Warzone Mobile Geliştiricisi ile Oyun hakkında Soru-Cevap
Warzone Mobile Geliştiricisi oyunda merak edilen birçok sorunun cevabını verdi. Röpörtajın detayları yazımızda.
FPS oyunu “Call of Duty” serisinin mobil çalışması olan “Call of Duty®: Warzone™ Mobile” (bundan sonra “CoD: Warzone Mobile” olarak anılacaktır), Activision tarafından 21 Mart’ta iOS ve Android’de dünya çapında piyasaya sürülecek. Yayıncılık.
Bu oyun, “Call of Duty: Warzone”un (bundan sonra “CoD Warzone” olarak anılacaktır) PC ve tüketici versiyonlarını temel alan, oynaması ücretsiz bir battle royale oyunudur. Destansı silahlı çatışmalar, davranışlar, araçlar, özgün operatörler, silahlar ve haritalar içerir. Dahası, 120 oyuncuya kadar oynanabilirlik sayesinde nerede olursanız olun en heyecan verici mobil oyun deneyiminin keyfini çıkarabilirsiniz.
Geçtiğimiz günlerde ön kayıt yaptıran kullanıcı sayısının 50 milyonu aştığı açıklanmış ve oyun daha çıkmadan tüm dünyada ilgi görmeye başlamıştı.
- Bu makalede, geliştiriciyle kısa süre önce yaptığımız ortak medya röportajında, yönetici yapımcı ve tasarım direktörü Tom Hess’e bu oyunun çekiciliği ve gelecekteki beklentileri hakkında soru sorma fırsatı bulduk.
- ▲“Tom Hess”, Solid State Studios/Activision’ın baş yapımcısı ve tasarım direktörü
“CoD: Warzone Mobile”ın üç önemli ayağı
- Bay Tom Hess (bundan sonra başlıklar çıkarılmıştır) : Bu sefer bize katıldığınız için teşekkür ederiz. “CoD: Warzone Mobile”ın tasarım direktörü olarak oyunu anlatmak istiyorum.
Bu çalışma, Call of Duty (CoD) ekibinin en çok çaba harcadığı proje olup, tüm CoD serilerinin yapım stüdyolarıyla yakın işbirliği içinde çalışan CoD teknolojisini bir araya getirmektedir. oyun.
Ek olarak oyun bir “çapraz ilerleme özelliği” ile donatılmıştır, böylece herhangi bir konsol veya platformdan oynayabilirsiniz ve platformlar arasında geçiş yapsanız bile oyundaki ilerlemeniz yansıtılacaktır.
Teknolojiyi paylaşarak, son 20 yılda geliştirdiğimiz bir “ticari sır” olan “CoD” serisinin cazibesini artık mobilde sunabiliyoruz. Mobil sürüme CoD içeriği, en yeni öğeler ve 20 yıldır PC sürümünde geliştirilen yeni özellikler sunarak mobil oyun deneyimini daha da geliştiriyoruz.
- Bu çalışmanın ilk önemli ayağı gerçekçi oynanıştır. Aksiyon sadece fizik hesaplamalarına değil aynı zamanda araçlara, silahlara ve büyük ölçekli savaşlara da güzel bir şekilde yansıyor ve mobil cihazlarda bile “CoD oynuyor!” hissini yaşamanıza olanak tanıyor.
İkincisi ise oldukça gerçekçi bir görüntü. Bu sefer kullanılan teknoloji ve görseller PC versiyonunda kullanılanlarla aynı olduğundan mobil cihazların olanaklarını takip ettik. Bu nedenle mobilde daha önce görülmemiş güzel görseller ve son teknoloji grafikler sunmak artık mümkün.
Üçüncüsü, oyuncular da gerçek. Battle Royale oyunlarının 100’den fazla kişi tarafından oynanabilmesi gerekiyor ancak PC oyunlarından farklı olarak mobilde oyuncu sayısı oldukça sınırlı veya çok fazla oyuncu var. aslında YİD’tir.
”CoD” serisinin hayranlarını memnun etmek adına bu oyunda tüm oyuncular gerçek kişilerden oluşuyor ve aynı anda 120 kişi oynayabiliyor. Çok sayıda oyuncunun uygulanmasıyla kullanıcıların gerçek hayattaki arkadaşları ve arkadaşlarıyla oynamasının daha kolay olacağını düşünüyorum.
- Ayrıca bu oyunun arkadaş listesi platformlar arası oluşturulduğundan, PC veya tüketici sürümü arkadaş listesindeki arkadaşlar, platformunuz ne olursa olsun, çıkış tarihinden itibaren mobil sürüme yeni arkadaşlar ekleyebilecek. .
İçerik de daha gerçekçi hale geliyor. Bu oyunda “Verdansk”ın yanı sıra “Scrap Yard” ve “Reverse Island” gibi “CoD Warzone”un tüm popüler haritalarını oynayabilirsiniz.
Harita, operatörler, silahlar ve araçların hepsi gerçekçi. CoD Warzone, CoD Modern Warfare2 ve CoD Modern Warfare3’ün PC sürümlerindeki tüm içerikler de desteklendiğinden, serinin mobil sürümünde gerçek ve gerçekçi bir deneyimin keyfini çıkarabilirsiniz.
Son olarak, oyuncunun ilerlemesi de gerçekçidir. Zamanınızın değerli olduğunu biliyoruz, bu nedenle ister konsolda, ister PC’de, ister mobilde yaptığınız her oyun hesabınızda paylaşılıyor. Yani mobil cihazlarda oyuncu seviyenizi yükseltmek yalnızca PC konsollarına yansımakla kalmayacak, aynı zamanda Battle Pass ilerlemeniz de tüm platformlarda paylaşılacak.
Oyun, platformdan bağımsız olarak kullanıcıların rahatça oynayabileceği şekilde ayarlandı, bu nedenle tarzınıza uygun bir platform bulun ve onunla oynayın.
Warzone’da deneyimleyebileceklerinizin en çok kıymetini bilin!
――“CoD benzerliği” nedir ve bunu mobil versiyona çevirirken odaklandığınız önemli noktalar var mıydı?
Hess : COD’un benzersizliği açısından en çok Warzone’da deneyimleyebileceklerinize önem verdik. Warzone deneyimi o kadar benzersiz ki, bu deneyimi diğer mobil oyunlarda bulamayacağınız bir şeyi mobil versiyona aktarmak bizim için önemliydi.
Call of Duty’de pek çok harika öğe var ancak bunları mobil ekranlara ve dokunmatik ekranlara aktarmak zordu. Kullanıcı oyun süreleri de tüketici ve PC sürümlerinden farklı olduğundan, COD benzeri deneyimi korurken mobil kullanıcıların oyun süresine uyacak ayarlamalar yapmak çok zordu.
–Temel olarak görüntü, “CoD Warzone”un PC ve tüketici sürümlerinin doğrudan mobil sürüme çevrildiği yönünde ancak gelecekte mobil sürüme özel ileri içerik veya orijinal içerik hazırlamaya yönelik herhangi bir plan bulunmuyor. sende var mı?
Hess : Ayrıca mobil versiyon için pek çok özel içerik de düşünüyoruz. Ayrıca mobil cihazlar için, PC ve tüketici versiyonlarına kıyasla kısa oyun süresini ve mevcut Warzone’da bulunmayan oyun modlarını dikkate alan bir oyun modunu da düşünüyoruz.
Ek olarak, PC veya tüketici sürümlerinde bulunmayan bazı özellikleri de deniyoruz. Mobil oyuncuların istediği oyun deneyimi, PC’de veya tüketici sürümlerinde oynayan oyuncularınkinden biraz farklıdır, bu yüzden farklılıkları netleştirmemiz gerektiğini düşünüyorum.
Kullanıcıların denemek isteyeceği çeşitli ayarlarımız mevcut olup, yeni spesifikasyonlar oluşturulursa bunlar öncelikle mobil versiyona yansıtılabilir. COD’da çeşitli yeni zorluklarla karşı karşıyayız.
–Piyasadaki diğer mobil battle royale oyunlarıyla karşılaştırıldığında bu oyunun benzersiz güçlü yönleri nelerdir?
Hess : En büyük gücümüz, Warzone’un PC ve tüketici versiyonlarındaki iyi olan her şeyi alıp mobil versiyona koymamız. Gerçekçilik ve oynanışın sektördeki en iyisi olduğunu söylemenin abartı olacağını düşünmüyorum ve onu bu kadar çekici kılan şey, son 20 yılda geliştirilen muhteşem içeriğin yanı sıra benzersiz silah türleri ve Serinin deneyiminden yararlanan ayarlamalar.
Hayranların Call of Duty’de sevdiği her şeyi yakalarken aynı zamanda mobil kullanıcılara ve yeni gelenlere deneyimin yoğunlaştırılmış bir versiyonunu sunmak istiyoruz.
Her zaman ve her yerde “CoD”un tadını çıkarabileceğiniz bir ortam yaratmak [CoD: Warzone Mobile]
- –Mevcut “Call of Duty: Mobile” oyunu da bir battle royale moduna sahip, ancak lütfen bize bu oyundan ne kadar farklı olduğunu ve bu oyunu benzersiz kılan şeyin ne olduğunu söyleyin.
Hess : Bu oyun tüm geliştirme enerjisini battle royale moduna odaklıyor. Artık teknoloji geliştiği için Call of Duty motorunu doğrudan mobile taşıyabiliyoruz ve hayranlara daha önce mobilde görülmemiş, son derece yüksek kaliteli bir battle royale deneyimi sunabiliyoruz.
Bu nedenle PC ve tüketici versiyonlarıyla aynı his ve duyguyu yaşayabileceğinize inanıyorum ve bu konuda kendimizi farklılaştırmaya çalışıyoruz.
–“Çapraz ilerlemeyi” gerçekleştirmeyi ne zaman düşünmeye başladınız?
Hess : Baştan beri ilerlemeler arası işlevsellik geliştirmeyi düşünüyorduk. COD oynamış oyuncuların hangi platforma geçerse geçsinler oynayabilmelerini istiyorum ve bunun mobil kullanıcılara ve yalnızca mobilde CoD oynayan oyunculara yeni ve harika bir deneyim sunacağını düşünüyorum ve oyunculara da bu oyunu sunacağını düşünüyorum COD’yi yalnızca mobilde oynamış olanlar için yeni ve harika bir deneyim. Sürümü veya tüketici sürümünü oynayan oyuncular, mobil sürümde kilidi açılmış silahları kullanabilecek ve mobil sürümde silah seviyesini yükselttikleri takdirde, PC’de veya tüketici sürümünde seviyeli silah.
Ayrıca bilgisayarınızdan uzaktayken mobil versiyonda seviye atlayarak da oynayabilirsiniz. Çapraz ilerleme özelliği sayesinde artık CoD’u istediğiniz zaman, istediğiniz yerde oynayabilirsiniz.
–Çalışabilirlik, PC ve tüketici versiyonlarına göre önemli ölçüde farklıdır.Bu konuda herhangi bir ayarlama yaptınız mı?
Hess : Mobil cihazlara özel kontrol ayarları seçeneklerine sahiptir. Tıpkı COD’deki tanıdık silah donanımları gibi, kontrol ayarları donanımlarımız da var; böylece kendi ayarlarınızı kaydedebilir veya arkadaşlarınızın ayarlarını görebilir ve bunları değiştirebilirsiniz. Çeşitli ayar otomasyon fonksiyonları da mevcuttur. FPS’ye yeni başlayan, işlemlere yabancı olan ve biraz zor bulan kullanıcılara yardımcı olabilecek samimi bir tasarıma sahip olduğunu düşünüyorum.
Aynı zamanda Bluetooth kontrol cihazlarını da destekler, böylece kontrol cihazlarına ekrana dokunmaktan daha aşina olan kullanıcılar bu cihazın keyfini çıkarabilir.
- –Mobil versiyonda yüksek kaliteli grafikler sunabilmek için hangi zorluklara ve dikkat etmeye çalıştığınız noktalar nelerdi?
Hess : Basitçe söylemek gerekirse, teknolojideki gelişmeler yüksek kaliteli grafiklerin yeniden üretilmesini mümkün kıldı. Yıllardır geliştirdiğimiz ve gelişmeye devam eden CoD teknolojisini kullanarak varlıkları optimize ediyor ve mobil ortamda rahatça çalışmalarını sağlıyoruz.
İşlerin bu kadar çabuk sonuçlanması biraz şaşırtıcı. Başarılı optimizasyonun ardından, kare hızını iyileştirmek ve CoD’ye özgü akıcı grafikleri yeniden oluşturmak için ince ayarlar yaparak zaman harcayabildik.
Ek olarak, Apple ve Android dahil olmak üzere cihaz üreticileri çok ilgiliydi ve işbirlikçiydi, dolayısıyla grafikleri dahil etmek o kadar da zor olmadı. Tüm geliştirme ekibi için harika bir deneyimdi ve şu ana kadar harika bir ürün yarattık, bu yüzden onu mümkün olan en kısa sürede kullanıcılara ulaştırmak için sabırsızlanıyoruz.
Silah ayarı “CoD” serisinin gerçek değeridir [CoD: Warzone Mobile]
- –Bölgenizde gerçekleştirilen soft lansman sırasında nasıl geri dönüşler aldınız? Ayrıca buna yanıt olarak global sürümde ne gibi düzenlemeler yapıldı?
Hess : Herkesin tepkisi olumluydu ve yumuşak lansman çok iyi karşılandı. Yumuşak lansman sırasında her ay ayarlamalar yaptık, silahları ayarladık ve binlerce hatayı düzelttik; böylece oyunu geliştiricilerin öngördüğü kadar eksiksiz olarak sunabileceğimizi düşünüyorum. Küresel sürüm için sabırsızlanıyorum.
Çıkış tarihinde yeni içerikler ve heyecan verici güncellemeler hazırlıyoruz, bu yüzden lütfen sabırsızlıkla bekleyin.
–Silahlar ve haritalar ne sıklıkla güncelleniyor ve ayarlanıyor?
Hess : Silah ve harita denge ayarlamaları temel olarak PC ve tüketici versiyonlarına uygun olarak yapılacak.
Bazı silahların çok güçlü olması gibi, silahlarda adalet olmadığı sürece oyuncuların oyundan keyif alamayacaklarını düşünüyorum. Yeni sezonda yeni silahlar eklendiğinde yeni sezon başında denge ayarlamaları yapacağız ancak oyun ortamınızı sürekli takip edip denge ayarlaması ihtiyacı hissettiğimizde ayarlamalar yapacağız Masu.
- –PC ve tüketici versiyonlarında Paskalya yumurtalarını aramak, haritayı keşfetmek gibi gizli olaylar mevcuttu, bu oyunda da bu tür olaylar var mı?
Hess : Şimdilik mobil versiyona özel herhangi bir paskalya yumurtamız yok. Ancak gelecekte kullanıcılarımızın keyif alması için daha fazla içerik ekleme ihtimalimiz var. Şu anda ayrıntılar hakkında konuşamam ama umarım sabırsızlıkla beklersiniz.
–Silahların meta popülaritesinin PC/tüketici ve mobil sürümler arasında, çalışabilirlik farklılıkları nedeniyle değişeceğini düşünüyorum, ancak bazı silahların mobil sürüme özgü silah ayarları olacak mı?
Hess : Şu anda yukarıda da belirttiğimiz gibi silah ayarlarını PC ve tüketici versiyonlarına göre ayarlamak istiyoruz. Ancak mobil versiyona özel oyun trendlerindeki farklılıkları da göz önünde bulundurarak sadece gerekli durumlarda mobil için ayarlamalar yapmayı düşünüyoruz ancak şu anda PC ve tüketici versiyonları için yapılan düzenlemeler mobil versiyon için de geçerli.
Bu silah ayarının CoD serisini diğer oyunlardan ayıran şeylerden biri olduğuna inanıyorum, dolayısıyla bunu mobil versiyonda da deneyimleyebilmenin önemli olduğunu düşünüyorum. Mevcut meta yapıyı mobil versiyona getirdiğimde mobilde biraz farklı olur mu diye merak ettim. Ancak bu meta yapının artık mümkün olmadığını hissettiğimizde mobile özel ayarlamalar yapmayı planlıyoruz.
Altın Hafta için küçük bir sürpriz!? [CoD: Warzone Mobile]
Hes : Elbette! Aktif olarak işbirliği yapmak istiyoruz. Şu anda geçici olarak başlatılan oyunu başlattığınızda, “The Walking Dead” arasındaki işbirliğinin içeriğini oynatabilirsiniz, ancak bunun nedeni “CoD: MW3” ve “The Walking Dead” arasındaki işbirliğinin çapraz kullanılarak paylaşılmasıdır. İlerleme özelliği, bu oyunun da tadını çıkarabileceğiniz sistemdir.
Küresel sürümle aynı zamana denk gelecek şekilde oldukça büyük bir işbirliğine hazırlanıyoruz, bu yüzden bunu herkese göstermeyi sabırsızlıkla bekliyoruz. Ayrıca mobile özel ortak içerikler hazırlamak istiyorum ve her sezon yeni ortaklıklar kurmayı sabırsızlıkla bekliyorum.
Bu arada, mobil sürümü oynadığımda kişisel olarak Nicki Minaj’ın dış görünüşünü kullanıyorum (“CoD:MW2” için bir ortak çalışma öğesi), dolayısıyla bunun gibi ortak çalışma içerikleri görmeyi çok isterim.
–Son olarak lütfen bu çalışmayı sabırsızlıkla bekleyen Japon hayranlara bir mesaj verin.
Hess : Bu oyunu geliştirmek sevgi dolu bir emekti. Oyunu geliştirirken mobil versiyonunu da kendim oynayacağım için çok heyecanlandım.
Yayınlandıktan sonra birçok planımız var ama Japonya’daki herkesin hepsinden keyif alacağını düşünüyorum. Ayrıca “Altın Hafta”nın Japonya’da büyük bir olay olduğunu duydum, bu yüzden o dönem için küçük bir sürpriz hazırlıyoruz.
Diğer içeriğimiz de hit olma potansiyeline sahip, bu yüzden dünya çapında piyasaya sürülmesini sabırsızlıkla bekliyoruz ve Japonya’daki insanların da onu oynamasını gerçekten sabırsızlıkla bekliyorum. Lütfen yayınlanmayı sabırsızlıkla bekleyin!
–çok teşekkür ederim.