MCPE GüncellemeleriMinecraft

Minecraft Beta ve Önizleme – 1.21.30.21

Yeni bir Minecraft Önizleme ve Beta sürümü yayınlanıyor ve kaybolan tekneler, ısıya dayanıklı kar golemleri ve daha fazlası için düzeltmeler getiriyor!

Bundles hakkında merak edenleriniz için geliştiricilerimiz bundles’i Önizleme ve Beta’ya getirmek için hâlâ sıkı bir şekilde çalışıyor, bu yüzden güncellemeler için gelecekteki değişiklik günlüklerini takipte kalın!

İşte bu haftanın Önizleme ve Beta sürümlerindeki yenilikler:

Özellikler ve Hata Düzeltmeleri

Bloklar

  • Piston ile su dolu blokları dikey olarak geri çekmek artık istemcide “hayalet su” yaratmıyor ( MCPE-144222 )
  • “purpur_block” bloğu artık benzersiz “purpur_block” ve “purpur_pillar” örneklerine bölündü; daha önce kullanılmayan yontulmuş ve pürüzsüz purpur blokları geriye dönük uyumluluk için “deprecated_purpur_block_1” ve “deprecated_purpur_block_2” olarak yeniden adlandırıldı, ancak yaratıcı envanter ve komutlardan gizlendi
  • “structure_void” blok durumu kaldırıldı ve “air” varyantları temel bloğa dönüştürülecek
  • Veri odaklı bloklar için vanilya öğesi kademe düzeyinde imha hızlarını desteklemek amacıyla yeni vanilya bloğu ve öğe etiketleri eklendi
  • Tüm Kütükler, Soyulmuş Kütükler, Odunlar ve Soyulmuş Odunlar artık çeşitli senaryolarda tutarlı bir şekilde işleniyor:
    • Ağaçlara inebilen uçan yaratıklar artık bu blokları uygun iniş pozisyonları olarak tanıyacak
    • Papağanlar artık bu blokları iniş noktası olarak tercih edecekler
    • Daha önce bu davranışlar yalnızca bu blokların bir alt kümesine uygulanıyordu
  • Yosun artık herhangi bir Çit türüne yerleştirilemez, bunun yerine sadece bir alt kümesine yerleştirilebilir
  • Deniz çayırı artık herhangi bir Çit türüne yerleştirilemez, bunun yerine sadece bir alt kümesine yerleştirilebilir
  • Kaplumbağa Yumurtaları artık herhangi bir Çit türüne yerleştirilemiyor, sadece bir alt kümesine yerleştirilebiliyor
  • “cobblestone_wall” bloğu artık benzersiz örneklere bölünmüş durumda: “cobblestone_wall”, “mossy_cobblestone_wall”, “granite_wall”, “diorite_wall”, “andesite_wall”, “sandstone_wall”, “brick_wall”, “stone_brick_wall”, “mossy_stone_brick_wall”, “nether_brick_wall”, “end_stone_brick_wall”, “prismarine_wall”, “red_sandstone_wall” ve “red_nether_brick_wall” ()
  • “granite_wall”, “diorite_wall”, “andesite_wall”, “stone_brick_wall”, “mossy_stone_brick_wall” ve “prismarine_wall” artık 1,5 yıkım süresine sahip
  • “sandstone_wall” ve “red_sandstone_wall” artık 0,8’lik bir yıkım süresine sahip
  • “end_stone_brick_wall” artık 3.0 yıkım süresine sahip

Üretmek

  • Bir Havai Fişek oluştururken, ızgaraya öğeler eklemek veya ızgaradan öğeler kaldırmak, çıktı öğesini uygun şekilde güncelleyecektir ( MCPE-183455 )

Tam Klavye Oyunu

  • Tam Klavye Oyun Modu’nda oynarken JSON UI menülerinde (envanter menüleri dahil) Q ve E’nin sol ve sağ tıklama eşdeğerleri eklendi

Oynanış

  • Kötü Alamet etkisi artık herhangi bir seviyedeki Uğursuz Şişe içilerek sıfırlanabilir
  • Tekneler artık buz üzerinde kayarken kaybolmayacak ( MCPE-180432 )
  • Yapışkan Piston hareket ettirilirken bir Lectern açıldığında meydana gelebilecek bir çökme düzeltildi. Lectern artık hareket ettirildiğinde kitap ekranını kapatıyor ( MCPE-183508 )
  • Bir araçtan inmek artık bazı platformlarda oyuncuyu yerin altına sokmuyor ( MCPE-184363 , MCPE-182448 )

Genel

  • Oyun penceresini küçültüp geri yükledikten sonra yer tutucu dokuların görünmesine neden olan bir hata düzeltildi

Grafiksel

  • Banner’ların, konumlarından bağımsız olarak diğer şeffaf nesnelerden önce işlendiği sorun düzeltildi ( MCPE-130262 )

Nasıl oynanır

  • Satır çok uzun olduğunda “…” eklemek yerine, Nasıl Oynanır konu etiketleri için satır sonu yeteneği eklendi

Öğeler

  • Her Banner Desen öğesi artık alt başlık yerine adında desen türünü içeriyor ( MCPE-182508 )
  • Smithing Şablonu öğeleri artık genel “Smithing Şablonu” adı yerine şablon türlerine göre adlandırılıyor
    • Bunun yerine, gezinme metnindeki bir alt başlık aracılığıyla bir Smithing Şablonu olduklarını belirtiyorlar
  • Her Banner Deseni öğesine, birbirlerini daha iyi ayırt edebilmeleri için benzersiz öğe dokuları verildi
  • Illager Banner, Java Sürümüyle uyumlu olması için Ominous Banner olarak yeniden adlandırıldı

Çeteler

  • Sabit özel varlığın adının ölüm mesajlarında doğru şekilde görünmemesi sorunu giderildi ( MCPE-158447 )

Çok oyunculu

  • Oyun içindeki davet ekranının doğru alt durumu göstermediği sorun düzeltildi

Nadirlik

  • Çeşitli öğeler ve blokların atanan nadirlikleri değiştirildi ( MCPE-182414 )
    • Bu nadirlik değişiklikleri gelecekteki bir anlık görüntüde Java Edition’a geldiğinde, tüm öğe ve blok nadirlikleri her iki platformda da eşit olacak
  • Nadirlik, bir öğenin veya bloğun adını görüntülemek için kullanılan rengi belirleyen bir kategori kümesidir
    • Oyun oynanışına bir etkisi yoktur, ancak bir şeyin elde edilmesinin ne kadar zor olduğunu belirtmek için kullanılır
    • Varsayılan olarak, aksi belirtilmediği sürece, tüm öğeler ve bloklar, adlarını beyaz renkte gösteren Ortak nadirliğine sahiptir
  • Oyundaki tüm öğelerin ve blokların nadirliğini, bunları elde etmenin mevcut zorluğunu daha doğru bir şekilde yansıtacak şekilde yeniden değerlendirdik; aşağıdaki yönergeleri göz önünde bulundurduk:
    • Aşağıdaki faktörlere bağlı olarak öğeler ve bloklar daha nadir hale gelir:
      • Bunu ganimet tablosunda, çete düşüşleri dahil, bulma şansı
      • Bunu elde etmek için gereken seyahat miktarı
      • Herhangi bir engelin üstesinden gelinmesinin zorluğu, onu elde etmek için
      • Dünyada var olan o öğenin veya bloğun olası miktarı
    • Üretilebilen herhangi bir öğe veya blok, üretim bileşenlerinin en yüksek nadirliğini miras almalıdır
      • Örneğin, bir Topuzun Destansı nadirliği vardır çünkü bileşenlerinden biri (Ağır Çekirdek) Destansı nadirliğe sahiptir
      • Benzer şekilde, yalnızca Ortak işçilik malzemelerine sahip olan herhangi bir işlenmiş ürün de Ortak olmalıdır
    • Aşağıdaki listeler, o nadirlik kategorisine geçen öğeleri ve blokları ayrıntılı olarak açıklamaktadır

Yaygın

  • Son Kristal
  • altın Elma

Epik

  • Elitra
  • Ejderha kafası
  • Sessizlik Zırhı Döşemesi

Nadir

  • Büyülü Altın Elma
    • Büyülü Altın Elmalar, hem Antik Kentlerde hem de Deneme Odalarında erişilebilir olması nedeniyle son yıllarda daha yaygın hale geldi ve bu da Destansı yerine Nadir olarak sınıflandırılmasını gerektirdi
  • Üç dişli mızrak
    • Son zamanlarda Trident’in nadirliğini Yaygın’dan Destansı’ya çıkardık, ancak yeniden değerlendirdikten sonra Ağır Çekirdekler veya Elytra gibi Destansı kategorideki diğer öğelerden elde edilmesinin daha kolay olduğunu düşündük
  • Cehennem yıldızı
  • Koğuş Zırhı Döşemesi
  • Göz Zırhı Döşemesi
  • Vex Zırh Kaplaması
  • Spire Zırh Kaplaması
  • Wither İskelet Kafatası
  • Skull Charge Afiş Deseni
    • Artık Wither Skeleton Kafatasları Nadir olduğuna göre, bu afiş desenleri de Nadir olmalı
  • Şey Afiş Deseni
    • Artık Büyülü Altın Elmalar Nadir olduğuna göre, bu afiş desenleri de Nadir olmalı
  • Aşağıdaki Müzik Diskleri:
    • Domuz adımı
    • diğer taraf
    • Yaratıcı

Sıra dışı

  • Koklayıcı Yumurta
  • Zincir Posta Miğferi
  • Zincir Zırh Göğüs Zırhı
  • Zincir Posta Taytları
  • Zincir Posta Botları
  • Kurtarma Pusulası
  • Disk Parçası 5
  • Nautilus kabuğu
  • Yankı Parçası
  • Keçi Boynuzları
  • Seramik Parçaları
  • Uğursuz Şişeler
  • Uğursuz Afiş
  • Netherite Yükseltmesi
  • Sentry Zırh Kaplaması
  • Kumul Zırhı Döşemesi
  • Sahil Zırh Döşemesi
  • Vahşi Zırh Döşemesi
  • Gelgit Zırhı Döşemesi
  • Burun Zırhı Döşemesi
  • Kaburga Zırhı Döşeme
  • Wayfinder Zırh Döşemesi
  • Şekillendirici Zırh Döşeme
  • Yükseltici Zırh Döşemesi
  • Ana Zırh Düzenlemesi
  • Akış Zırhı Döşeme
  • Cıvata Zırh Kaplaması
  • Aşağıdaki Müzik Diskleri:
    • 13
    • Kedi
    • Bloklar
    • Cıvıldamak
    • Yaratıcı (Müzik Kutusu)
    • Uzak
    • Alışveriş merkezi
    • Melohi
    • Çelik
    • Sokak
    • Koğuş
    • 11
    • Beklemek
    • Kalıntı
    • 5
    • Uçurum

Diyarlar

Dokunmatik Kontroller

  • Dokunmatik kontroller için geliştirilmiş yeni d-pad. Artık daha kompakt, geri strafing düğmeleri ve beklenmedik kamera hareketini önlemek için kamera girişinin alınmadığı dışarıda biraz genişletilmiş bir bölge içeriyor. Kontrolleri özelleştirirken, çapraz düğmeler de görünür
  • HUD’u gizle komutunun d-pad dokunmatik kontrolünü gizlemediği bir hata düzeltildi ( MCPE-184157 )

Duruşma Odaları

  • Koridorlara, daha büyük bir odaya açılan kısa mücadeleler olan “Karşılaşmalar” da dahil olmak üzere yeni varyasyonlar eklendi.
  • Kesişimlerdeki yatakların renkleri artık rastgele. ( MCPE-180424 )  
  • Odanın girişindeki boş sandıklar, oyunculara bunların imha ve envanter yönetimi için olduğunu daha iyi göstermek için Hazne ve Fıçı ile değiştirildi!
  • Sabit birden fazla deneme odası şablonunun eksik veya yanlış bloğu var ( MCPE-176952 )
  • Sabit erişilemeyen tuzaklar Deneme Odası’ndaki duvarların arkasında oluşabilir ( MCPE-180912 )
  • Deneme odalarındaki bazı slime deneme yumurtlama yerleri, oyuncu müdahalesi olmadan slime üretmeyecek
  • Sabit Ominous Vault’un Kaide ve oda_1/2’de oluşturulamaması sorunu giderildi

Kullanıcı arayüzü

  • Abonelik satın alırken oluşabilen bir yumuşak kilitlenme düzeltildi
  • Oyuncunun Uğursuz Şişe tuttuğunda ‘İçecek’ etkileşim isteminin görüntülenmemesine neden olan hata düzeltildi
  • Oyuncu sağlığının yukarı yuvarlanması yerine aşağı yuvarlanmasına neden olan ve HUD’un bazen yalnızca boş sağlık simgeleri göstermesine neden olan bir hata düzeltildi ( MCPE-183157 )
  • Sohbet çıktısının kaydırma konumu, oyun ekranı yeniden odaklandıktan sonra konumunu korur
  • Başka bir cihazda oturum açmak için URL’yi microsoft.com/link olarak kısalttı

Vanilya Paritesi

  • Suya düşen varlıklar artık Java Edition’daki ( MCPE-44120 ) aynı sıçrama sesini çıkarıyor
  • Bağımsız bir İskele bloğunun bir Yapı Bloğunun üstüne yerleştirilemediği bir hata düzeltildi ( MCPE-169818 )
  • Ateş Direncine sahip Kar Golemleri artık sıcak biyomlarda hasar almıyor ( MCPE-94448 )
  • Oyulmamış Balkabağı blokları artık Kar Golemleri ve Demir Golemleri oluşturmak için kullanılamayacak ( MCPE-33801 )
  • Bir eşya büyülendiğinde, nadirlik durumu artık temel nadirliğine bağlı olarak artıyor
    • Bir öğenin temel nadirliği Yaygın veya Yaygın Olmayan ise, büyülendiğinde Nadir hale gelir
    • Bir öğenin temel nadirliği Nadir ise, büyülendiğinde Destansı hale gelir
    • Bir öğenin temel nadirliği Destansı ise, büyülendiğinde Destansı kalır

Teknik Güncellemeler

Eklentiler ve Script Motoru

  • Dünya birleştirme akışındaki paketlerden kullanım dışı bırakılmış davranış paketi indirmeyle ilgili kod kaldırıldı

API

  • @minecraft/server sürüm 1.3.0 yayımlandı
    • Not: Bu, Önizleme sırasında hala değişebilir
  • @minecraft/server sürüm 1.4.0-beta eklendi
  • Player’da isEmoting yönteminin düzeltilmesi ( MCPE-180083 )
  • Etkinlikten sonra playerEmoteWorld Beta’dan 1.14.0’a yayınlandı
  • BlockRecordPlayerComponent sınıfı betadan 1.14.0’a yayımlandı
  • UIManagerclass Beta’dan 1.3.0’a yayımlandı
  • EntityQueryPropertyOptions beta sürümünden 1.14.0 sürümüne yayımlandı 
  • EntityStrengthComponent betadan 1.13.0’a taşındı 

Bloklar

  •  ‘den  minecraft:repeating_command_block değiştirildiğinde yürütülmemesi için  düzeltildi  .needs redstoneautomatic
  • Özel bir bloğun temel Redstone özelliklerini kontrol eden ‘minecraft:redstone_conductivity’ bileşeni eklendi

Komutlar

  • / locate yapı  komutu çıktısı artık bulunan yapının adı yerine tanımlayıcısını görüntüler

Editör

  • Yenilenen İstemci Widget Sistemi
    • İstemci Widget sistemi, temel widget işlevselliği için bileşenleri kullanacak şekilde yeniden düzenlendi
    • Editör’ün dünya içi widget oluşturmasına yardımcı olmak için Editör İstemcisi Oluşturucu Yardımcı Hizmeti eklendi
    • Gizmo hareketi tamamen serbest hareket edecek ve serbest bırakıldığında ızgaraya oturacak şekilde değiştirildi
    • Varlıklar, Metin, Gizmolar, Yükseklik Kılavuzu ve temel Render Primitifleri için yeni widget bileşenleri eklendi
  • PropertyPane API’sine yönelik ek güncellemeler
    • Tür güvenli IObservableProp değerini kullanan addComboBox API’si lehine IPropertyPane addBlockPicker ve addEntityPicker yöntemleri kaldırıldı
      • IComboBoxPropertyItem ve IComboBoxPropertyItemOptions arayüzleri eklendi
      • ComboBox, ComboBoxPropertyItemDataType ile ek doğrulama için farklı veri türlerini destekler. Varlık ve Blok türleri eski bileşene benzer şekilde çalışır, Özel tür kullanıcı tanımlı listeye izin verir ve varsayılandır
    • Tür güvenli IObservableProp değer API’sini kullanan alternatif bir Özellik Bölmesi addNumberAPI eklendi
      • Yeni özellik öğesi için INumberPropertyItemand INumberPropertyItemOptions arayüzleri eklendi
      • Çanta numarası öğesini addNumber_deprecated olarak oluşturmak için yeniden adlandırılan işlev
    • Giriş alanları için güncellenmiş tema renkleri ve ortalanmış sayı giriş alanı değerleri
    • Tür güvenli IObservableProp değerini kullanan alternatif bir Özellik Bölmesi addDropdownAPI eklendi
      • Yeni özellik öğesi için IDropdownPropertyItem, IDropdownPropertyItemOptions ve IDropdownPropertyItemEntry arayüzleri eklendi. Her açılır liste girişi artık bir görüntü oluşturmak için imageData?: ImageResourceData özelliğini destekliyor
      • Özellik çantası numarası öğesini oluşturmak için işlev yeniden adlandırıldı addDropdown_deprecated
    • Açılır menü kullanıcı arayüzü öğeleri için sabit tema ve içerik hizalama sorunları giderildi
    • Tür güvenli IObservableProp değer API’sini kullanan alternatif bir Property Pane addColorPicker API’si eklendi
      • Yeni özellik öğesi için IColorPickerPropertyItemand IColorPickerPropertyItemOptions arayüzleri eklendi
      • Özellik çantası renk seçici öğesini oluşturmak için işlev addColorPicker_deprecated olarak yeniden adlandırıldı
    • Tür güvenli IObservableProp değer API’sini kullanan alternatif bir Property Pane addString API’si eklendi
      • Yeni özellik öğesi için IStringPropertyItemand IStringPropertyItemOptions arayüzleri eklendi
      • Özellik çantası dize öğesini addString_deprecated olarak oluşturmak için yeniden adlandırılan işlev
    • Eksik Çağırma Aracı simgesi düzeltildi
    • “ExtensionContext.settings.theme”ye şu işlevler eklendi: addNewTheme(name: string): void, deleteTheme(name: string): void, getCurrentTheme(): string ve updateThemeColor(name: string, key: ThemeSettingsColorKey, newColor: minecraftserver.RGBA): void. Bu işlevler, “minecraft:default” veya herhangi bir yerleşik tema kendilerine geçirildiğinde fırlatır. updateThemeColor ve deleteTheme, tema mevcut değilse de fırlatır.
    • Blok seçici modaline blok resim desteği eklendi
    • Blok veya varlık seçicide belirli karakterlerin yazılmasının bir hataya neden olduğu hata düzeltildi
    • Olasılık paleti öğesine halihazırda var olan bloğun eklenmesini önlemek için doğrulama eklendi
    • “ExtensionContext.settings.theme”ye şu işlevler eklendi: addNewTheme(name: string): void, deleteTheme(name: string): void, getCurrentTheme(): string ve updateThemeColor(name: string, key: ThemeSettingsColorKey, newColor: minecraftserver.RGBA): void. Bu işlevler, “minecraft:default” veya herhangi bir yerleşik tema kendilerine geçirildiğinde fırlatır. updateThemeColor ve deleteTheme, tema mevcut değilse de fırlatır.

Varlık Bileşenleri

  • “behavior.fire_at_target” artık Vanilla içeriğiyle sınırlı değil
    • Bu hedef, bir varlığın gecikmeli bir atış yaparak saldırmasına olanak tanır
  • “behavior.jump_around_target” artık Vanilla içeriğiyle sınırlı değil
    • Bu hedef, bir varlığın bir hedefin üzerinden ve etrafından atlamasına olanak tanır
  • “behavior.move_around_target” artık Vanilla içeriğiyle sınırlı değil
    • Bu hedef, bir varlığın bir hedef etrafında hareket etmesine olanak tanır

Oynanış

  • Kullanıcının üçüncü şahıs bom kameraları için kameranın pivot noktasını varlığın merkezinden değiştirebilmesi için varlığın ofsetini açığa çıkardı

Genel

  • Güncellenen Özellik Kuralları belgeleri
  • İçerik günlükleri etkinleştirildiğinde ekranda hangi düzeyde içerik günlüklerinin görüntüleneceğini değiştiren ayarların Oluşturucu bölümüne GUI Günlük Düzeyi seçeneği eklendi

Öğeler

  • 1.10 verilerinde minecraft:icon’dan icon_name ile bir simge bulunamazsa içerik hatası ekler
  • Öğe bileşenlerinin uzak istemcilerde başlatılmadığı bir sorun düzeltildi ()
  • Bir öğenin nadirliğini belirtmeye izin veren “minecraft:rarity” öğe bileşeni eklendi
    • Aşağıdaki değerleri kabul eden tek bir “değer” alanı vardır:
      • “yaygın”
      • “nadir”
      • “nadir”
      • “epik”
    • Ayrıca şu şekilde satır içi bir değer olarak da yazılabilir: “minecraft:rarity”: “uncommon”
    • Öğenin nadirliği, adının hangi renkte kullanılacağını belirleyecek
      • Öğenin “minecraft:hover_text_color” bileşeni belirtilmişse, bu gezinme metni rengi öncelik kazanır ve nadirlik rengi yerine kullanılır

Ganimet Tabloları

  • Ganimet tabloları için, iksir kimliğine sahip uyumlu öğelerin iksir türünü ayarlayabilen “set_potion” öğe işlevi eklendi
    • Aşağıdaki id değerlerini kabul eden tek bir “id” alanı vardır:
      • “su”
      • “sıradan”
      • “uzun_sıradan”
      • “kalın”
      • “garip”
      • “gece görüşü”
      • “uzun_gece_görüş”
      • “görünmezlik”
      • “uzun_görünmezlik”
      • “zıplama”
      • “uzun_sıçrama”
      • “güçlü_sıçrama”
      • “yangına_dayanıklılık”
      • “uzun_ateş_direnci”
      • “hız”
      • “uzun_hız”
      • “güçlü_hız”
      • “yavaşlık”
      • “uzun_yavaşlık”
      • “güçlü_yavaşlık”
      • “suda nefes almak”
      • “uzun_su_nefes_alma”
      • “iyileştirme”
      • “güçlü_iyileşme”
      • “zarar verme”
      • “güçlü_zarar_verme”
      • “zehir”
      • “uzun_zehir”
      • “güçlü_zehir”
      • “yeniden canlanma”
      • “uzun_yenilenme”
      • “güçlü_yenilenme”
      • “kuvvet”
      • “uzun_güç”
      • “güçlü_güç”
      • “zayıflık”
      • “uzun_zayıflık”
      • “solmak”
      • “kaplumbağa_usta”
      • “uzun_kaplumbağa_efendisi”
      • “güçlü_kaplumbağa_efendisi”
      • “yavaş_düşen”
      • “uzun_yavaş_düşen”
      • “rüzgar_yüklü”
      • “dokuma”
      • “sızan”
      • “istila edilmiş”
    • Aşağıdaki öğe türleri “set_potion” fonksiyonuyla uyumludur:
      • İksir
      • Kalıcı İksir
      • Sıçrama İksiri
      • Ok

Yapılar

  • Sabit minecraft:structure_blockdebug sınırlayıcı kutu oluşturma, istemciler başlangıçta bir tane içeren sunucu dünyalarını yüklediğinde

Deneysel Teknik Güncellemeler

Eklentiler ve Script Motoru

  • Blok geometri dosyasına “item_display_transforms” denetimi eklendi. Bu, bir bloğun UI’de, oynatıcıda ve zeminde yüzerken görsel olarak nasıl temsil edileceğini denetler. minecraft:geometry json nesnesinin içinde bulunur ve geometry format_version 1.21.0 ve “Yaklaşan Yaratıcı Özellikleri” geçişini gerektirir
    • Varsayılan değerler örneği:
      • “item_display_transforms”: { “gui” : { “translation”: [0, 0, 0], “rotation”: [30, 225, 0], “scale”: [0.625, 0.625, 0.625], “rotation_pivot” : [0, 0, 0], “scale_pivot” : [0, 0, 0], “frame_fit_to_frame” : true }, “firstperson_righthand”: { “translation”: [0, 0, 0], “rotation”: [0, 45, 0], “scale”: [0.4, 0.4, 0.4], “rotation_pivot” : [0, 0, 0], “scale_pivot” : [0, 0, 0] }, “firstperson_lefthand”: { “translation”: [0, 0, 0], “dönme”: [0, -135, 0], “ölçek”: [0,4, 0,4, 0,4], “dönme_pivotu”: [0, 0, 0], “ölçek_pivotu”: [0, 0, 0] }, “üçüncü_kişi_sağ_el”: { “çeviri”: [0, 2,5, 0], “dönme”: [75, 45, 0], “ölçek”: [0,375, 0,375, 0,375], “dönme_pivotu”: [0, 0, 0], “ölçek_pivotu”: [0, 0, 0] }, “üçüncü_kişi_sol_el”: { “çeviri”: [0, 2,5, 0], “dönme”: [75, 45, 0], “ölçek”: [0,375, 0,375, 0,375], “dönme_pivotu”: [0, 0, 0], “ölçek_pivotu”: [0, 0, 0] }, “zemin”: { “çeviri”: [0, 3,0, 0], “dönme”: [0, 0, 0], “ölçek”: [0,25, 0,25, 0,25], “dönme_pivotu”: [0, 0, 0], “ölçek_pivotu”: [0, 0, 0] }, “sabit”: { “çeviri”: [0, 0, 0], “dönme”: [0, 0, 0], “ölçek”: [0,5, 0,5, 0,5], “dönme_pivotu”: [0, 0, 0], “ölçek_pivotu”: [0, 0, 0] }, “kafa”: { “çeviri”: [0, 0, 0], “dönme”: [0, 0, 0], “ölçek”: [1, 1, 1], “dönme_pivotu” : [0, 0, 0], “ölçek_pivotu” : [0, 0, 0] } }

API

  • OyuncuEtkinliktenÖnceBloklaEtkileşimeGeçer
    • readonly isFirstEvent: booleanto beta özelliği eklendi. Bu değer, olay oyuncunun ilk etkileşim düğmesine basması üzerine tetiklenirse doğru, etkileşim düğmesini basılı tutması üzerine tetiklenirse yanlış olacaktır.
  • OyuncuEtkinliktenSonraBloklaEtkileşimeGeçer
    • readonly beforeItemStack?: ItemStack betaya eklendi. Bu, etkileşim başarılı olmadan önce oyuncunun seçtiği öğedir.
    • readonly isFirstEvent: boolean özelliği betaya eklendi. Bu değer, olay oyuncunun ilk etkileşim düğmesine basması üzerine tetiklenirse doğru, etkileşim düğmesine basılı tutulması üzerine tetiklenirse yanlış olacaktır.
    • Bu olay sonrası artık her zaman boş bir elde tetiklenmeyecek. Olay sonrası tetiklenmesi için blokla etkileşimin başarılı olması gerekir.
  • OyuncuEtkinliktenSonraVarlıklaEtkileşimeGeçer
    • readonly beforeItemStack?: ItemStack betaya eklendi. Bu, etkileşim başarılı olmadan önce oyuncunun seçtiği öğedir.
    • Önceki etkinliği iptal etmek artık sonraki etkinliği tetiklemeyecek
    • Bu olay artık yalnızca başarılı bir etkileşimde tetiklenecek

Grafiksel

  • Android’in Mali cihaz ailesindeki çeşitli sorunlar düzeltildi, özellikle de Ertelenmiş Teknik Önizleme’deki ( MCPE-175207 ) “çizgili gölgeler” hatası
  • Güneş aydınlatması ve güneş rengi için anahtar kare değerleri enterpole edilirken yanlış bir ofset kaldırıldı. Güneş aydınlatması ve güneş rengi için anahtar kare değerleri artık diğer zaman tabanlı anahtar kare değerleriyle tutarlıdır. Oluşturucuların herhangi bir güneş aydınlatması ve renk anahtar karesini 0,5 oranında kaydırması gerekecektir. Oluşturucu portalındaki belgeler buna göre güncellendi
  • Ertelenmiş Teknik Önizleme’de Doku Setleri aracılığıyla Alt Yüzey Saçılımı’nı veri odaklı kullanma yeteneği eklendi. Bu efekt, ışığın nesnelerin yüzeyine, balmumu, yapraklar veya deri gibi belirli bir miktara kadar nüfuz etmesini sağlar. Daha önce yapraklarda bulunan varsayılan alt yüzey efekti, paketlerin kendi dokularını sağlaması lehine kaldırıldı. Oluşturucular, belirli bloklar, çeteler vb. üzerinde efekti etkinleştirmek için doku seti JSON’larında “metalness_emissive_roughness” yerine “metalness_emissive_roughness_subsurface” kullanabilirler. Alt yüzey değerleri, sağlanan dokunun alfa kanalından çekilir. Daha fazla bilgi için Oluşturucu portalındaki güncellenmiş belgelere bakın
    • Bu yeni alanın yalnızca “1.21.30” biçim sürümüne sahip doku kümesi JSON’larında mevcut olduğunu unutmayın
  • Ertelenmiş Teknik Önizleme için renk derecelendirme JSON şeması, artık vurgulama ve gölgeye özgü renk derecelendirme ayarlarının açıkça etkinleştirilmesini gerektirecek şekilde değiştirildi. Daha fazla bilgi için Creator portalındaki güncellenmiş belgelere bakın
  • Editörün Ertelenmiş Grafik Ayarlarına vurgu ve gölge renk derecelendirme denetimleri eklendi
  • Ertelenmiş Teknik Önizleme’de yayıcı doygunluk azaltmayı veriye dönüştürme yeteneği eklendi. Daha fazla bilgi için Creator portalındaki güncellenmiş belgelere bakın
  • Ertelenmiş Teknik Önizleme’de büyülü öğeler için destek eklendi
  • Ertelenmiş Teknik Önizleme’de Yükseltme etkinleştirildiğinde oyuncunun elindeki eşyayı salladığında oluşan lekelenme veya “gölgelenme” eserleri azaltıldı
  • Nokta ışıklarından belirli nesnelerin gölge oluşturmamasına neden olan çeşitli sorunlar düzeltildi ve nokta ışık kaynakları, Gecikmeli Teknik Önizleme’de artık gölge oluşturamayacak şekilde değiştirildi 

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Emek veriyorum ve sizlerden karşılığını bekliyorum. Kazançlarım zaten yetersiz ve bu yüzden Reklam engelleyici özelliğinizi devre dışı bırakmanızı istiyorum. Anlayışınız için teşekkürler.