notlarını görüntüleyin ve kreasyonlarınızı GitHub’da paylaşın .
- Özel bloklar artık blok seçicide listeleniyor
- Seçim hacmi üzerinde yapıştırma önizlemesinde z-mücadelesi düzeltildi
komut dosyası
- Form vaatleri, daha önce kullanılan dizelere kıyasla artık yazılan hatalar kullanılarak reddediliyor
Öğe Yığını
- getTags() işlevi eklendi : string[] – Öğe için tüm etiketleri döndürür
- hasTag(tag: string) işlevi eklendi : boolean – Öğe belirtilen etikete sahipse true değerini döndürür
EntityEquipmentInventoryComponent
- Bu bileşen, çetelerin ve oyuncuların ekipmanlarını manipüle etmek için kullanılır. Kullanmak için getComponent(‘equipment_inventory’) öğesini çağırın.
- getEquipment(equipmentSlot: EquipmentSlot) işlevi eklendi : ItemStack | undefined – Verilen ekipman yuvasındaki öğeyi döndürür
- getEquipmentSlot(equipmentSlot: EquipmentSlot) işlevi eklendi : ContainerSlot – Verilen ekipman yuvası için konteyner yuvasını döndürür
- setEquipment(equipmentSlot: EquipmentSlot, itemStack?: ItemStack) işlevi eklendi : void – Belirli bir ekipman yuvasındaki öğeyi ayarlar
ItemDurabilityComponent
- ItemDurabilityComponent artık yalnızca özel öğelerle değil, tüm zarar görebilir öğelerle çalışıyor
- Özellik damageRange kaldırıldı
- Ayar hasarı, [0, maxDurability] aralığının dışındaysa artık bir istisna oluşturacak
GameTest Çerçevesi
- GameTestError hata nesneleri olarak atılacak belirli GameTest istisnalarını güncelleyin