MCPE GüncellemeleriMinecraft

Minecraft Beta ve Önizleme – 1.21.50.25

Son önizleme ve beta güncellemesinden beri soluk bahçede dolaşıyorum ve söyleyeyim ki gıcırdayan sesler en iyi oda arkadaşı değil. Neyse ki bu hafta soluk bahçeye iki yeni özellik geliyor.

reçine ve göz çiçekleri! Reçine, gıcırdayan seslerle karşılaştıktan sonra üretebileceğiniz yeni bir blok (bulaşıklarını yıkamasını istemeyi deneyin…) ve göz çiçekleri, soluk bahçeye özgü, geceleri açan bir çiçek. Hatta biraz turuncu bir ışıltıyla bile açıyorlar, bu yüzden belki de çıkış yolumu bulmama yardımcı olurlar! Her zamanki gibi, bu yeni özellikler hakkında geri bildirimlerinizi aka.ms/mcgamedropfeedback adresinden almak istiyoruz ve herhangi bir hatayı bugs.mojang.com adresinden bildirebilirsiniz ! Bu haftaki diğer yenilikler şunlar:

Yeni Özellikler ve Hata Düzeltmeleri

Reçine

  • Reçine Kümeleri yeni çok yüzlü bir bloktur:
    • Gıcırdayan Kalp yok edildiğinde düşer
    • Gıcırdayan Kalp saldırıya uğradığında Gıcırdayan Kalbin etrafına yerleştirilir
    • Reçine Bloğu haline getirilebilir
    • Bir fırında Reçine Tuğlalara sertleştirilebilir
    • Zırhı kesmek için kullanılabilir
  • Reçine Tuğlalar Reçine Tuğla setine işlenebilir:
    • Tuğla blok
    • Merdiven
    • Duvarlar
    • Levhalar
    • Yontulmuş Reçine Tuğla bloğu
  • Her ikisi de Woodland Mansion’daki Sandıklarda bulunabilir
  • Reçine Blokları, iki Soluk Meşe Kütüğü kullanılarak Gıcırdayan Bir Kalbe dönüştürülebilir

Göz çiçeği

Göz çiçekleri, Pale Garden biyomunda oluşan yeni çiçeklerdir. Benzersiz özellikleri:

  • İki çeşidi vardır: Kapalı ve Açık Göz Çiçeği
  • Göz çiçekleri günün saatine göre iki varyant arasında geçiş yapar
    • Gece boyunca, Göz Çiçekleri Açık hale gelecek
    • Gün boyunca kapalı olacaklar
    • Gündüz/gece döngüsü olmayan boyutlarda olduğu gibi kalacaklar
  • Yere ekilen göz çiçekleri birbirleriyle iletişim kuracak ve birbirlerinin açılıp kapanmasına yardımcı olacaklardır.
  • Açık Göz Çiçekleri’nin geceleri parlayan gözleri vardır
  • Göz çiçekleri, Soluk Bahçe biyomunda çimenlerin kemik öğütülmesiyle elde edilebilir
  • Arılar Göz Çiçekleriyle etkileşime girdiklerinde zehirlenirler
  • Göz Çiçeğinden yapılan Şüpheli Yahni, çeşidine bağlı olarak Körlük veya Mide Bulantısı etkisine sahip olacaktır.
  • Kapalı ve Açık Göz Çiçeklerinden sırasıyla Gri veya Turuncu Boya elde edilebilir

Soluk Bahçe

  • Ayrıca, Pale Garden gökyüzünün ufuktaki rengini Java’ya daha yakın olacak şekilde ayarladım
  • Soluk Meşe İşaret modeli ve kullanıcı arayüzünün dokusu diğer işaretlerle tutarlılık açısından ayarlandı ( MCPE-187306 )
  • Soluk Meşe Fidanları artık kompostlanabilir ( MCPE-187457 )
  • Soluk Asılı Yosun artık diğer Yosun ve Soluk Yosun bloklarıyla aynı sesleri kullanıyor ( MCPE-187327 )
  • Pale Hanging Moss ortam sesinin frekansı artırıldı
  • Soluk Meşe Fidanlarından yetiştirilen Soluk Meşe ağaçlarında artık Soluk Asılı Yosun oluşmuyor

Gıcırdayan Kalp

  • Doğal olarak üretilen Gıcırdayan Kalpler artık İpek Dokunuş ile toplandığında bile 20 ila 24 deneyim düşürüyor
  • Gıcırdayan Kalp ortam sesinin frekansı artırıldı
  • Etkin olmayan Gıcırdayan Kalbin dokusu, etkin durumuyla daha tutarlı olacak şekilde güncellendi ( MCPE-187395 )

Gıcırdama

  • Şiddetli Gıcırtıların hızı artırıldı
  • Gıcırtılar artık daha fazla saldırı hasarı veriyor
  • Gıcırdayan Kalp yok edildiğinde, Gıcırdayan Kalp parçalanmadan önce birkaç saniyeliğine seğirecek
  • Gıcırdayan Kalp tarafından oluşturulan Gıcırtılar, bir Oyuncu ile 5 saniyeden uzun süre bir delikte sıkıştığında parçalanacaktır
    • Bu, olası bir yumuşak kilidin önüne geçer çünkü yenilmez Gıcırtı, oyuncunun madencilik yapmasını veya herhangi bir blok yerleştirmesini engeller ve Gıcırtı’nın ortadan kalkması için dünyadan çıkıp tekrar girmesini gerektirir.
  • Gıcırdayan bir parçalanma artık yakındaki Sculk Katalizörlerinin çiçek açmasına neden oluyor
    • Ancak, Gıcırdayan herhangi bir XP düşürmediğinden hiçbir Sculk yerleştirilmeyecek
  • Gıcırdayan’ın yürüme animasyonu güncellendi
  • Gıcırdayan’ın saldırı animasyonu güncellendi
  • Gıcırdayan Kalp tarafından oluşturulan bir Gıcırdayan artık bloklara zarar vermekten kaçınmıyor
  • Komut veya Spawn Egg ile ortaya çıkan bir Gıcırtı artık Ateş ve Lava’ya karşı yenilmez değil
  • Komut veya Spawn Egg ile oluşturulan bir Gıcırtı artık bloklara zarar vermekten kaçınıyor
  • Creaking’in saldırı hızı Java ile eşleşecek şekilde düşürüldü ( MCPE-187309 )

Özellikler ve Hata Düzeltmeleri

Bloklar ve Öğeler

  • Aşağıdaki bloklar artık sadece kazma ile kırıldığında düşecek: Yüksek Fırın, Kazan, Dağıtıcı, Damlalık, Büyü Masası, Fırın, Hazne ve Tütsüleme Fırını ( MCPE-33950 )
  • Destek gerektiren aşağıdaki bloklar artık herhangi bir aletle kırıldığında her zaman düşüyor: Tüm Bakır Kapılar, Demir Kapı, Ağır Ağırlıklı Basınç Plakası, Hafif Ağırlıklı Basınç Plakası, Cilalı Blackstone Basınç Plakası ve Taş Basınç Plakası
  • Tomurcuklanan Ametist artık uygunsuz bir araçla kazılması daha yavaş
  • Aşağıdaki bloklar (her zaman düşer) artık yanlış araç kullanıldığında daha hızlı kazılır: Bell, Brewing Stand, Crafter, Ender Chest, Lantern ve Soul Lantern. Ender Chest’in, düşme bir Ender Chest olmasa bile ‘her zaman düşen blok’ olarak kabul edildiğini unutmayın ( MCPE-176374 )
  • Shulker Kutusunun renginin ismin bir parçası olarak listelenmediği bir sorun düzeltildi
  • Çimen ve Nylium artık Slime, Honey, Hopper veya Kimyasal Isı (Eğitim Sürümü bloğu) altındayken Kir ve Netherrack’e dönüşmüyor
  • Grass ve Nylium artık Observer’ın altındayken Dirt ve Netherrack’e dönüşüyor

Özellikler

Oyun Oynanışı

  • /camera komutu kullanıldığında kamera artık X ve Y eksenleri etrafında doğru şekilde dönüyor
  • Boş bir Paket kullanmak artık hem birinci hem de üçüncü şahısta bir animasyonun oynatılmasına neden oluyor
  • Tekne veya Devedeki ikinci yolcu da artık boş bir parçaya çarptığında uyarı mesajı alacak.

Genel

  • Oyuncu yumurtlama algoritması iyileştirildi, böylece su veya toz karda yumurtlamak daha zor hale getirildi. ( MCPE-120237 )

Grafiksel

  • Kelp’in istenmeyen koyu renk tonu kaldırıldı

Öğeler

  • Ateşlenen tüm mermiler artık TNT ve TNT bloklu Minecart’ı tutuşturuyor ( MCPE-183512 )
  • Soluk Meşe İşareti ve Soluk Meşe Asılı İşaret öğelerinin dokuları diğer işaretlerle tutarlılık sağlamak için ayarlandı

Çeteler

  • Breeze artık sağlam bir yüzeyde değilse doğru rölanti sesini çalıyor ( MCPE-180023 )

Diyarlar

  • Realms Stories Ayarlarından Opt-out seçeneği kaldırıldı, artık Zaman Çizelgesi sekmesinde yer alıyor
  • Oyuncuların aktif bir Diyarda yeni bir dünya oluşturamamasına neden olan sorun düzeltildi

Ses

  • Islak Süngerler artık doğru blok seslerini çalıyor

Duruşma Odaları

  • End_2’deki sandığın içeriği bir ganimet tablosuna referans verecek şekilde değiştirildi

Kullanıcı Arayüzü

  • Kalkan öğelerinin boyutu artık öğe yuvalar arasında taşındığında değişmiyor
  • Bir oyuncunun imlecinin altına taşınan paketler artık araç ipuçlarını doğru şekilde güncelliyor
  • Artık, üretilen öğeleri pakete eklemek için bir paketle üretim çıktısı toplamak mümkün
  • Dokunmatik Kontroller: Kontrol özelleştirmesi sırasında teknelerin etkileşime girebildiği bir hata düzeltildi. ( MCPE-184404 ) ( MCPE-184406 )
  • Dokunmatik kontroller: Joystick modlarında, uçmayı durdurmak için artık “yukarı uç”a iki kez dokunmak mümkün. ( MCPE-185237 )
  • Dokunmatik kontroller: Uç yukarı ve aşağı uç düğmelerine hızlı bir şekilde dokunmak artık oyuncunun uçmasını durdurmuyor. ( MCPE-185236 )
  • Sıcak çubuktaki araçlar artık dayanıklılıkları azaldığında animasyon göstermiyor ( MCPE-186979 )
  • Oyuncu Gamepad’i kullanırken Komut Bloğu UI’sinden ‘X’ kapatma düğmesini kaldırın
  • Kötü girişli IP adreslerinin Yeni Sunucular Sekmesinde (Yalnızca Önizleme) harici bir sunucuya katılmadan önce düzgün bir şekilde doğrulanmamasına neden olan bir sorun düzeltildi
  • Dokunmatik ekranlı cihazlarda bir Paketin araç ipucunda seçildiğinde artık öğenin adını gösteren bir açılır pencere görünüyor

Teknik Güncellemeler

API

  • addNewTheme()’e name ve parentThemeId’nin isteğe bağlı ek argümanları eklendi. İşlev aracılığıyla geçerli bir parentThemeId geçirildiğinde, yeni oluşturulan tema, tüm tema renk özelliklerini ebeveynden devralır.

Biyomlar

  • 1.17.40’tan önce oluşturulan parçaların okyanus benzeri sis, gökyüzü rengi ve yaratıkların ortaya çıkmasıyla Okyanus biyomları gibi davranabildiği bir sorun düzeltildi ( MCPE-186928 )

Editör

  • Biyomları bulmaya yardımcı olmak için yeni Bulma aracı eklendi
  • Editör başlangıcında günün saati Öğlen olarak sabitlenir
  • Odaklanmada animasyonlu bir anahatla geliştirilmiş görünüm alanı odak görünürlüğü ve Geçiş Modu (CTRL + TAB) için bir adım olarak eklenen odaklanmış durum
  • Modal giriş odağını ayarlamayı deneyecek focusToolInputContextfonksiyon eklendi (örneğin araç rayı için görünüm penceresi)IModalToolContainer

Varlık Bileşenleri

  • ‘minecraft:can_attack_ghast’ bileşeni kaldırıldı ve yerine yeni bir bileşen olan ‘minecraft:cannot_be_attacked’ konuldu. Bir varlığa eklendiğinde, bir istisna filtresini yerine getirmedikleri sürece diğer varlıkların ona saldırmasını engeller, vanilla’da Ghasts’a eklenir, yaratıcılar varlıklarını istisna filtresine ekleyerek Ghasts’a saldırabilirler.

Varlık Olay Yanıtları

  • “execute_event_on_home_block” varlık olay yanıtı artık [Beta] olarak işaretlendi ve kök JSON nesnesinde “use_beta_features” belirtilmesini gerektiriyor
    • Mevcut uygulama, dahili standartlarımızla tam olarak uyumlu olmadığından, daha sağlam bir teknik çözüm geliştirene kadar İçerik Üreticisi içeriği için kullanılamayacak
    • Bu yaklaşım, geriye dönük uyumluluk riski olmadan özellik üzerinde yineleme yapmamızı sağlar
  • “emit_particle” varlık olay yanıtı eklendi, parçacıkların varlığın sınırlayıcı kutusunun merkezinde yayılmasına izin verildi
    • “Parçacık” alanı, yayılacak parçacık türünü belirtmenize olanak tanır

Ağ Protokolü

  • Seviye olayı kaldırıldı: ParticleCreakingTeardown
  • Yeni parçacık türü eklendi: CreakingCrumble

Deneysel Teknik Güncellemeler

Kamera

  • Özel kamera perspektiflerini kullanırken kolay hedeflemeye olanak sağlamak için deneysel geçiş “Nişan Yardımı” eklendi.
    • Aim Assist şu anda blokları hedefliyor. Varlıklar gelecekteki bir sürümde etkinleştirilecek.
  • Nişan Alma Yardımı “/aimassist” komutuyla etkinleştirilebilir.
    • Aim Assist’in hedefleme davranışı (mesafe, genişlik ve yükseklik), bir davranış paketi kullanılarak “aim_assist” klasörü altındaki ayarlar üzerinden yapılandırılabilir.
    • Aim Assist seçili hedefi vurgulayacaktır. Vurgulama dokuları, bir kaynak paketi kullanılarak “textures\ui” klasörü altındaki dokular aracılığıyla özelleştirilebilir

API

  • Sınıfa shutdownetkinlik eklendi . Bu, tüm oyuncular ayrıldıktan ve dünya kapanmak/kapanmak üzereyken tetiklenir.beforeEventssystem
  • Giriş API’leri
    • Oyuncunun girdisi, girdi izinleriyle devre dışı bırakılmış olsa bile okunabilen bir dizi girdi API’si eklendi
    • Ham hareket değerlerini okumak getMovementVector(): Vector2için eklendiInputInfo
    • InputButtonDeğerleri olan enum eklendi JumpveSneak
    • ButtonStateDeğerleri olan enum eklendi PressedveReleased
    • Ham oynatıcı düğme girişlerini okumak getButtonState(button: InputButton): ButtonStateiçin eklendiInputInfo
    • world.afterEvents.playerButtonInputDüğme değişikliği olaylarını dinlemek için olay eklendi

Yaratıcı Seçenekleri

  • “Cihaz Bilgisi Ayarları” bölümü eklendi.
    • Scripting ve Molang’da kullanılan bellek katmanının geçersiz kılınmasına izin veren seçenek eklendi.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Emek veriyorum ve sizlerden karşılığını bekliyorum. Kazançlarım zaten yetersiz ve bu yüzden Reklam engelleyici özelliğinizi devre dışı bırakmanızı istiyorum. Anlayışınız için teşekkürler.